Nelliesmamma

Alla inlägg under juni 2012

Av nelliesmamma - 28 juni 2012 22:33


Ja, shit nu har ju försäsongen dragit igång på allvar och herrarnas nya tränare var riktigt trevlig och väldigt BRA tycker jag!!


Idag hände något konstigt! Jag GLÖMDE BORT träningen, hmmm....


Jag visste verkligen att det var träning och jag har hela veckan tänkt att Nellie skulle följa med till träningen. Mats jobbar sent och Nellie är med meeeej va... Idag skulle det vara fys igen och det är precis vad jag längtat efter och vad jag behöver!! Det är ju en baggis för Nellie att susa omkring i hallen medan vi kravlar omkring på golvet och gör situps och armhävningar i alla former!! Hon hade älskat det - och jag mä!! 


Men jag hämtade Nellie på fritids och åkte raka vägen till Atlas... haha, kom på alldeles för sent att jag dubbeltänkt!! Händer det dig nån gång? 


Du vet att du ska göra "ett" 

Du vet att du ska göra "annat"


Ett och annat ska göras på samma tidpunkt, men hjärnan reagerar inte på dubbeltänkningen! Förrän det är för sent alltså.... Det händer ibland, oftast när jag är lite stressad och så, som nu då!! 


Men nu är jobbschemat ändrat så att jag "bara" jobbar heltid, känns nästan som halvtid!! Hihihihi!!


Det känns som om jag håller på att vakna ur en dvala, har varit lite seg i kolan pga för mycket jobb, men nu är jag snart på G igen! 


LÄNGTAR till nästa träning!! Då ska jag inte dubbeltänka iaf!!


....

Av nelliesmamma - 6 juni 2012 18:38


Jag hade ju träningsläger med Atlas för ett par veckor sedan och sen hade jag bestämt att han skulle vila! Mest huvet då, för när man rider in en unghäst ska de ha perioder av hjärnvila så att de inte blir lea och börjar sätta emot!!


Det blev lite dumt med vila i två veckor samtidigt som jag släppte honom på bete, det slutade med FÅNGKÄNNING!


Väldigt förenklat så får hästen ett överslag i tarmarna av för mycket protein, det kan leda till döden men oftast kan man rädda hästen. Problemet är att de blir "allergiska" mot gräs för resten av sitt liv. Du må tro att jag blev SKÄRRAD! Jag ringde mina expterter och fick bilden klar för mig. LITEN hage, så stor som möjligt men UTAN mat i. Motion två gånger om dagen och sen hålla tummarna. Bettan: "Det låter som om du sett det i tid och det blir nog inget mer av det här sen" Det var i torsdags och idag fick han komma ut på betet igen. Men jag tänker sätta in honom i lilla hagen inatt. Hästar har en tendens att klämma i sig som tusan på natten för att hålla värmen!!


Det här gjorde att jag fick hoppa över FÖRSTA handbollsträningen för säsongen, jag fick hoppa över O/V:s beachhandboll och jag blev sååååå trött och besviken!! Meeeen inget ont som inte har nåt gott med sig:





Jag gick en bit in i skogen och sen satte jag mej bara upp. Jag bad honom att gå fram, och jag vet inte hur han tänkte där egentligen.... Trodde han att jag försvann eller? Han verkade tycka att: "Jaha, här blev jag ensam kvar så jag går väl hem" Jag fick kämpa ganska hårt för att få honom att stanna kvar och gå åt "rätt" håll alltså!


Efter mycket om och men så pallrade han sig iväg och jag var SÅÅÅÅ lättad! Efter ungefär 50 meter stannade han och G-N-Ä-G-G-A-D-E helt förtvivlat!! Det här filmade jag typ de första 10 sekunderna, jag fiskade upp telefonen fort som tusan. På nåt sätt så förväntar jag mej nån slags reaktion - men den kommer ju aldrig! Tack för det!


Imorron första handbollspasset för säsongen - jag längtat sååå!!


..

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards