Nelliesmamma

Alla inlägg under augusti 2011

Av nelliesmamma - 31 augusti 2011 22:01


Idag har vi haft första tillbudet med Atlas.


Jag har börjat med att ta in honom i boxen en stund för att han ska få äta och börja lära känna sin nya lya. Under tiden så kollar jag över honom, borstar, lyfter på fötterna och lite sånna goa grejjerr!!


När jag skulle ta ut honom till hagen igen så var det SJUKT mörkt och det är lite backe och lite halt och han skulle tydligen "bara" kolla lite men så kom han för nära staketet och jag hann PRECIS se hur en gnista flög från staketet till hans mule så han kastade sig handlöst åt sidan varpå han halkade och landade i en staketstolpe och blev ÄNNU mer rädd sen brakade han järnet in i hagen och det lät som om 5-6 stolpar fick sätta livet till. 


Jag har ett grimskaft som är 6-8 meter långt för att det ska finnas UTRYMME för honom att kasta sig till sidan. Eftersom jag inte orkar hålla i en häst i full galopp så fick jag ju släppa grimskaftet... Ju mer han sprang desto mer prasslade det i gräset bakom honom. I början hängde Dukata med- hästen som går i samma hage, men eftersom hon är 22 så lugnade hon ner sig ganska snabbt. När hon lugnade ner sig så gjorde Atlas det han oxå.


Jag kunde bara lugnt gå fram och ta honom. Jag tog in honom i stallet och hittade två små hack på alla ben utom höger bak. Ett lite större sår i ljumsken som troligen är ett ytligt skrapsår, eftersom det såg "rent" ut fick såren vara helt i fred. Imorron ska jag se OM jag ska göra något. Naturen ska få göra sitt först - OM det inte räcker så ska jag hjälpa den. 


...

Av nelliesmamma - 28 augusti 2011 16:22


Jag har haft det lite hektiskt mest hela sommaren faktiskt... Men nu har jag ansträngt mej hårt för att INTE planera in nånting på helgerna. Idag har vi hämtat 56 balar spån, longerat Atlas lite lös på ridbanan, Nellie har ridit rudagölarna runt och DÅÅÅ hittade jag Sveriges största trattisar. Jag skojar inte, SHIT vilka monstersvampar det finns i skogen, och MYCKET!! Men nu sitter vi mätta och belåtna i soffan och bara SOFTAR. Lite senare ska jag ta en hink äpplen ner till Atlas och hans damsällskap... för övrigt ska jag göra N-A-D-A!!


Nu är ALLT klart inför höstens uppstallning iaf... eller just det, jag ska ha lite halm oxå!


...

Av nelliesmamma - 26 augusti 2011 16:05


Ja, det låter ju lite drastiskt och så - men jag hade inget val. Vi hade långtgående planer för framtiden som nu är lagda på is. Det känns inte bra när man måste ta tillbaka något som man bestämt, men JAG är inte den största boven i dramat så jag är redan FÖRLÅTEN vet jag.


Ikväll ska jag kolla på film och INTE äta godis som tröst över min förlust. Hahaha, näru sååå lågt sjunker jag inte på grund av det häääär!!


Idag fick jag en inbjudan från en annan tjej som är min VÄN. Det blir nyårsfest hos Linda och Fredde i år igen!!


Alltså jag SKRATTADE HELA VÄGEN FRÅN POSTLÅDAN när jag lästa inbjudan. Det ska bli så JÄVLA kul alltså!!



...

Av nelliesmamma - 25 augusti 2011 21:06


Hahaha, vad pinsamt att säga en sak till mej och sen kommer det fram via barnen i skolan hur folk EGENTLIGEN tycker. Hahaha....


Idag har jag longerat min lilla prins ATLAS, han är så SJUKT duktig och fin. Det beror såklart på att JAG är en sån otroligt skicklig unghästtränare. 


Först fick han springa lös lite som han ville, han smällde, stod på bakbenen, hoppade jämfota som en ryggskjutande katt, "skrek" och hade allmänt kul. Sen tog jag och tränade helt seriöst i kanske fem minuter och han var SJUKT lydig. Han gick till och med S-N-Y-G-G-T på en liten volt runt mej, trots att han var lös. Helt otroligt!!??


...

Av nelliesmamma - 24 augusti 2011 21:57


Ja, det var nånting som vi alltid körde med hemma i Norrköping. Förresten kan jag berätta att jag saknar Norrköping ibland. För där har jag mina RIKTIGA vänner kvar. De som inte snackar en massa skit när man vänder ryggen till.


Om du är en av dem som ler och är trevlig mot mej då vi ses och sen snackar skit när jag gått - SLUTA spela teater. Det är mycket bättre att göra som alla andra som har svårt med min person. IGNORERA mig. Jag kommer göra detsamma med dej så blir allt toppen!!


Fattar du??


...

Av nelliesmamma - 22 augusti 2011 22:26



Ja, jag klagar inte. Nellie gick som tåget första dan i skolan, nä allt är toppen!


  


...

Av nelliesmamma - 21 augusti 2011 16:10


Jag var på tjejkväll igår och det blev lite sent eller hur man ska säga. Nellie kom in i sovrummet runt åtta som vanligt, så jag försökte med att starta upp TV:n så hon kunde titta på Musses klubbhus och Händige Manny....


Jag fick då lite extra sovmorron, men när Mats stack iväg för att jobba så kom Nellie in i sovrummet och hoppade jämfota brevid sängen och ropade:


UPP MAMMA, UPP!!


Ok, det var ju bara att pallra sig upp. Jag försökte göra lite frukost, men fick ett ärende ut i hallen. Där satt Nellie med nosen långt ner i min väska där hon hittat solkräm. Hon hade öppnat den och smörjde in sig för glatta livet! Vi fick ialla fall i oss lite frulle och under tiden gick munnen konstant på den där lilla damen: Donna, Donna??


Ja, sen skulle vi borsta tänderna då insåg jag att Nellie hade använt sin tandborste till att gräva ett djupt hål i Neas läppstiftsburk... SUCK! Det var INTE lätt att få den ren...nu köpa ny då juh!!


Sen rev hon av ALLT toapapper från rullen, och DÄR hade jag lite tur eftersom det var pyttelite papper kvar på just den rullen. Sen hade hon rivit av påslakanet på Mats och mitt täcke och häromdan när jag kom ut i rummet hittade jag stora förskäraren och ett puffpaket i soffan..... URRRRKKK!!!


...

To be continued - I guess....


...

Av nelliesmamma - 19 augusti 2011 22:03


Mina klassisar Jonsey och Hanna.....


 


Jag pluggade för ett tag sen. Det känns som en helt annan tid, ett helt annat liv. Jag är så lycklig över att den tiden är förbi, samtidigt är jag tacksam över att jag fick träffa några riktigt sköna människor. 



  JAG SAKNAR ER!  







 


En av mina klassisar lånade ut sin bil till mej... Det kändes häftigt att köra en REDIG tävlingsbil!!


Remember att jag fick provSITTA en L-I-L-A HD förra året oxå??


 



...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards