Nelliesmamma

Alla inlägg under augusti 2014

Av nelliesmamma - 30 augusti 2014 23:17


Tro mig.

Religion är bland det värsta jag vet.

Men jag ÄLSKAR Gud! (A.K.A livet)

Om jag skulle berätta om alla sjuka grejer som hänt mig senaste tiden skulle du tro att jag LJÖG! Just NU jobbar jag på att hålla mig CHILL!

Du vet hur det är när allt flyter på? Man önskar sig MER av allt som man redan fått va?

Herregud tack käre Du som styr och ställer. Jag ska göra allt för att ge av allt som jag har att bjuda. Allt som tack för det som jag fått.

Kommer Du ihåg att vara tacksam för det du HAR istället för att ÖNSKA dig en massa som du tror att du behöver??

En stilla undran bara....

:):):)

Av nelliesmamma - 30 augusti 2014 22:32


Idag (torsdag, fredag, lördag) har det hänt MASSOR här på torpet! Jocke och jag har jobbat som GALÄRSLAVAR! I 10-12 timmar PER DAG har han sågat med motorsåg och röjsåg! Jag har satt staket och TILL SIST flyttat hästarna hem....

Atlas och Trille betedde sig som BURHÖNS! Trots att hagen numera är TRE gånger så stor så stannade de där staketet stod FÖRUT!! Det var mycket kul att se och höra dem när de upptäckte att de hade STOOOR hage!

Iiiiihhhh..... Full spruta....

Haha!

Herregud!

Tack käre gode Gud för att jag fick Jocke i mitt liv. Han är verkligen nåt alldeles extra....

....

Av nelliesmamma - 30 augusti 2014 22:25


Vi lyckades pricka in en GULDFILM på Viaplay.

Den heter MARIGOLD HOTEL

Den handlar om Brittiska pensionärer som flyttar till Indien och hotell MARIGOLD. Jag lovar några goda skratt som kommer att hänga med i flera DAGAR. Och några hjärtknipande scener som KANSKE kommer att få dig att omvärdera dina ståndpunkter i livet...


En HELT underbar film som gav mig några riktigt goda skratt och den gav mig anledning att fundera på ting som rör både livet och döden.

Vassego!

:):):)

Av nelliesmamma - 26 augusti 2014 22:29


När jag har haft det tufft i livet så har jag ALLTID försökt att lyfta blicken LÅÅÅNGT fram i tiden.

Min erfarenhet säger mig att om ungefär ett år så kommer livet att se HELT annorlunda ut...

När det var som tyngst förra sommaren tänkte jag att OM ETT ÅR!

DÅ kommer mitt liv vara som en dröm, kanske en sommarflirt, lite sol och bad, mycket att få gjort på huset...

Mina allra innersta tankar och visioner vill jag inte berätta. Men i princip ALLT som jag föreställde mig har slagit in. Undrar varför? NOT!


Så till Dig som har det SVÅRT! Snälla lyft blicken framåt, se livet som DU VILL ATT DET SKA SE UT! Lev livet som om det kommer att bli precis som du vill.

Hmmmm, jag tror inte att tankar som: "typiskt att livet ska vara så orättvist jämt, så kämpigt allt är, allt ska visst gå det emot, jag önskar allt var annorlunda" kommer att hjälpa...

SE det du vill kunna se i ditt liv
LEV som om du redan har det som du drömmer om
TALA som om livet leker
SKRATTA som om det här vore den bästa dan i ditt liv
JOBBA hårt och snart...

Du kommer kanske orka en liten stund varje dag? Öka sedan dosen, låt det ta tiiid, "du har ju hela helgen på dig"

Lycka till!

:):):)

Av nelliesmamma - 24 augusti 2014 20:57




 
 
 

Av nelliesmamma - 24 augusti 2014 06:55


Jag har snubblat över en tjej på ett produktionsbolag som bl.a ligger bakom bygglov.

Vi har haft lite mejlkontakt och hon vill ha in en castingfilm för deras nästa produktion. TV-serien ska handla om vägen till körkort!

Tanken är att tre "vassa" trafiklärare ska hjälpa personer som länge har försökt att ta körkort men som inte riktigt har lyckats ännu.

Nja, det låter onekligen intressant, och jag ska absolut söka. Men vafan, därifrån till att bli utvald som deltagare?

Haha, vi får väl se....

:):):)

Av nelliesmamma - 24 augusti 2014 06:47


Idag flyttar jag hästarna för näst sista gången för i år. Ja, de ska ju hem hit sen om nån vecka mä....

Det känns lite HÖSTLIKT nu - gör det inte? Jag skulle inte vilja kalla det för höstdepression men lite tråkigt är det när mörkret sluter sig som en filt omkring en. Urk!

Det finns mat i sommarhagen så att hästarna klarar sig en vecka till, sen måste de hem för att inte de ska tappa hullet... Hmmmm...

Jag väntar fortfarande på att Magnus ska komma och fälla alla träd, och nu lovade han att de ska komma den här veckan! Hoppas hoppas, annars får det fan vänta tills nästa år alltså!

:):):)

Av nelliesmamma - 19 augusti 2014 22:48


Du är inte bara min älskling utan en sakletare med??

Kolla vad Sandra hittade på Drottninggatan? Jag hade ALDRIG hittat den om det inte vore för allas våran sakletare.


Att jag inte DOG när jag fick ett SMS där det stod:

Såg du kuken på Drottninggatan?

Jag bara: VA???

Undrar hur länge den får sitta kvar nu när Sandra har funnit den. Jag tror hon suktade lite på den va?

Undrar om bilens ägare VET att den sitter där?

Jag kommer iaf kolla min dragkrok varje dag from nu...

Imorron kommer nog Jocke och då blir livet om möjligt ÄNNU roligare att leva!!

Fattar du att vi har sinnessjukt kul på jobbet? Vi har det så OTROLIGT bra på vårt jobb! Jag ÄLSKAR mitt jobb och min kukletare.... Eller jag menar sakletare såklart!

Imorron blir jag strypt, dränkt och hängd för det här inlägget.

Farväl grymma värld!!

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards