Nelliesmamma

Alla inlägg den 1 december 2010

Av nelliesmamma - 1 december 2010 21:51


Ja, Marcus ringde igår och ville att jag skulle komma in och hjälpa till lite. Hjälpa till??


Marianne står i kassan med en kund, kunden frågar efter bilsnöskyffel.


"Finns på lagret säger jag" samtidigt som jag klampar iväg för att hämta en.


På vägen ut till lagret ringer min telefon. (Om det ringer i den så har det ringt i alla andras telefoner först och ingen av dem har haft tid att svara) Eftersom jag ligger långt bak i telefonsvararlistan så kände jag mej tvungen att svara. Vafan, ska man inte kunna prata i telefon och GÅ samtidigt kanske??


"Jag söker Peter" säger kunden i telefonen.


"Jaha, dröj lite så ska jag koppla dej" Men sen kom jag på att han kanske inte är inne i butiken, så jag viker av för att kolla hans kontor. Ingen där. " Han är inte inne i butiken, du får söka honom på mobiltelefonen" sa jag.


"Nä, du kan skriva upp att jag behöver vikt, ursprungsland och tulldeklarationsnummer på den där fatspillsmattan som jag ska lägga order på"


"Ok, vad heter du, vart ringer du från och vilken artikel gäller det"?


Sen rusade jag ut i butiken igen och då blev jag haffad av en dam som behövde en prisuppgift på en julstjärna. Jag tog stjärnan och gick till kassan. Där stod Marianne och en kund och väntade på att jag skulle komma med en bilsnöskyffel.


Hahahaha!!!

 

Jag bara döööör av skratt och fick såklart be kunden om ursäkt!!


Som tur väl var så var det inte vår mest stressade kund för dagen, hon förstod mycket väl hur det hade gått till. Det hände henne FLERA gånger om dagen sa hon. Jag tycker det var fint av henne....


Resten av dagen gick som på räls, men jag är MYCKET trött i huvvet och i mina fötter!!


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards