Nelliesmamma

Alla inlägg under februari 2011

Av nelliesmamma - 28 februari 2011 21:03


Hm, jag tror bestämt jag fick en helt EGEN elev idag. Hoppas jag ska få köra med henne tills hon är färdig! Annars kommer jag att få köra mest med de "nya" dvs de som inte kommit så hemskt långt i sin utbildning...


Det var ganska roligt idag, vi hade varit ute på två entimmaspass och efteråt stog vi några stycken inne på kontoret. Tjejen som jag varit ute med pekade på mej och sa högt och tydligt:


JAG KAN KÖRA MED DEJ JAG!!


Hon lät lite hoppfull oxå, vi funkade bra ihop helt enkelt.


Senare på eftermiddagen så fick jag lov att köra med en kille som kört mycket privat - men han vill fixa till lite inför uppkörningen. Det var roligt för han var på hela tiden. Nån gång sa han: Fan, jag måste komma ihåg att skriva upp alla tips alltså! Hihihi, det LÄT verkligen inte som om han drev med mej, men man kan ju inte vara helt säker!  Men han ville verkligen köra med mej igen, vi klickade oxå tydligen. KUUUL!


Jag är helnöjd med min dag! Fick åka med i baksätet ett par lektioner, där fick jag mycket nya ideer. Skönt man har hamnat på bästa skolan i staun.... :P



...

Av nelliesmamma - 23 februari 2011 08:11


Börja jobba med nåt helt nyttt!

Inte träffa de underbara klasskamraterna varje vecka.

Slippa köra till Nybro.

Ingen mera Kalle Anka.


Men det är ju inte bara JAG som slutar skolan den här terminen, min nyfunna vän Anna-Karin kommer att flytta från oss som bor här i skogen för gott. Hon drar tillbaka till Gotland. Ska vi ses fler gånger krävs lite mer planering än att bara gå ut med hästarna i skogen....


Men idag har vi en DEJT. Undrar om det blir Trossö runt? Jag ska föreslå det iaf. Eller så har snön sackat så mycket att det blir första rudagölarnarunt på flera månader. Vi får se! Kul ska vi ha iaf.


Man har ALLTID kul med Anna-Karin!!



...

Av nelliesmamma - 22 februari 2011 15:43


Shit - det känns som det fladdrar fjärilar inuti hela kroppen! Jag kan inte förklara på nåt annat sätt. Allt känns plötsligt så ENKELT!


Det bästa är att det kommer bli ÄNNU bättre vad det lider. Det känns så skönt!!


På fredag är det karaoke på den lokala pizzerian igen. Jag tyckte jag läste MELLAN RADERNA på reklamskylten för evenemanget:

 

 

 

 Helen och Linnea SHOW!

 

 

 Men jag kan ha läst fel där....



...

Av nelliesmamma - 20 februari 2011 16:48


Vi körde ner till Höör för att hämta hem två poäng idag, det kändes lite lurigt i bussen ner...


Underskattning är aldrig bra, och det hördes en och annan kommentar i bussen som antydde att de trodde matchen var "klar"


I bussen och i omklädningsrummet pratade vi om hur det kändes att spela FÖRSTA halvlek mot Hammarby och ANDRA halvlek mot Hammarby. Vilken känsla vill vi ha med oss hem idag efter matchen?


-Att vi har gjort ALLT som vi kunde och det gjorde att vi fick med oss poängen som vi ville ha?


-Att vi borde tagit i och gjort jobbet, men nu sitter vi här i bussen hem utan poäng och livet suger!


-Gör nu ALLT som behövs för att få fram känslan i andra halvlek mot Hammarby. ALLT, precis ALLT!! Vi hade ett extra öga på uppvärmningen oxå så att puls och intensitet skulle ligga på rätt nivå innan matchen.


Själva matchen var lite UNDERLIG eftersom när killarna gjorde jobbet rätt så ville inte bollen riktigt hitta in mellan stolparna. Andra gånger var det lite halvbra skott som gick rakt i mål. Men vi jobbade HÅRT på bänken för att kompensera missarna så inte humöret skulle sjunka. Precis i början var det pang på rödbetan, inget förarbete, bara skjuta eller stega utan tanke bakom. Det gjorde att det var lika ganska länge i första halvlek, men sen drog vi ifrån till 14-9.


I andra halvlek väntade jag på att vi skulle DRA IFRÅN, vi var MYCKET starkare, MYCKET snabbare, MYCKET bättre försvar, MYCKET bättre målvakt, och ändå tappade vi i protokollet. Varför?


Vi saknade Eric och Tandberg på 9-meter och det är en av anledningarna till att vi inte drar ifrån. Eric är viktig för oss och vårt spel framåt, han har ett tempo i kroppen som inte de andra kan dra upp själva. Tandberg visade i Steg 4 hur ögonen ska glöda när man spelar handboll!


H65 spelar långa anfall och lyckas klämma in bollen, vi kastar upp bollen på läktaren ett antal gånger under matchen precis i uppspelsfasen. Så när vi egentligen ska dra ifrån bjuder vi istället på gratischanser som H65 utnyttjar. De är inte DÅLIGA, vi är bara BÄTTRE.


Idag ska vi tacka Matte för segern, han var den bästa spelaren i matchen med bla två stycken straffräddningar. Dessutom gör han många mycket svåra frilägesräddningar, han gör det för att han lyckas med sin grundteknik. Det ser ljust ut för framtiden. När grundtekniken sitter ännu bättre kommer han kunna avgöra många matcher i framtiden.



...

Av nelliesmamma - 19 februari 2011 15:20


Vädret är toppen.

Jag älskar mitt jobb.

Ikväll kommer två andra som jag älskar hit och ska få lax som Mats ska laga.

Imorron ska vi åka till Höör och hämta två poäng.

På måndag ska jag till Anne och hjälpa till med teori.


...

Av nelliesmamma - 18 februari 2011 14:51


 

Hämtat från Wikipedia.

 

Travesti, är ursprungligen en lättare omformning av en känd text, bok, film, fras eller ordalydelse. Travestin är i regel utformad på ett skämtsamt eller tankeväckande sätt, vanligtvis utan syfte att förlöjliga.

Idag finns även travestier inom konstens, musikens och reklamens områden.

Exempel:

  • "Att vara eller bli en vara" = ("att vara eller inte vara") från Hamlet
  • "Att svara eller inte svara" = Hamlet gör reklam för nummerpresentatörer
  • "Den gamla onda tiden"
  • "Bränt barn luktar illa"
  • "Miss Keeler I profume" = Dr Livingstone, I presume
  • "Visst gör det ont när finnar spricker"
  • "Sen ursinnes tider"
  • "Bort med fettet, fram med skelettet" ("Bort med fettet, fram med formen", gammal reklamslogan för Lätta)
  • "En regnig dag"
  • "Han är en riktig Messerschmitt" ("Besserwisser"

..

Av nelliesmamma - 17 februari 2011 22:11


Kritik

Från Wikipedia
(Omdirigerad från Konstruktiv kritik)
Hoppa till: navigering, sök

Kritik är i populär mening en positiv eller negativ bedömning av någon eller någras prestationer, beteende eller utseende. Ordet i sig är neutralt men uppfattas ofta som negativt laddat. Kritik kan även vara verbal eller icke verbal och fysisk eller icke fysisk.

Benämningen konstruktiv kritik brukar avse kritik som är menad att kunna förminska kritikvärdet, genom att den även innehåller förslag till förändring.

...

Av nelliesmamma - 17 februari 2011 20:56


Om någon påstår att du kränkt honom/henne så är det det här som menas:

Kränkning

Från Wikipedia
Hoppa till: navigering, sök

Kränkning, det att kränka någon eller något. Kränka är en avledning av det svenska ordet krank, 'dålig', 'sjuk'. Ordets ursprung är den germanska stammen kranka-, 'krokig'. Kränkning har flera närliggande betydelser såsom att förolämpa, vanära, våldföra sig på eller att bryta mot (till exempel en bestämmelse).[1]



Att kränka någon är att behandla en person nedsättande i ord eller handling, eller att göra ingrepp i dennes rättigheter eller frihet. Synonymer är förödmjuka, skymfa och såra.


Kränkning kan vara att inte respektera en bestämmelse, överenskommelse eller avtal.


Så nu vet du...


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards