Nelliesmamma

Direktlänk till inlägg 7 juni 2009

Sommar utan semester...

Av nelliesmamma - 7 juni 2009 11:09


Ja, är man arbetslös så är man!! Jag räknar mej som arbetslös när jag jobbar på Manpower och bara har uppdrag tom augusti ut. Jag kanske får förlängt eller ett annat uppdrag, men det känns så osäkert på nåt vis. Nu njuter vi av att ha det här uppdraget!! Jag stormtrivs....


Vad ska man längta till när man inte har nån semester i sommar???


Helgerna, som förhoppningsvis bjuder på ett enastående väder så man kan ha roligt med Nellie från fredagkväll till söndagkväll!!! Då kan vi ut och köra med hästarna.. Jag ska visa vad som händer när man kör den HÄRLIGASTE vägen i skogen. Man kommer till en bom, och då måste man krångla sig förbi den. Jag kör inte ofta den här vägen på grund av det....


Här var det stopp. Nu måste jag sela av Donna och ta henne till andra sidan och för säkerhets skull binder jag henne där..



Knyta loss Bella och ta runt henne och binda henne på andra sidan...



Pysens grimskaft låter sig inte tas bort från vagnen, så honom får man ta i grimman, gå runt bommen, lirka förbi vagnen som är för "hög" för att gå under bommen hur som helst. Sätta fast honom igen på rätt sida bommen.



Sätta tillbaka Bella och sen är det bara att sela Donna igen, sen är vi på g!!



Jaja, det är ett stök, men nån gång ibland är det verkligen värt det, för vägen DIT är helt magnifik!!


Jag passade på att åka till stan och köpa nya skor till Nellie för kardborret hade gett upp då de gamla skorna..



Jag känner mig lite kluven till att köpa billiga skor på skopunkten. Det känns inte rätt att köpa saker som man vet bara håller i 3 månader, MEN de passar ju bara i 3 månader och jag ska inte ha fler barn....så...jag köper billiga skor på skopunkten...även om miljön skulle må bättre av att alla köper kvalitetsskor som håller till fler än ett barn. Man kan ju skänka urväxta kläder och skor....så nu släpper vi det!!!


Det som jag verkligen längtar till i sommar....Åhus Beachhandboll!!!


Jag skojar inte.


I år spelar seniorerna 17-18 juli och den 17 juli som är en fredag är den ENDA dag som jag begärt "semester", eller ledigt eftersom jag inte har nån semesterlön att ta ut... Laget mä fräs spelar inte i Åhus i år, men det gör Ronneby HK!! Hihihihihi, det ska bli så KUUUUUL!!!


I augusti blir det beachhandboll i Norrköping. TYVÄRR krockar det med Lysekil (Havets cup) så jag kan inte va MÄÄÄÄ!!  Men jag va MÄ förra året och då lyste solen på oss!!



Mellan matcherna satt man bara i gräset och njööööt av solen och underhållningen i sanden...vilken plats för beachhandboll alltså. Helt underbart!!! Folkparken i Norrköping, beachhandboll, FEST!!!!



Jorå, så att det kommer kännas när man missar en beachturnering av Norrköpings rang...men havets cup ska inte vara illa!! Jag har inte varit där, men alla som varit där har varit nöjda tycker jag så - Kanske nåt att längta till det me???


Idag står städning på programmet. Och att göra en studentskylt till Linnea som springer ut imorron!!! Kanske nån liknande Hannas skylt??? Vi får se..


...

 
 
susanne

susanne

9 juni 2009 06:18

haloj..se det som så att har man semester ska man bara hinna med så mycket för att man just har semetser ;)
nu kan du ha helg och vara och verka med det du vill om än kort..
fina bilder!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nelliesmamma

9 juni 2009 18:45

Susanne:

Så sant som det är sagt!! Tänkte inte på dé

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nelliesmamma - 8 december 2023 20:29

I min familj är vi fem syskon och en halv.    Det är en underdrift när jag säger att det har varit svårt att förstå alla. Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att vi alla fem och en halv är varandras motsatser -i allt. Och ärligt så kan ...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 21:26

Jag har sett och upplevt toppen och botten.   Jag har sett vilket arbete som krävs för att bli bäst.  Jag har sett alla svettdroppar som Du betalat för att komma först. Jag har sett vilket pyttemisstag som tar Dig från guldmedaljen. Jag har...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 20:45

Den här bloggen startade jag för sååå många år sedan. Jag hade så mycket som jag behövde få ur mig.    Jag vet att många älskade, många hatade, och ännu fler förundrades över mitt sätt att se på världen.   Eller kanske mest av allt hur jag så...

Av nelliesmamma - 24 september 2018 15:56

Nollvisionen, men när? Karlskrona 24/9 2018 Nedan kommer relevanta klipp från en debattskrift gjord av Magnus Andersson på Cajoma Consulting i Uppsala år 2003 (Nollvision eller nollillusion, Uppsala 2003) En sammanfattning av nollvisionen ...

Av nelliesmamma - 22 september 2018 16:56

I flera dagar har jag haft funderingar på om jag skulle tävla alls. Jag har inte känt mig pepp. Atlas har känts avig och inte alls på G. Sen funderade jag på om jag skulle stryka mej i Trail och bara rida de andra grenarna. Hur det slutade? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards