Nelliesmamma

Alla inlägg under april 2013

Av nelliesmamma - 28 april 2013 09:42


Ja, jag blev så GLAD igår när jag fick en bild skickad till telefonen från Linnea...

Nellie var med Nea på Holmsjö marknad, de hade mött en gammal kompis till Nea som var ute med sin mormor. Damen i fråga gick med krycka och hade väl lite svårt med sina gamla ben....

Nellie gick rakt fram till den gamla damen, tog henne i handen och sa: "Nellie hjälpa"

:):):)

Av nelliesmamma - 19 april 2013 15:39


Jag har varit i hagen "hela" dagen och mockat vinterns all skit som legat under snön så länge!!

Vid ett hämtade jag Nellie på skolan, hon gick runt och klappade hästar och lallade runt i hagen. Jag kollade till henne med jämna mellanrum, men jag NOTERADE inte vart hon egentligen var, I EN LERÅKER!!!

När jag märkte hur det stod till, var det redan för sent.....

Av nelliesmamma - 19 april 2013 08:49


Jag har sparat en film som inte blivit publicerad än, det är när Trille var helt ny...


Atlas ramlade ner nåra pinn på rangordningen i och med att Trille kom hit, om man säger så!!



För min del är det helt ok om han hålls lite kort i hagen. 


:):):)
 

Av nelliesmamma - 14 april 2013 16:13


Haha, nu skulle jag kunna göra ett misstag och tycka synd om MEJ för att jag inte kunde rida i fina vädret....

Men det är ju Atlas som har stukat till en fot och har ont!

Jag låter honom vara kvar i hagen eftersom jag lever efter devisen rörelse är bättre än boxvila om hästen inte är blockhalt....

Jag tog ut honom på ridbanan för att se lite bättre, han travade på som TUSAN trots att jag bara velat se honom i skritt. I vänster varv markerade han MYCKET men i höger varv visade han nästan ingenting alls. Vid vissa rörelser stödjer han inte alls på hoven, jag gissar att det är när han går "emot" stukningen eller hur man ska säga.

Aja, synd på dagens ridtur tycker jag, men nästa helg är han nog ok igen. HÅLLER TUMMARNA!!

Av nelliesmamma - 13 april 2013 18:05


Idag tog vi bara Rudagölarna runt eftersom Trille fick sprutor igår. Man ska ta det vackert ett par dagar efter det så...

Jag hade bestämt att IDAG ska Atlas fatta galopp på ridbanan för första gången med ryttare. Alltså, det var inte LÄTT. Han surade så att öronen låg slickade mot nacken, och han försökte vända sig om och hugga mej i foten. PRECIS som han gjort ett par gånger förut när jag bett om nåt jobbigt. Han fick några sekunder på sig att sluta tjura emot, sen RÖT jag åt honom att gå FRAM.

Haha, jag hade bestämt att han skulle fatta galopp TRE gånger. Jag skulle inte bry mig om ifall han tog ETT språng, tre eller tio bara han fattar galopp!! Och så fort han fattat och galopperat 3-5 språng bröt jag av och lät honom stå och vila en stund som belöning.... Jag gjorde det tre gånger som jag bestämt och sen klev jag av ganska kvickt.

Istället för att skritta av honom fick han även belöningen lös sadelgjord och avtaget träns. Jag hängde tränset på hornet och gick.... Han följde med mej runt runt och i små volter och när jag vände.... Såååå stolt blev jag!

Och lite STURSK blev jag mä, så jag tog honom lös ut från ridbanan oxå....

Haha, alltså han stannade till vid höförrådet och tog sig en tugga innan jag hann fånga upp honom, sen följde han mig från maten oxå.... Helt lös!!

Jag älskar min häst sååå mycket!!

Och han tycker MYCKET om sin nya kompis Trille!! Igår busade de så dant i hagen att det blev ett "busrus", SHIT vad häftigt det är när FYRA hästar ger FULLT ÖS I FULL GALOPP runt runt i hagen!!

Av nelliesmamma - 11 april 2013 22:17


Idag byggde vi en löshoppningsbana, sen tog vi Donna, Bella, Trille och sist men inte MINST Atlas på ridbanan....

När Atlas hade travat två gånger över bomar stannade jag honom som belöning medan jag byggde upp hindren... Sen gick jag fram för att klappa om honom lite, när jag vände och gick ifrån honom följde han med mig! När jag märkte det stannade jag, och jag HÖRDE hur han tvärnitade han OXÅ. Sen vände jag lite på mig och gick åt ett annat håll.... Japp han följde efter mig!! Jag blir sååå rörd och lycklig för att han är så otroligt duktig!!

När han hade gjort sina hopp över hindren gick jag runt och städade undan alla grejjer, och han följde med mej en stund, sen stannade han och vilade sig i en hörna!! Nellie ville gå och klappa honom, så jag bad henne att hämta honom. Hon gick fram och tog honom i grimman och han bara följde med henne....

Ååååh, jag blir så rörd när han är så SJUKT DUKTIG!!

Av nelliesmamma - 7 april 2013 13:43


Häromdagen när jag var ute på körlektion hände något roligt:

Vi körde infartsleden in mot stan, mellan McDonalds och Max. Hastigheten är 70 där och bilen susade på i "rätt" fart, men eleven hade glömt att växla från trean till femman. Alltså, det blir ett ganska högt surr i bilen när man ligger på trean och drar i 70....

Jag tänkte att eleven i fråga skulle höra "felet" själv, men bilen surrade vidare...

Jag: vad är det som låter?

Eleven tar ena handen från ratten och känner efter att hon har rätt växel i samtidigt som hon mumlar för sig själv, med en sån där SJÄLVSÄKER stämma: "Ja, det beror inte på MEJ i alla fall! "

Sen kommer ASGARVET!! "Det är ju MITT fel, jag kör på trean juh!!"

Det kom så från HJÄRTAT att jag bara tokskrattade åt henne. "Va? Har du fel VÄXEL i, det hade jag aldrig gissat"

Ibland händer små små saker som liksom gör dagen på jobbet!

Tack Mona för att jag fick berätta!

Av nelliesmamma - 7 april 2013 13:15


Stackars, stackars, stackars Nellie har åkt på kräksjukan! HELA natten blev ett långt äventyr av spring med hinkar och skurtrasor!

Trodde det var över, men det rullar på.... Nu händige Manny på Disney Junior.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards