Nelliesmamma

Alla inlägg under maj 2012

Av nelliesmamma - 20 maj 2012 21:53


Jag var ju helt själv så jag har inga bilder, men jag gjorde precis som jag hade bestämt! Upp i sadeln TVÅ gånger från var sida, och faktum är att han inte kunde ha brytt sig MINDRE. Jag hade nog kunnat rida omkring där på ridbanan, men jag hade ju BESTÄMT att bara sitta upp och ner!! Nu är det två veckors vila som gäller för lilla hestapålen! Det är han värd!


Efteråt satt jag i hagen och väntade på att badkaret skulle bli fullt och tror du inte han kom och skulle krypa upp i knät! Har försökt ladda upp en film men det gick trögt, du får hålla till godo med ett par riktiga KALASBILDER istället!!


 




Alltså om han bara kunde så hade han satt sig i knät - jag lovar!!





 






Snygg grimma va? Extreme closeup fick en ny innebörd!!






 


Jag är så NÖJD med helgens träning och att jag nådde det delmål som jag satt upp! Jag hade ett snack med Bettan igår - hon har ridit in många kallblod. Jag förklarade för henne att jag bara ridit in Arab och det SMÄLLER rätt vad det är - men den här hästen har inte smällt nån gång! Ska jag bara sätta mej upp eller ska jag förvänta mej ett bakslag??

Hon gapskrattade för hon kom såklart ihåg mina hispetroll Donny och Diaz, herregud vilken cirkus det var när jag red in de två alltså!! Hon sa att hennes erfarenhet var att OM det händer nåt så springer de HEM!  Hon hade suttit upp både barbacka och med sadel i STALLGÅNGEN och sen hade hon en vacker dag bara knäppt loss hästen och ridit ut! Haha, sen hade Sackina vänt sig om och sett Bettans FÖTTER, hon tvärvände på en femöring och sprang hem. Hihihi vilken grejjj!!


...

Av nelliesmamma - 19 maj 2012 22:18


Jag har haft en "inridnings-boot-camp" den här lediga helgen och det har gått framåt vill jag lova! 


Torsdag: Sadel på och ut och gå promenad, jag siktade på grannens kossor, men de var inte på betet än...

Fredag: Sadel på och ut och gå bland villorna så att han var HELT slut i huvet. Därefter var det LÅNGA stigläder på sadeln och så gick jag upp och ner i stigbyglarna från båda sidorna.

Lördag: Sadel på och 5 km i skogen därefter ut på ridbanan och hängde på honom. Han verkade inte särskilt bekymrad så imorron blir det uppsittning. Jag ska sitta upp, sitta lugnt och fint och därefter kliva av. Två gånger från var sida och sen är jag nöjd.


Sen ska han vila i två veckor, jag räknar med att jag rider på ridbanan om två veckor....


...

Av nelliesmamma - 16 maj 2012 22:35


Jag har LÄNGTAT och nu ser jag äntligen försäsongen nalkas bara två veckor bort! Jag kan redan KÄNNA smärtan i alla muskler!! (hrm)


Flottans herrar har föreslagit ett sponsorpaket, eller vad ska man kalla det? Var och en av oss spelare i dam och herrlaget ska försöka hitta en sponsor som kan bidraga med 1000:- (plus skatt= 1.080:)


Motprestation är att man får ett årskort ELLER 10 biljetter till valfri match under säsongen. Dessutom kommer man att bli presenterad på hemsidan OCH under alla matcher på storbild!!  Ja, jag tycker det är en jättebra idé och hoppas att jag ska kunna hitta MINST en sponsor! ANNE?? MAGNUS?? :D









Det ska bli en SJUKT rolig säsong det här och jag LÄNGTAR!!!



...


 

Av nelliesmamma - 14 maj 2012 22:14


Årets SM-finaler var de bästa på länge! 


I tre års tid har vi åkt hem från finalspelen med en sorts antiklimaxkänsla? Alltså man väntar och längtar till man ska få åka! När vi kommit fram har det varit begravningsstämning nästan! Men den här helgen var det paaaaaaartyyy!- det ska gudarna veta, hög puls från början till slut i Malmö arena! Det finns INGENTING som skulle kunnat vara bättre när det gäller själva arrangemanget tycker JAG! 


En sån enkel sak som att man kan köpa en tisha tycker jag är TOPPEN! Sen att de hade tryckt upp dem i finallagens färger tycker jag var en BRILLIANT idé! Då kunde ju även JAG få glänsa i en orange tröja!


När det kommer till MATCHERNA tycker jag att det är lite småtrist att Sävehof är för överlägsna. Alltså GRATTIS till Sävehof, ni är väl värda medaljerna, men fanns det inte mer i motståndarna? Förlåt om jag låter lite kritisk, men fanns det VERKLIGEN inte mer att ta ut från spelarna i Lugi och Kristianstad?


Äh, jättegrattis till silvret båda lagen!


Såklart att det är en bedrift att komma till SM-final.

Såklart gjorde alla sitt bästa för stunden.

Såklart är jag en gnällspik!! :)


Om nån undrar så var KRISTIANSTADFANSEN den största behållningen på hela dagen! Det var en liten bit från DANSKARNA förra året i VM, DÅ kände man en riktig tryckvåg i hallen när danmark gjorde mål  men det var inte SÅ långt ifrån... Hihihi!!


...

Av nelliesmamma - 11 maj 2012 15:55


Härligt med en halv helg i Malmö!


Vi sticker imorron förmiddag och kommer hem söndag eftermiddag/kväll. Nellie blir hemma med Nea och det ska bli så skönt och det är så välkommet! Nästa helg har jag jobbat in fredagen så jag är ledig tors-fre-lör-sön. Det känns SJUKT skönt och jag tror knappt det är sant förrän jag ser det!


Mats sticker till Stockholm på klassresa med Wille, så mamma kommer hit och tar hand om Nellie, eftersom jag jobbar sent må-ti-ons!! 


Men DÅ är det hårt jobb hemma som gäller! Mycket som ska röjjas upp hemma - UTE! Hela alltihop ser ut som en soptipp, men nästa helg! DÅ!


Jag längtar till försäsongen, min kropp är sig inte lik....


...

Av nelliesmamma - 10 maj 2012 18:25


Det här är precis vad vi väntat på juh! ORDENTLIGT med regn så att betet tar sig riktigt! Snart kan vi släppa hästarna helt och det är SKÖÖÖNT! Det har varit en lååång vinter med mycket för mycket hästsysslor med hästar på flera håll!


Igår hade jag premiär med min näskanna och undrar om det inte blev bättre? Jag borde nog använda flera gånger om dagen men det hinns inte med riktigt! 


En DÅLIG sak med regnet är att jag inte kan inviga mina nya dojjor!



Snygga va? Och billiga som tusan, 800:- är ju som hittat juh! Så lite som jag springer ska jag ju inte ha dyrare pjucks!


Sen köpte jag fyra par brallor till Nellie för 540:- De som kostade 200:- dög inte åt tjejen, jag ska kolla en gång till men hon bara skrek när hon hade dem på sig?? Nä bort dom!! 


Alltså hon vet vad hon vill, men eventuellt var hon trött och hungrig. Som sagt, jag ska låta henne prova dem en gång till innan jag tar bort etiketten! Lite nytt på nåt sätt det här med att hon har egen vilja, viktigt att låta henne få sin vilja fram ibland! Men farligt om hon ska ta strid för A-L-L-T....


Träning igår och jag borde verkligen få till ett pass idag oxå, men jag vet inte om jag orkar!? Har varit en slitig vecka när vi gått in och täckt för semesterfirande kollega på jobbet, dessutom har jag slarvat med maten på ett otäckt vis. Har nästan blivit en vana att INTE äta och det visar sig på vågen direkt. SUUUR! Måste skärpa till mina matvanor och äta ordentligt framöver.



...


Av nelliesmamma - 8 maj 2012 11:02


Eller inte?


Jag har haft en hosta/bihålor och snuva sedan i januari och läkarnas ordination med kortison var inget som bet. Jag har inte hört av mej till dem sen utan hela tiden tänkt att SNART går det väl över.


Njä, nu har jag köpt en näskanna som förhoppningsvis ska göra susen. Träffade förresten en tjej som har haft samma förkylning som jag - precis lika länge! Men hon var jätteglad för att det var nån mer som hade samma som henne, hon trodde nämligen att det kanske var sviter av alla mediciner hon äter. (cellgifter och sånt) Men eftersom jag inte äter några sådana tabletter och hade samma symptom och lika länge så var det väl bara en vanlig förkylning även om den är lite ovanligt utdragen?


Idag ringde de från habiliteringen och berättade att Nellie ska genomgå en utredning/test för att underlätta planeringen för skolan framöver. JÄTTEBRA att det händer lite grejjer tycker jag!


Men det var inte lika bra att de bokar in en tid INNAN de har frågat oss om vi kan. Mats ska sticka till Stockholm på klassresa med Wille och på trafikskolan har vi redan en semesterfirare den veckan. Alltså -borde man inte få mer än sex dagar på sig för en sån sak? Jag är ledig VARJE tisdagförmiddag och VARJE fredageftermiddag, om de frågat mej så kunde de ju fått reda på när vi kan och boka in nån av de dagarna - eller hur?


Jag säger som Sean Banan: 


Test - jävla bra

Plan - jävla bra

Framförhållning - inte så bra

ANNARS ÄR DET JÄVLA BRA!!



...

Av nelliesmamma - 8 maj 2012 11:02


Eller inte?


Jag har haft en hosta/bihålor och snuva sedan i januari och läkarnas ordination med kortison var inget som bet. Jag har inte hört av mej till dem sen utan hela tiden tänkt att SNART går det väl över.


Njä, nu har jag köpt en näskanna som förhoppningsvis ska göra susen. Träffade förresten en tjej som har haft samma förkylning som jag - precis lika länge! Men hon var jätteglad för att det var nån mer som hade samma som henne, hon trodde nämligen att det kanske var sviter av alla mediciner hon äter. (cellgifter och sånt) Men eftersom jag inte äter några sådana tabletter och hade samma symptom och lika länge så var det väl bara en vanlig förkylning även om den är lite ovanligt utdragen?


Idag ringde de från habiliteringen och berättade att Nellie ska genomgå en utredning/test för att underlätta planeringen för skolan framöver. JÄTTEBRA att det händer lite grejjer tycker jag!


Men det var inte lika bra att de bokar in en tid INNAN de har frågat oss om vi kan. Mats ska sticka till Stockholm på klassresa med Wille och på trafikskolan har vi redan en semesterfirare den veckan. Alltså -borde man inte få mer än sex dagar på sig för en sån sak? Jag är ledig VARJE tisdagförmiddag och VARJE fredageftermiddag, om de frågat mej så kunde de ju fått reda på när vi kan och boka in nån av de dagarna - eller hur?


Jag säger som Sean Banan: 


Test - jävla bra

Plan - jävla bra

Framförhållning - inte så bra

ANNARS ÄR DET JÄVLA BRA!!



...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards