Nelliesmamma

Alla inlägg under september 2015

Av nelliesmamma - 17 september 2015 21:57


Hörrudu, om du tror att mitt arbete är en evig kamp och fullständig skräck så vill jag uppdatera dig.

Jag lyssnade på NRJ härom morgonen och då skulle man svara på den vanligaste frågan man får om sitt jobb...
Sen skulle de gissa vilket jobb man har...

Den vanligaste frågan jag får är: Är du inte RÄDD?

Mitt svar är: VAAAA????

Jag har varit rädd några gånger, men det har INTE berott på någon elev, utan på hur våra MEDTRAFIKANTER betett sig.

Däremot har jag upplevt så mycket glädje, arbetsglädje, framgångar och tokskratt att vem som helst kunde bli GRÖN av avund. Jag måste till och med erkänna att jag ÄLSKAR mina elever, de är helt fantastiska. Var och en på sitt sätt.

:):):)

Av nelliesmamma - 17 september 2015 21:33


Tänk tillbaka på ditt liv...

Tänk på den där gången när den som du älskade MEST i hela världen svek dig på ett sätt som du inte trodde var möjligt.

Tänk på den där gången när du miste jobbet som du älskade mest av allt.

Kommer du ihåg vad som hände inuti?
Blev du arg, ledsen, uppgiven
eller rent av död långt in i själen?

Vad hände sen?

Om du utvärderar riktigt ärligt och uppriktigt, kan sveket vara det bästa som hänt dig - nu när du har facit i handen?

Du har blivit sviken och bedragen MÅNGA gånger i livet, men såhär efteråt vill du inte bara köpa en FETEBLOMMA till den som svek? Du kanske vill göra det för att det där som gjorde dig så arg och ledsen en gång nu har gjort dig starkare, mer älskad, och tryggare än någonsin.

Jag älskar mitt liv precis som det är. De största sveken som jag har utsatts för har i slutändan gett mig den största kärleken i livet. På många sätt.

Käre gode Gud tack för alla goda vänner och möjligheter som Du har gett mig. (Tänker jag ofta fast jag inte tror på "Gud")

:):):):)

Av nelliesmamma - 13 september 2015 21:06


Jag har landat i mitt hus.
Jag har landat med Jocke.
Jag har landat i mitt nya jobb.

Lugnet sprider sig.

:):):)

Av nelliesmamma - 13 september 2015 20:18


Jag rev inredningen i stallet eftersom jag inte var nöjd med den obefintliga stallgången.

Nu har Jocke dragit igång med uppbyggnaden av inredningen.

Atlas box.


Bellas box.


Ännu ej införskaffad hästs box.


Donnas box.


Sadelkammare med värme.


Ja, det ser MYCKET bra ut i verkligheten iaf. Jag är oklar över hur pass bra det ser ut på bild. Det kommer att bli ett torg i mitten på 2,5 X 3,5 meter. Underbart!

:):):)

Av nelliesmamma - 13 september 2015 19:55


Idag har det varit en helt fantastisk söndag. Jag brukar INTE gilla söndagar eftersom det oftast är så mycket som MÅSTE bli klart inför nästkommande vecka. Idag HAR jag fixat massor. Mockat hagen, hängt tvätt, ridit på Atlas med Nellie, hantlangat Jocke som bygger upp inredningen i stallet... kört knattarna medan JOCKE red Atlas, diskat mastodontdisk, bäddat rent, lastat ved och jag vet faktiskt inte allt.

Men den där turen när jag körde knattarna och Jocke red på Atlas, det var nåt i hästväg det. Jocke har väl ridit typ 5-10 gånger totalt i sitt liv. Idag ville han ha hjälp att lära sig grunder i skritt och trav istället för innan.... då han ville kolla maxhastigheten på pållen...

Atlas gick som en klocka, trampade på, gick i form och samlade sig som om Jocke aldrig gjort annat än tränat dressyr. Det gjorde mig så LYCKLIG att Atlas går bra med en okunnig på ryggen, det känns lite mer färdigt när vem som helst kan hoppa upp på ryggen och rida honom BRA. Ett annat plus var att jag fick se hur hästen ser ut från marken, nämligen snygg! :)

Apropå stallet så kommer bilder i ett annat inlägg...

:):):)

Av nelliesmamma - 12 september 2015 18:48


Nä det blev inget rida igår, men IDAG körde jag ett repetitionspass på det som vi gjorde i förrgår.

Det är mycket roligare att träna när man förstå en störr bild.

Jag vet tex att jag är SVAG i mitt vänstra ben och jag tappar lätt balansen när jag ska fatta höger galopp... Idag visade det sig väldigt tydligt eftersom jag inte törs ta i fullt i höger varv. Han rusade in i galoppen i höger varv men jag SKET i det eftersom felet ligger hos mig till 100 %. Men när vi kom till vänster varv? När jag känner att jag är stark och att jag litar fullt och fast på min balans? (Rider alltid barbacka) DÅ fattade han galopp med så liiiiten skänkel och han höll galoppen riktigt bra! Aja, han HÖLL galoppen bra åt båda håll. Det var RIKTIGT roligt att rida idag igen. Det går så sakteliga framåt.

:):):)

Av nelliesmamma - 10 september 2015 23:23


Jag ligger lite efter med typ allting känns det som. Vi var i Norrköping på kusinträff i helgen som gick och det var SKITKUL,

Men det blev inte jättemycket gjort hemma då, eller alltså ingenting...

Just nu ser mitt hus ut som om en tromb dragit fram, det enda som ser nåt ut så är det vardagsrummet. Allt annat ser ut som kriget, soffkuddar från gamla soffan, rena och smutsiga kläder, plastsäckarna som nya soffan var packad i, Nellies leksaker, prylar och grejjer, ÖVERALLT! Det kommer att ta minst en hel dag att reda ut allt...

Jag bara sket i allt och tog Atlas till ridbanan istället. Det var nog tre veckor sen som jag red ett RIKTIGT pass och det var för Ida. Den kvällen var det hårda tag för min lilla häst vill jag lova, om nån som inte känner mig hade kommit den kvällen och fått se vad jag gjorde för att få honom i galopp.... Shit djurskyddet nästa? Hahaha, ja jag ropade, skänkande, piskade om vartannat, och han galopperade ett varv i båda varven innan jag gav mig.

Sen har jag inte haft tid, och har jag haft tid så har det inte varit lämpligt pga Nellie, eller bockjakt eller att orken saknats....

Men IDAG hade jag både ork tid och lust.

Gissa?

Han TOG GALOPPSKÄNKEL utan så mycket som ett pip till hjälp, och HUR han galopperade? Samlat, i form och i takt. HELT SJUKT!

Jag hade inte långt till tårarna vill jag lova, det blir träning imorgon oxå. Han är värd sin vikt i guld den där hästen, men inbilla dig att man får nåt gratis. Lollo vet att det morras, skälls och tjatas på den där hästen, men det KRÄVS om man ska få nåt vettigt ur honom. Rösten funkar mycket bättre än spö och sporrar...

Jag kan tänka mig att det låter lite kul: AMEN GÖR DET ISTÄLLET FÖR ATT TJABBA EMOT!!! BRAAA!!! SÅ FEEEIIJJN HAN Ä HÄÄÄESTEN....

Nu har jag fått upp många knutar och faktiskt så tror jag att det kommer att kunna bli JÄVLIGT bra en vacker dag.

Vet du? Jag fick brev från EWR idag, de ska ha E-klasser vilket innebär att jag inte behöver licens eller westernutrustning. Får man rida barbacka då? Isf LOVAR jag härmed att jag ska ställa upp i minst en klass. Heder och samvete, tummis!

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards