Nelliesmamma

Alla inlägg under juli 2009

Av nelliesmamma - 28 juli 2009 15:09


Hur kan man känna så helt plötsligt??


Jobba, jobba, jobba, jobba övertid, träna sova....


Nellie bortlämnad till faster Misan så henne ser man inte till ens!!!


Jo, jag tror jag vet vad det är!! I helgen KRÄFTSKIVA i Silpinge!! Det ska bli så jävla roligt!! Marie och Johan, Lottis och Jonas Jaaaaaa va kuuuuul. Och sen Mats och JAAAG tillsammans!!!  Inget jobb för Mats, ingen handboll för mej och barnvakt till Nellie. Kan det bli bättre??? Fniss tror inte det!!!


Jobba övertid måndag, tisdag, onsdag och torsdag.....men inget kan sänka mej nu!!


Träningarna är så roliga nu!! Alla bjuder till!!! Alla high-fivar varandra och peppar varandra... Jag är STARKARE ÄN NÅNSIN och känner varenda liten förändring i alla muskler när det är dags att kliva av träningen.


Igår skulle vi springa med en medicinboll under var arm, hoppa fem hopp och sen byta till nästa person. Jag kunde hälften, sen klev jag av och struntade i hoppen. SKÖNT!!! Idag har jag inte ont i ryggen, så jag är rätt på det och det är så underbart. Man måste haft kronisk smärta själv för att förstå hur det känns att slippa den!!!


Igår trappan en timme medans tjejerna springer intervaller och backträning... dags för en stegring av lilla dosen så hade på mig mina fotvikter...hihihi AJAJAJAJ mina BEEEEEEN!!! Men inte ont i ryggen.


LYCKA!!!


Idag endast MAQ - inga trappor eller extra extra!!! Hihihihi


och sen själva handbollsträningen så klart!!!


...

Av nelliesmamma - 27 juli 2009 09:29


Ja, vad är det egentligen???

Error O*80070052, skriv upp felnumret om du behöver hjälp med att lösa problemet!!!


Nej men vem fan ska jag fråga då??? Brorsan kunde inte svara annat än att jag skulle googla det hela!!! Bra där. Jag fick tre bra svar på ENGELSKA!!!


Så jag tänkte göra en insats för en oduktig dataperson som mej själv att få ett svar på SVENSKA.


1. Har du lagt in filerna i Mp3 eller USB-enheten utan att lägga det i en mapp?

Lösningen är enkel, lyft ur allt och se till att skapa en mapp innan du lägger tillbaka filerna.

2. Har du lagt in en mapp från tex Xp och sen försöker lägga in filer från Vista?

Lösningen nästan lika enkel, lyft ur innehållet, ta bort mappen och lägg in en ny mapp. Lägg tillbaka filerna.

Mannen som gjorde den här instruktionen hade klippt in fina bilder på mapparna, det tänker inte jag göra. Men ögat kan se skillnaded på mapparna genom att Xp:s mappar liksom "ligger" eller "hänger" som om man har ett "hängarkiv" att bläddra i. I Vista så är mapparna som "stående böcker". Fattar va??? Hihihi

3. Om inte nåt av detta fungerar, flytta över filerna till datorn. FORMATERA om hela enheten. OBS!! Jag hade valt FAT när jag formaterade första gången. Det skulle vara FAT32, kolla i listan när du formaterar så du inte gör som jag och bara väljer det första alternativet.


Lycka till säger jag... jag lyckades med ovanstående tips, hoppas du oxå lyckas!!!

Av nelliesmamma - 26 juli 2009 20:51


Idag har jag städat hela vardagsrummet från GOLV till TAK och allt däremellan!!! Precis vad som behövdes visade sig när man lyfte på soffkuddarna. UUUURK, är inte det samma sak som med kylskåpet??


Det är inte så himla jobbigt att göra det egentligen, men det blir liksom inte gjort!! Och sen när man väl kommer till skott tänker man....BLÄÄÄ, varför har jag inte gjort det här innan, och vad FIIIINT det blev!!!!


Hahahahaaaa, nu är det gjort, och det luktar GOTT i vårt hus nu. Jag ska följa Tant Grön hela vägen. Nästa anhalt blir köket!!!!


Därefter städa hela hagen från hästskit, inte heller så kul, men desto trevligare när det är klart!!


Sen fick jag äntligen träna badminton, det var ett tag sen!! Det har varit nåt internationellt träningsläger så vi motionärer har varit portade i två veckor. Skönt att komma tillbaka!!! Och skönt att trycka till Arne med 11-4 och 11-6. Jag var verkligen på hugget!!! Min träning ger resultat, jag menar hoppa i trappa i en hel timme två gånger i veckan. Det MÅSTE bli benmuskler!!!  Och jag har nog aldrig vunnit över Arne så lätt nån gång. Men såklart var jag i toppform och han i usel form. Men va fan JAG VANN!!!


Nu hämta bilen från verkstad så jag kommer till och från jobb och träning i veckan. Träning imorron. Ska bli intressant och se vad farbror Flaxe ska hitta på den här veckan!!!


...

Av nelliesmamma - 25 juli 2009 21:23


Ja, vi började i laxens hus i Mörrum, jag var där för bara nåt år sen så för mej var det väl ingen riktig stämningshöjare med just laxens hus!!!


Men NELLIE gillade det och bara det faktum att vi var där med Linnea, Oscar, Wille och Nellie på en och samma gång, DET var GÖTT!!! Mats hade planerat hela dagen och gjort det med den äran. Han hade oxå sett till att packa med sig matsäck med nybakade frallor från Z-bagarn, smör, ost, skinka, marmelad, kokta ägg, philadelphia, melon, -ja, tjena hela kylskåpet hade han lyckats få ner i den där kylväskan!!!


Tur att Mats var så full av liv och fixade allt den här dan för jag mår verkligen PYTON. Det liksom bara bubblar i magen och vill UUUUUT!!! Trött och uppsvälld som en ballong känner man sig. Men det lättar verkligen upp när man har en man som Mats. Han är HELT fantastisk på alla sätt!!!


Jag fotade ingenting inne på utställningarna utan försökte få till nånting med ett av mina favoritmotiv. Vatten i rörelse, och tyvärr så har jag inte kamera till det. MEN ibland om man har tålamod så får man till ett sånt kanonkort....nu berättade jag väl att jag inte var på nåt strålande humör va?? Men jag fick till två halvbra i alla fall...




Jag älskar när man får fatt på vattendroppar i luften, som liksom glittrar i solen och......hmmmm, inte den här gången....hihihihiiiii





Det var ett fasligt liv faktiskt, inte rogivande alls att sitta i dånet....men det är fascinerande med vattnet som forsar fram och vilka KRAFTER som finns där!!!


Vi fikade på den lilla ön där och vi fick en f ank-club med gräsänder som tiggde godis. De fick lite, men bara lite för att Nellie tyckte det var kul att mata dem. Eller Nellie tyckte det var kul när mamma matade dem....Eller mamma tyckte det var kul när mamma matade dem....hihiihiii


Sen drog vi vidare till Kreativum, det är verkligen SKITKUL och jag vaknade till liv när det fanns ett tv-spel där man står vid en blå skärm och tittar på TV, och där kommer det bollar och flyger MOT en och man står i ett handbollsmål!!! Alla fattar....


Nellie hittade legoland...




Ja, när hon kom såg det ut så här, men så fort hon fick chansen hade hon rivit alltihop....och det var så KUL att riva!!!



Mats och Wille gick in i en bur där man skulle svara på frågor, och svarade man fel så kom det bollar och flög som ut en kanon och träffade en. Shit, jag provade sen efter Mats, och fick NATURLIGTVIS fler poäng än Mats....


MEN stressen med bollarna som kommer flygande gör att man svarar fel på de mest enkla frågor!!!




Sen tog vi- eller alla utom jag, för jag äter ju inte socker- och fikade i KREAFIKUM, fiffigt va??  Alla åt glass!!!



Sen gick vi ut och kollade allt som fanns UTE, NYTT NYTT sen vi var där förra gången. Det fanns bla ett vattentak som var jätteroligt!!!



Man kunde gå in där och man blev INTE blöt!!!



Sen fanns det vattenstrålar som gjorde bågar, där kunde man krypa under och slippa bli blöt där oxå...hihihihihi



Sen fanns det nånting som JAG VILL HA och som jag tyvärr inte fotade!!! En dubbelgunga!!!


En stålställning hänger i själva gungställningen, den är hel så att båda gungorna som hänger där gungar samtidigt. I vanliga gungor så hänger ju gungorna i själva gungställningen, men här sitter stålställningen emellan så att båda gungorna gungar samtidigt. NU händer det roliga!!!


När man kommer LITE i otakt så skjuter den första gungan fart på den andra så man bara FLYGER!!!! Helt otroligt och ALLA som fanns i Karlshamn den här dan hörde mitt skratt och yyyyl, för det var så KUUUUUUUUUL!!!!


Jag drog mej till minnes en händelse för nåra år sen när Tomas och jag gungade på nån studsgunga i Kolmårdens djurpark. Jag skrattade så jag tjöt och skrek och Tomas han höll på att DÖ, och det var KÖÖÖÖ till den gungan sen....


Ja, det är roligt att få vara barn ibland!!!


Nu har jag nog botat min Mp3 spelare oxå (formaterat om den) så jag ska ladda den med musik nu.


































































































Av nelliesmamma - 25 juli 2009 21:07


Jag fick lov att vittja Nillas kamera innan hon stack till Ann. Ja tillbaka till Ann får man ju säga, eftersom vi ju lånade Anns lägenhet när vi var i Åhus förra helgen. Men nu är ju Ann hemma från Frankrike igen... och i helgen så skulle de på nån visfestival tillsammans


.....ok, inget för mej, men Nilla var öppen för att prova nya saker. BRA DÄR!!!


I kameran fann jag till min stora förvåning bevis för att solen inte sken från fredagmorgon till lördagkväll???



Och helt plötsligt slog det mej att det kom sånna skyfall så att det NYINKÖPTA paraplyet läckte som ett SÅLL!!!  Jag var tvungen att hålla det på snedden helt så att allt vatten som rann in skulle flyta vidare mot marken UTAN att landa på mej först!! Ja det regnade och åskade nåt alldeles förfärligt!!!  Men i sinnet bara sol, så nåt regn har jag inte nåt bestående minne av....


Däremot det här som är så KUUUUUUUUL!!!



OBS!! Blicken på bollen...hihihi, fan va kul det är!!


Och jag som haft lite ågren för att jag skulle missa beachen i Norrköping eftersom jag är i LYSEKIL och spelar RIKTIG handboll den helgen så......


Beachen i Norrköping är lagd på IS!!! De får inga lag. Synd men inte så förvånande eftersom de inte lagt pengar på domare. Inga funktionärer som bläddrar mål och så vidare. Nej, det behövs ta nya tag där och jag hörde att kanske kanske är det på gång till nästa år igen. Hoppas hoppas!!!


Nu tillbaka till Åhus och Nillas och mitt lilla fynd på parkeringen...



Jo, men visst är det precis lagom löjligt att fota nåns bil???


På parkeringen var det fest som vanligt. Killar bunkrat upp öl och sprit och så satt de på marken eller i brassestolar och festade. VARFÖR???


I och för sej ska jag säga att de hade RIKTIGT bra PARTYMUSIK.... men varför sitta på en parkering i Åhus och supa...


Nej jag fattar inte.


Men jag kommer tillbaka till den RIKTIGA festen nästa år. Var så säker. Längtar redan tillbaka till solen, sanden och bollen!!!!! Mmmmmm


























Av nelliesmamma - 24 juli 2009 09:06


Ja, jag vet att jag fått kritik för det och jag TAR det för jag vill ha KVAR min blogg och skriva när jag får tid och lust!!! Hihihi


Nu sitter jag på jobbet och det går lite TRÖGT igen, systemen är väl inte hundra precis...


Nu är faktiskt NILLA hemma med Nellie och det tycker jag är toppen. Nilla menade att förra året fick hon alls inte kontakt med Nellie, men NU går det jättebra!!


Det är ju ännu ett kvitto på att det går stadigt framåt!!!! Det känns mycket bra att man liksom kan "slappna av" lite när det gäller lilla Nellie. Hur det är så har man sina små orosmoln när det gäller prinsessan!!! Det är ju inte så att man oroar sig hela dagarna precis, men som med alla barn så funderar man hur det ska bli och hur de ska klara sig i livet. Med Nellie är det ju lite speciellt eftersom hon är så otroligt sen med just talet!!! Ja,ja,ja, hon har lärt sig ETT nytt tecken i sommar iaf....G-L-A-S-S....hihihihiiiii


När hon är på mosippan så har hon ju lektion flera gånger i veckan med träning enligt Karlstadmodellen- som jag fortfarande inte har läst in mej på- och det går BETYDLIGT fortare framåt då. Men varför skulle inte hon ha sommarlov som alla andra barn?? hihi, vi plojar i studsmattan....





 Sen är vi ute med hästarna ibland, men SÅ TYPISKT att jag bommade Donnas fötter så hennes hov sprack!!! Fick fila av halva foten så senaste veckorna INGET köra...törs inte anstränga när halva hoven borta. Men det blir en del RIDA på Bella och det är ju oxå roligt!!!





Det har inte blivit mycket bad i poolen i år precis, men måste skötas ändå!! Igår dammsugit och fixat så den är jättefin till Nilla, Wille och Nellie idag!!

Hoppas de får tillfälle att bada nu bara!!! Nellie är verkligen inte kinkig med KYLA, hon blir bara glad när man slänger i henne!!!


Och nu har jag kopplat upp mej på NRJ webbradio och jag mår SÅ BRA!!! Vilken musik de spelar....


När det gäller en viss handbollsklubb i Blekinge kan jag bara säga att fy fan vilket vanedjur man är. Man lever mitt i ett kaos utan att märka nåt...men sen en dag så vaknar man upp och förstår vad alla har pratat om i alla år. Ja, det har pågått i alla år - alla har sagt det men jag har inte sett det!!!


Helt plötsligt inser man att det som sagts har substans och man kopplar ihop till sina egna upplevesler som helt plötsligt hamnar i ett helt annat ljus....


Nu är jag så otroligt nöjd med min egen situation i Ronneby med helt UNDERBARA TJEJER, en tränare som helt plötsligt tror på MEJ och en hel säsong framför oss!!!


Jag ser fram emot Lysekil...sa jag det???


Av nelliesmamma - 21 juli 2009 19:40


Ja, den här helgen har varit helt magisk. När jag körde ner till Åhus i fredagsmorse på min enda semesterdag på hela sommaren - då lovade solen mycket...


Hela fredagen var en enda lång underbar sommardag....


Med sol, beachhandboll och bara glida runt...


Vi spelade mot variterat motstånd och presterade oxå därefter. Jag är inte helt säker på att tjejerna ser mönstret... Duktiga försvarsspelare och man blir stillastående för man blir uppfångad i rätt sekund. Man kommer liksom inte till riktigt!!! När försvaret är lite sämre, då jävlar i min lilla låda vad det går undan och det bara SVISCHAR till i nätet!!!


Jag fick förresten lära mej nånting nytt!! SÄLEN. Man står i en ring och kastar bollen till varandra, och man ska kasta sig upp och fånga bollen i luften och sen landa på magen som en SÄL. Det här är inget för oss över 20 så jag bara fotade...



Tossa som blivande säl...


 


Fia som blivande säl...



 Jojjo som blivande säl...




ALLA har blivit Sälar!!!


Nilla tog bussen från Norrköping ner till Sölvesborg där vi två bodde tillsammans i Anns lägenhet... OJOJOJOJ vilken VÅNING hon har!! Med en altan på övre plan med utsikt över havet. SHIT vad mysigt vi hade det Nilla och jag!!! Hon mötte mej med lax, salld och vin när jag kom hem för kvällen!!!


 


 Det blir nånting särskilt när man är på tu man hand, prata om allt och ingenting. Livet, döden och allt däremellan avverkas när man bara kopplar av och "bara är".


Nästa dag fick jag åter nytt hopp. Jag har ju ett mål att som Tomas Pettersson vara i mitt livs form när jag är 40. Jag menar att om han kan vara i sitt livs form i världseliten när han är 40 kan väl jag vara i mitt livs form i div 2-klassen. Helt logiskt för mej.


Men sen kanske det börjar gå utför???  Men NEEEEEJ, kolla in den här killen. Tjena han är LÅÅÅÅNGT över 40, om inte till och med en bra bit över 50 och jag skojar inte. HAN STÄNGDE SITT MÅL!!



 


 Och han har No 1 oxå...som en målvakt ska...hihihi


 


Ja, det är härligt med folk som gör som de VILL och inte som de tror att omvärlden förväntar sig!!! Go go go!!!


Sen var det dags för kändismatcher, och jag trackade inte NÅN och frågade om autografer, men jag fotade så många jag kunde!!!


 


 Sara Eriksson



 Johan Pettersson.


 


 Karin Isaksson och Isabella Guldén


 



Vår alldeles egna Ia Olsson och Sara Holmgren. Ia som tog en straff OCH returen för självaste Isabella Guldén....


 



 Lövet, som dagen till ära faktiskt gjorde en match i MÅL, och gjorde det med den äran!!!


 


 Och kanske störst av dem alla:


Ja inte Staffan Olsson, utan HARRY BOY som OXÅ var med och spelade. SHIT vad den hunden hade KUL när alla andra jagade honom. Den enda som blev lite lessen var nog bollen, för den blev alldeles platt!!!


 


 Sen har vi det lite yngre gardet, med Blitznak.


 


 Ja, Blitznak är väl från Alingsås eller nåt, men Båverud - han är från Hammarby, honom har man sett i nåra finaler nu....


Jag kan säga att jag känner mej betydligt mer "hemma" i Ronneby efter den här helgen. Det blir alltid lite "mer" lagkänsla när man kommer iväg. Nu var ju inte jag med på campingen och partade hela natten med tjejerna, MEN hela stämningen över lag blir SKÖNARE när man är iväg på turnering. Nästa stopp blir ju Lysekil den 14-16 Augusti. Ser fram emot det, ska bli skönt att få spela lite riktig handboll. Det var inte igår.


Ibland känns det som om man tappat stinget....har man blivit knäckt i alla fall??? När två tränare på raken dissar en så brutalt kan väl vem som helst få en svacka??? Men sen så tänker jag att va fan, det här kan jag och det ska jag visa en och annan i den här serien.....pulsen bara RUSAR när jag tänker på det!!!


Jag är på god väg att uppnå mitt mål - med att vara i mitt livs form. Så stark som jag är nu har jag inte varit på länge. Jag har tränat lugnt och metodiskt i TVÅ år för att bli starkare UTAN att sabba ryggen. Det har gått jättebra!!  Jag är jättenöjd med hur jag kunnat öka träningsdosen regelbundet, UTAN att passera gränsen för vad ryggen tål.  Katarinadoktorn påstår att jag ska kunna springa i framtiden. Och det kanske stämmer för jag kan ju faktiskt GÅ 4 km utan att få det minsta ont....så när mina 20 kg är borta...kanske kanske. Med samma beslutsamhet som hittills ska det nog inte vara några problem!!!


Jag ska dryfta en skandal. Ett handbollslag i Blekinge åkte till Åhus och spelade UTAN att fråga lagkaptenen om denne ville vara med och spela. Jag behöver inte gå in på hur den lagkaptenen mår.... D-Å-L-I-G-T!!!!!!!


Att man kan bete sig så mot en spelare. Men det är klart, det var inte första gången man dissade en spelare i sitt eget lag. BLÄ, jag får ont i magen när jag tänker på det!!!


...







































































Av nelliesmamma - 20 juli 2009 07:29


Jaaaaa, det var så underbaaaart!! Inte ens ett skyfall som inte mitt nyköpta paraply kunde stå emot kunde förstöra stämningen!!!


Vi spelade både högt och lågt....ja, ibland på topp och ibland som yra höns, men det hör till och vi blir bara bättre i allt vi gör. Det är huvesaken.


Nilla och jag bodde i Anns lägenhet i Sölvesborg. Jag ska utveckla allt det här mot kvällen när jag laddat upp alla bilder...


Vi ses!!


....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards