Nelliesmamma

Alla inlägg under juli 2015

Av nelliesmamma - 30 juli 2015 22:55


Shit, idag gjorde jag nåt HELT nytt. 


Jag red ett RIKTIGT träningspass med Atlas, med en RIKTIG instruktör, och det var SKITKUL!!


Jag fick flera kvitton på att det jag gjort fram till nu är helt ok, dessutom fick jag höra att jag varit lite för mesig (jo, lite faktiskt) mot min häst. 


Den senaste MÅNADEN kanske har jag höjt ribban lite på träningen. Det stora problemet som jag har är att Atlas är så otroligt lydig och samarbetsvillig att han gör allt jag ber om nästan direkt. I och med det har inte jag tagit några strider om detaljer fram till för en månad sen ungefär. Det är också så att jag är nöjd med att han gör en övning rätt 3-4 gånger i rad, VARFÖR nöta på nåt han kan över 15 gånger i rad?? (styrketräning och uthållighetsträning) Men som sagt senaste månaden har jag höjt ribban lite, men det räcker inte enligt säker källa....


Ja, jag fick många teoretiska kunskaper med mig hem också, grejjer som jag kommer att ha mycket nytta av framöver. 


Just det - det var en i publiken som uttryckte sin beundran över min FINA häst. (ja att en sån klumpeduns kunde ha ett sånt fint steg ändå...) Hahaha, han har beundrare in high places min lilla guldklimp.


Jag känner mig EUFORISK för att uttrycka mig milt...


:):):)

Av nelliesmamma - 23 juli 2015 02:01


Idag var det kalas för älskade Nea. En mer kärleksfull människa än henne blir svårt att få tag på. Då har jag ändå varit gift med Mats, fått en dotter som Nellie och träffat Jocke....

Kolla....


Såhär hittade jag de käraste jag har... I Neas säng ljugandes sig blåa....

Mats och Jocke har lixom funnit varann....

:):):)

Av nelliesmamma - 23 juli 2015 01:23


Har du varit med om att du bara känner sorg?


Sorg för det som borde varit.

Sorg för vänner som du förlorat.

Sorg för hundar som du mist.

Sorg för att livet inte blev som du trodde.

Sorg för dåliga beslut du tagit.

Sorg för kärlek som du misst.


Fy fan, en sån kväll har det varit ikväll. Det är jobbigt när man ska tugga igenom flera år av tunga förluster....


:(:(:(


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards