Nelliesmamma

Alla inlägg under juni 2009

Av nelliesmamma - 29 juni 2009 22:02


Ja, i helgen var vi bjudna på dop i Stora Harrie utanför Kävlinge. Det var Nellies lilla kusin Elias som skulle döpas. Vi åkte i GOOOOD tid för Mats var superstressad över att han eventuellt skulle kunna komma försent.


Undrar var han har gömt den oron tidigare i livet....för när vi bestämmer en tid så kommer han ALLTID försent....hmmm skit i det...


Kyrkan var JÄTTEFIN!!


Med OTROLIGT gamla gravar. Man hade ju GOTT om tid till att gå och läsa på gamla gravstenar...hmm


Sen skulle vi in i kyrkan och vänta en stund till. Det var OTROLIGT vad mycket vi fick vänta...men snart så....



Jag ska säga att PRÄSTEN var helt suverän!! Och kanske kanske ser ni redan på den här bilden att A-L-L-A gäster blivit grundlurade. Det var inte bara DOP det var ju BRÖLLOP oxå!! Jättefint!!!


Han fick tre faddrar, Emelie, Emil och Håkan...här är Elias och Emelie.



Och som sagt- vi blev grundlurade ALLIHOPA. Vi blev väldigt snopna när de började spela MENDELSSON när de skulle komma in med Elias i kyrkan....eh, konstig dopmusik....JAHA...........så ramlade polletten ner...ja, vaddå!!



Här är HELA familjen med Uffe, Sara, Elias, Kevin och lilla Lizette!!


Och här kommer brudparet åkande i värsta raggaråket...OBS MED TOMBURKAR PÅ SLÄP!!! Helrätt!!



Söndagen bjöd på vackert väder och NELLIES kalas. Helt otroligt, men kamerans batteri tog slut på dopet på lördan, så jag har inte ett enda foto från Nellies kalas. Ja, jag tror knappt att det är sant!! Men jag har en bild till på Elias, i knät på morbror Stefan..



Stefan gossade in nallen i ansiktet på lillkillen, och han skrattade så han nästan KIKNADE. Påminner om Nellies stil faktiskt. Helskön liten krabat det där...


Just det, Nellies kalas var det ja!! Jo, det bjöds på fruktsallad, grädde och mosade maränger. Skitgott var det nog för dem som åt. Själv åt jag hallon och blåbär med vispgrädde...inget socker!!! Men hittat nånting som heter Stevia. Det utvinns ur en växt som härstammar från Paraguaj (aja, stava själv då) den är 20 ggr sötare än socker men påverkar inte blodsockret och har GI-värde O!!

Perfekt när man är sugen på nåt SÖTT!! Hälla 3 droppar i grädden till bären...mmmmmmmm.


Nellie fick så mycket söta kläder!

Hon fick modellera.

Hon fick kritor och största ritblocket med djur att färglägga.

Hon fick latexdjur för att hon ska träna sina söta små fingrar.

Och vi hade ju sen tidigare köpt största studsmattan till henne!!


Jag ska såklart fota och lägga ut här. Sen ska jag ta beslut om jag ska hålla på med bloggande när jag har så låg frekvens... Har inte velat lägga ner ÄN. Håller väl ut ett tag till tror jag!! Blir bara så dåligt med tid till det när jag har jobbat heltid, tränat handboll och annat 4 dar i veckan, tagit hand om Nellie, hästar, hund och katt...sist men inte minst hus och Mats. 


Åja, det kommer mer på onsdagkväll tror jag!!!

Av nelliesmamma - 21 juni 2009 11:26


Igår gjorde jag det igen...jag ÄLSKAR när jag kan lura brallorna av Mats. Nån som minns hans födelsedag här hemma?? Jag hade bjudit hela huset med folk som satt och gömde sig i alla gömmor när han kom hem från fotbollsmatch. In i duschen med dig sa jag.... TÄNK om han börjat irra omkring i huset....puh!!! Och när jag släppte in honom i vardagsrummet, dukat med mat och FULLT med folk. Egentligen...att han inte DOOOOG alltså!!!


Igår var det som sagt dags igen. Jag sa att vi var bjudna till Misan på grillkväll. Men på trappen började jag fråga honom om datum och sån´t. Jaaaa, det är midsommardagen idag började han...eh???


Jo, det kom han ju på efter nåra försök, att det var vår bröllopsdag!!!


-Så vi ska inte va hos Misan, vi ska bara lämna Nellie, sen ska vi till stan!!!


Han in i huset och stimma runt...

-Misan...ska inte vi va här ikväll????

Han letade igenom kök och allt för att hitta det vi skulle "grilla"  hihihihi han trodde verkligen inte på mig!!!


Sen körde vi in till stan, jag ville VERKLIGEN till Montmartre för det är min favvo alltså. Men de hade stängt utan lapp på dörren. Döskumt.


Det blev Thai istället...och det var jättegott!!!


Sen hade jag hoppats att KANSKE det fanns nån bio eller så...men improviserat är alltid bäst!!! Nu hade vi inte nån bio i byhålan igår så vi skulle hyra en DVD istället. Men när vi kom dit hade de "utgågna" filmer till salu....toppen alltså vi köpte 6 stycken för bara 190:-


Nej, vi har inte sett alla....vi hade ju lite annat att pyssla med...barnfritt och allt...hihihihiii


Idag skulle jag ut och klippa gräs och riva en hage, men HERREGUUUUD det HAGLAR ute, sen störtregn, så det får vänta!!


Mats stack iväg och skulle "knäcka några plåtar" till nån sen skulle han ta Nellie på väg hem från verkstan. Så här sitter jag ensam...tror jag ska se färdigt på den filmen jag somnade ifrån igår.


Vi såg SAW V och den var SKITBRA....... tills slutet som förstörde hela upplevelsen!! Har sexan kommit redan eller???? hihiiihi de där filmerna slutar ju alltid med en öppning för nästa film!!!!


Jag somnade ifrån en film som heter 2.37 Den verkade ok. Ska se slutet så får vi se...


Jo, just det, apropå tvillingarna igår...Tomas ringde och meddelade att trots att jag hade hela 50% chans att pricka namnen rätt så hade jag BOMMAT!!! Äh, de är lika gulliga båda så...



TILL ALLA: Tack för kommentarer det är alltid roligt med ett avtryck från mina besökare...men de flesta av er bloggar ju själva så det vet ni redan!!



Av nelliesmamma - 20 juni 2009 14:39


Ja, det blir lite glest med blogginläggen, det medges....MEN jag har alltid mycket på gång när jag väl tar mig tid!!!


Förra söndagen precis som alla andra söndagar spelade jag badminton med Arne och Magnus. I vanliga fall spelar vi till 11 och den som förlorar får vila en match osv osv osv. Men Arne kom på den brillianta iden att den som förlorade skulle fortsätta spela tills den vann!! Och för varje match man hade förlorat skulle man ha 1 poäng i handikapp till nästa match!! Han trodde nog inte att jag skulle nappa- eftersom jag är den som är strået SÄMRE än de andra och därmed skulle få spela oavbrutet hela träningen =2 timmar. Ja, förutom den gången jag spelat 10 matcher och förlorat och därmed vann den 11:e matchen med 11-0...hihihi Jag vann mot Magnus den matchen jag hade 7-0 för han drygade sej och sa: Jag har räknat ut att du vinner mot Arne med 11-0. Nehej du jävel. Jag vann över Magnus. Shit vilket träningspass alltså...här är han marodören Arne...



Magnus?? Försökte nog 20 gånger att knäppa av en bild på honom oxå...men han fastnade inte!!!


Nu i veckan var brorsan i Danmark och kollade in legoland. På vägen hem igen fick vi nattgäster. Det var hela familjen...och det var ingen lek!!



Helt otroligt att jag fick med alla på en och samma bild. Hela den här kvällen kommer gå till historien. Jag har aldrig varit med om maken, och Nellies ögon stog ut ur huvvet när hon kollade in allt som grabbarna hittade på. Bla kastade saker på Doradockan när hon pratade....Men jag RÄDDADE henne. Så hon lever än!!!! Vilket liv alltså, Nellie befinner sig i koma om man jämför med de här grabbarna alltså!!!



Wiktor - hoppas jag!!



Alexander och William...tror jag. Ja, Alexander är jag ju helt säker på, men det där med tvillingar när man bara träffar 2 ggr om året. Det är LITE svårt!!



Det är även svårt för barnen att veta vilken FASTER som är vilken. Men vi har fått epitetet Helen med Nintendo Wii spelet...ja, det är säkert inte kattskit att kallas så....



Och boxningen gick hem!! Iofs så gillade ungarna ALLA sporterna...de provade faktiskt ALLA, bowling, tennis, baseboll, golf och boxning. Men de var inte intresserade av Mario kart - och faktiskt det var inte Tomas heller han hade kört tillräckligt tyckte han....hihihihi det hade blivit runt 100 mil eller mer...då var de ändå lång ifrån hemma!!!!


Midsommar firade vi med Arne, Åsa och Magnus. KONSTIGT men jag bommade att ta fram kameran när de kom!!! MEN jag missade inte vårt traditionella MIDSOMMARTRÄD!!! Det är ett dött äppelträd som hästarna gnagt på så det dog... Vi har låtit det stå kvar...varför??? Ja, inte vet jag, men det funkar bra som midsommarträd varje år i alla fall!!!



Sen gjorde vi två kransar oxå så det blir RIKTIGT fint....hihihihihiiiii



Aja, det är jättefint alltså!!!


Nu fyller Nellie år nästa helg och vi hade bestämt att köpa en studsmatta till henne. Vi bestämde oss för den största RUNDA på Rusta och det är en beställningsvara. Bara för att vara på säkra sidan så beställde vi i god tid. Så den har REDAN KOMMIT och Nellie har invigt den!!!



Det är helt OTROLIGT vad Nellie har gått framåt senaste veckorna. Jag tycker inte hon är sig "LIK" längre. Det är jordens DRIV i henne och hon kan hoppa JÄMFOTA!!! Det gick absolut inte förut.....skitkul!!!


Idag firar vi bröllopsdag och Mats verkar ha glömt det totalt. Jag har tutat i honom att vi ska till Misan och grilla, men i själva verket ska vi bara lämna Nellie där och sen ska vi in till stan och göra den osäker. Jag har inte bestämt mej än om jag ska ta nåt - men det tror jag inte. Jag är ju lite knäpp fortfarande och väger mej varje dag.


Jag går ner mellan 1 och 9 hg varje dag. Men förra helgen fick jag ju i mej socker när jag hade senap i såsen och när jag åt färdigkryddad flinta- det är ju glutamat=KASS höjer insulinet!!! Så jag gick UPP 3 hg två dagar i rad och sen har det gått trögt hela veckan. Bara 1 kg ner!!! Nu hade jag bestämt att ta ett "återfall" eftersom det var midsommar. Smörgås till frukost, sill och POTATIS till lunch och vin till maten på kvällen= 1 kg upp på ett dygn...hihih det tar vi igen med råge, men jag ska nog inte sabba mer... så ikväll kan Mats ta bärs till maten. Jag nöjer mej med festligheten som sådan!!!


Ja, det var allt för den här gången....over änd out!!!

Av nelliesmamma - 14 juni 2009 16:30


Det blev en väldig fest det där med mycket fler människor än vi brukar ha på våra kalas. Jag menar mormor och morfar och gudmor och Oscars föräldrar, mamma och Dennis....det är några fler än vi brukar. Nellie värmde upp riktigt innan festen. Hon hittade en "scen" som hon byggde alldeles själv. Det var lite bökigt men det gick till slut!!!


Just det- fläcken på klänningen fick hon faktiskt en stund innan...hur har vi det med sinnet för kronologi här....


För SJÄLVKLART serverades kladdkaka med vispgrädde till efterrätt. Den är så given... och jag smaskade på hallon och vispgrädde!!! Mmmmmm....


Folk som inte träffat varann på länge fick tillfälle att prata en stund. Mormor och farfar till exempel...



Ja han satt där och blarrade en stund - sen var det dags att sköta om hundarna...så han var den första att smita från kalaset. Farmor blev kvar...

Och nyblivna mamman Sara var där med nytillskottet Elias. Han var väl omhändertagen av A-L-L-A på kalaset. Inte bara av Linnea, Fia, Wille och Nellie...



Vi satt MEST och pratade, vi skulle bryta av trenden av hiskeliga tävlingar och lekar på våra fester, men några saknade det visst så de spontanspelade krocket. Bra där!!!


Jo, vi andra satt och pladdrade om allt möjligt...Sara och Bodil tex...


Medan Lena- Oscars mamma var publik på krocketmatchen...



Ja, jag kan bara instämma med alla gästerna.....


Det var en JÄTTELYCKAD fest!!!!!



....


Av nelliesmamma - 11 juni 2009 21:04


Jaha, det gick lite fortare än jag räknat med, men de första 11 dagarna resulterade i -5 kg!! Jag har maxat min träning och det var nog inte så bra!!


Igår så sa kroppen ifrån på ALLVAR. När jag sitter på jobbet reser jag mig 2-3 gånger i timmen för att göra lite kontorsgymnastik. Ja - man sträcker ut och vickar på röven lite så blodet kommer upp till hjärnan. MEN vad äckligt!! Hjärtat rusade som faaan. Jag blev jätterädd!! Så igår lagade jag mat och sen la jag mig i soffan resten av kvällen....


Men idag kände jag mej i toppform så det blev 1,5 timme på crosstrainern...


Nu ska jag ut och cykla med hunden, sen är det KVÄLL och då lägger man sig en stund på spikmattan- sen sover man som ett litet barn!!! Hahaha


Just det, om man firar så får man P-R-E-S-E-N-T!!! Jag köpte en MP3 till mej.


Den va döhäftig. Sladden till lurarna är som plastad vajer...skitcooolt!!!


Nästa "femma" ska firas med en H-E-L-K-R-O-P-P-S-M-A-S-S-A-G-E!!! Men det dröjer nog ganska mycket mer än 11 dagar är jag rädd, och hoppas jag!! För nu ska det nog gå lite långsammare för att vara hälsosamt!!! Hihihi


Högsta hönset på HR i kommunen ringde och gav ett ganska tungt löfte om att Nellies assistent finns kvar tills vi hittar en ny. Om skolan krockar med Nellies tider så ska vi pussla så gott det går för att göra ev byte så smidigt som möjligt. Nu har jag släppt det för stunden!!! Men jag ska givetvis skriva en interpellation(???) till riksdagen. Reserverar mig där, kan heta annat, men tror jag är rätt på det!!! För det är fler som drabbas av det här årligen. LSS måste väga tyngre än arbetsskyddslagen....så är det bara. Och det hoppas jag att även politikerna inser!!! Vi får se...

Av nelliesmamma - 9 juni 2009 18:54


Ja, det var ju sisådär 20 år sen, men LINNEA har tagit studenten. Och vi var såklart där och välkomnade henne ut i vuxenvärlden. Men kom igen nu, det är väl ingen höjdare precis. Ekonomisk kris, ungdomsarbetslöshet på 25% och fan vet om det finns NÅNTING förutom att plugga att göra för en student idag.  Hur som helst.


Det var förutom regnet en toppendag för Linnea såklart. Vi gjorde helt egen skylt - som alltid (hihihi, vi gjorde ju Hannas me)



Dumt som bara den, vi gjort ett fotokollage på baksidan så hon kan använda skylten som "tavla" om hon vill. Men det kollaget inte fotat tyvärr!! Ca 20 bilder från dop och framåt...men Nea fick dem och det var det viktigaste!!


Lycklig student med en lika lycklig lillasyster...


..


Sen bar det iväg på stan i lilla lastbilen. Vilket DRAG det var på stan en liten stund!! En del ekipage hade ljudanläggningar som gjort vilken nattclub som helst avundssjuk!!!!



Jag skyndade så gott det gick för att hinna till torget och fota lite olika ekipage, MEN jag ville inte ha Nellie med i stimmet så det tog ett tag innan jag kom iväg. Mats skulle ta Nellie iväg till studentkalaset hos mamman...

SKITDUMT!!!

Jag lyckades bara få ETT annat ekipage på bild...



Sen drog jag hem och TRÄNADE....för jag vill hålla i liksom. -4,5 kg första veckan och jag är skitnöjd!!! Fortfarande mätt och belåten. Det finns fortfarande ett litet aber. Huvvet hänger inte med för fullt....men när gjorde det det senast??? Hihihihi


Skämt å sido. Jag lider fortfarande av sockerabstinens. Det känns på att huvvet inte går för fullt hela tiden. MEN enligt säker källa går det bort på två veckor, och det stämmer ju med min egen redan vunna kunskap att det tar socker TIO dagar att gå ur kroppen. Undrar om nån drog tar så lång tid?? Nikotin 4 dagar vet jag, sen har jag inte fler erfarenheter av droger faktiskt!!!


Ikväll samma som igår...60 minuter crosstrainer....mmmmm va härligt framför TV:n. Inte lika härligt som  igår förstås- då var inte Nellie hemma=HÖGSTA volym på stereon. DET gör mycket för orken!!! Men idag lilla hjärtat hemma, och jag tar det när hon somnat...hihihihi ganska låg volym då och krävs mer vilja för att orka!!! Men va fan.....det är värt ALLT, jag mår så otroligt BRA!!!

Av nelliesmamma - 7 juni 2009 11:09


Ja, är man arbetslös så är man!! Jag räknar mej som arbetslös när jag jobbar på Manpower och bara har uppdrag tom augusti ut. Jag kanske får förlängt eller ett annat uppdrag, men det känns så osäkert på nåt vis. Nu njuter vi av att ha det här uppdraget!! Jag stormtrivs....


Vad ska man längta till när man inte har nån semester i sommar???


Helgerna, som förhoppningsvis bjuder på ett enastående väder så man kan ha roligt med Nellie från fredagkväll till söndagkväll!!! Då kan vi ut och köra med hästarna.. Jag ska visa vad som händer när man kör den HÄRLIGASTE vägen i skogen. Man kommer till en bom, och då måste man krångla sig förbi den. Jag kör inte ofta den här vägen på grund av det....


Här var det stopp. Nu måste jag sela av Donna och ta henne till andra sidan och för säkerhets skull binder jag henne där..



Knyta loss Bella och ta runt henne och binda henne på andra sidan...



Pysens grimskaft låter sig inte tas bort från vagnen, så honom får man ta i grimman, gå runt bommen, lirka förbi vagnen som är för "hög" för att gå under bommen hur som helst. Sätta fast honom igen på rätt sida bommen.



Sätta tillbaka Bella och sen är det bara att sela Donna igen, sen är vi på g!!



Jaja, det är ett stök, men nån gång ibland är det verkligen värt det, för vägen DIT är helt magnifik!!


Jag passade på att åka till stan och köpa nya skor till Nellie för kardborret hade gett upp då de gamla skorna..



Jag känner mig lite kluven till att köpa billiga skor på skopunkten. Det känns inte rätt att köpa saker som man vet bara håller i 3 månader, MEN de passar ju bara i 3 månader och jag ska inte ha fler barn....så...jag köper billiga skor på skopunkten...även om miljön skulle må bättre av att alla köper kvalitetsskor som håller till fler än ett barn. Man kan ju skänka urväxta kläder och skor....så nu släpper vi det!!!


Det som jag verkligen längtar till i sommar....Åhus Beachhandboll!!!


Jag skojar inte.


I år spelar seniorerna 17-18 juli och den 17 juli som är en fredag är den ENDA dag som jag begärt "semester", eller ledigt eftersom jag inte har nån semesterlön att ta ut... Laget mä fräs spelar inte i Åhus i år, men det gör Ronneby HK!! Hihihihihi, det ska bli så KUUUUUL!!!


I augusti blir det beachhandboll i Norrköping. TYVÄRR krockar det med Lysekil (Havets cup) så jag kan inte va MÄÄÄÄ!!  Men jag va MÄ förra året och då lyste solen på oss!!



Mellan matcherna satt man bara i gräset och njööööt av solen och underhållningen i sanden...vilken plats för beachhandboll alltså. Helt underbart!!! Folkparken i Norrköping, beachhandboll, FEST!!!!



Jorå, så att det kommer kännas när man missar en beachturnering av Norrköpings rang...men havets cup ska inte vara illa!! Jag har inte varit där, men alla som varit där har varit nöjda tycker jag så - Kanske nåt att längta till det me???


Idag står städning på programmet. Och att göra en studentskylt till Linnea som springer ut imorron!!! Kanske nån liknande Hannas skylt??? Vi får se..


...

Av nelliesmamma - 4 juni 2009 16:52


Det blev roligare än vad jag tänkt mej....för det som just nu är uppåt är att jag går stadigt NER i vikt!! Sedan i söndags har jag gått ner 3,5 kg. Från onsdag morgon till torsdag morgon gick jag ner 0,9kg. Jag säger det igen. Googla LCHF och hoppa på tåget du med. Du har varit hungrig  och överviktig för sista gången!!!!!


När det gäller kampen för Nellie så går det desto trögare!!!


Idag har jag pratat med Kommunstyrelsens vice ordförande. Han som politiker kan inte sätta sig över tjänstemännens förmåga att tolka lagen.


Jag har pratat med facket för kommunal för att se om de kan hitta en lucka i lagen så Nellie får behålla assistenten. Ordföranden för sektionen ska ringa tillbaka till mej.


Jag har pratat med habiliteringen för att se om de har en aspekt med läkarintyg eller annat som kan hjälpa eller påverka. De är alltid på, så jag behöver bara tala in på telefonsvararen för att få den hjälp som DE kan ge.


Jag har tagit kontakt med skolverket för att de har jurister som kan hjälpa till i sådana här fall. Det var omöjligt att komma fram på telefon så jag drog iväg ett (troligen ganska osammanhängande) mejl.


Jag har talat med högsta chefen på HR (personalavdelningen) i Kommunen för att se om hon kan hjälpa mej. Hon ringer senast tisdag......


Sen är det nog bara tidningarna kvar. Och jag kan varsko Aftonbladet, SvD, DN, BLT och Sydöstran redan nu -att på tisdag eller onsdag får ni ett samtal från en snart hysterisk kvinna från Blekinge.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards