Nelliesmamma

Alla inlägg under augusti 2015

Av nelliesmamma - 24 augusti 2015 23:03


Första månaden som egen företagare och vi kunde ta ut lön BÅDA TVÅ! Här har du en som gärna ropar hej. Vad kan hända om man tar ut något roligt i förskott, att man varit glad i "onödan" eller.


Nja, jag är glad att första månaden gav full lön. Nu jobbar vi ännu hårdare för att vi ska få lön nästa månad, och nästa månad och nästa månad. 


Jobba hårt och sen får vi se! 


Jag säger HEJ!


Vi ses på andra sidan bäcken...


;););)

Av nelliesmamma - 20 augusti 2015 06:46


Inte äta kebabsallad den ger +1 kg över en natt. Laga tacos så blir du glad och går ner -0,5 över natten.

:S:S:S

Av nelliesmamma - 17 augusti 2015 22:36


Imorse kom jag in på kontoret och sa till Viola: Kolla vad jag är spänstig, INGEN träningsvärk ALLS! Och jag som spelade match igår och allt....


Sen körde jag iväg på Nybrolektion och efter FEM timmar körlektion i ett sträck (nästan) så var jag inte riiiiiktiiiigt lika stöddig eftersom jag knappt kunde gå. 


Efter att jag hade ätit och haft lite rast så var det dags för Nybro igen och fem nya timmar i bilen. Ursäkta, men var är RULLSTOLEN var statusen efter den lektionen...


Men jag viker inte ner mej. 


En dubbellektion i Emmaboda avslutade dagen. Jag kan säga att jag har varit med om värre träningsvärk när jag tagit för tungt på gymmet, men det är INTE KUL att heta Helen just nu. Mina ben bara skriiiiiker!


Men fick jag åka hem och vila? Hahaha, nä upp i skogen och bära vatten till Atlas. Det var INTE en baggis ikväll. Jag pep och gnällde lite inombords, för mörkt var det oxå -som i ett arsle...


Men NU är allt friden och fröjden, tills jag ska kasa mig uppför trappan...


Angående allt detta. Fy FAN vad skönt att vara igång och jobba "på riktigt". 


      LYCKLIG      


:):):)

Av nelliesmamma - 16 augusti 2015 22:33


Alltså, jag har ju redan berättat att jag har striktat upp maten och lagt på lite träning...


Men när KETOSEN slår till händer nåt jääääävligt häftigt i kroppen. Förutom det fenomenala att man går på fettdrift och går ner i vikt ganska smidigt så blir man J-Ä-T-T-E-P-I-G-G.


Jag har kört lektioner idag, spelat match, hämtat Atlas och kört en MONSTERPASS på ridbanan!


Det är ingen barnlek att rida den hästen på ridbana kan jag meddela. Och idag gav jag mej D-E-N på att vi skulle galoppera samlat på ridbanan.


SHIT - det blir en runda till i duschen idag kan jag meddela.. 


Sen har jag städat av huset oxå...och altanen...och fyllt vatten i dunkar till imorron. När jag kör till jobbet måste jag kolla Atlas och ge honom vatten. Vattentapp saknas så jag får köra vatten i dunkar. EN BAGGIS!


Jag känner mig inte det MINSTA trött. Jag skulle kunna tänka mej att ut och springa. Jag känner mig så STARK i benen på nåt vis. Hahaha. Jag älskar KETOSEN - det är helt underbart!


:):):)

Av nelliesmamma - 16 augusti 2015 18:40


Sen jag träffade Jocke för över ett år sen har jag VERKLIGEN tappat träningen. Det har inte varit total träningstorka, men om jag jämför med hur jag tränat innan i livet så.... INGEN TRÄNING ligger nära till hands för att beskriva situationen. Även det där med maten har havererat med ganska täta intervaller. 


Nu visade vågen +12 kilo härförleden och jag bara kände att NU RÄCKER DET! 


Jag började med att bara vara mer noga med maten men sen när de första 2 kilona försvann så tänkte jag NU SKA RESTEN BORT OCH DET KVICKT!


Så nu lever jag väldigt tight med mina älskade tacos och faktiskt NÅN FORM AV TRÄNING VARJE dag. Det ska vara förhöjd puls minst 30 minuter om dagen. Det kan vara dans som tex förra lördagen, eller mocka hagen i gassande sol som i förrgår, eller bygga staket i gassande sol som igår, eller en handbollsmatch som idag...


Resultat? -2,5 kilo på åtta dagar. Det känns underbart i kroppen när jag lägger på lite träning. Och jag längtar tills jag är lite starkare och kan lägga på lite tyngre träning. För några dagar sen var jag ute och JOGGADE en halvtimme. (nä, inte hela tiden) Bara precis så att jag höll pulsen uppe hela 30 minuterna...


Och maten, nyckeln till framgång, tacos i mitt fall. Varje dag, varje dag, varje dag. Halleluja när man har hittat medicinen för att må bra. 


:):):):)

Av nelliesmamma - 16 augusti 2015 17:53


FAAAAAN vad kul!!


I princip skulle jag inte behöva skriva mer. 


Jag gjorde M-A-S-S-O-R av tabbar eftersom min planering grundar sig på att jag ska ha en särskild hastighet i mina rörelser. Sen helt plötsligt så ÄR jag inte så snabb som jag hade tänkt. Det ser troligtvis ganska konstigt ut för någon som tittar på och det känns ÄNNU konstigare för mej. 


Men FAAAAAN vad kul!


Min spelstil är ganska aggresiv på frilägen och jag är ganska usel på distansskott. Och idag var jag även usel på kantskott. Alltså, jag tycker att just kantskott  är de som kräver MEST träning och nötning på träning. Sååååå, ingen träning på tre år och kantskotten har en tendens att trilla in...


Men FAAAAAn vad kul!!


Vi var två målvakter och delade 15 minuter var, två otränade rackare båda två. Mitt facit var två insläppta mål i första halvlek. När andra halvlek startade tappade jag in tre mål på lika många minuter så jag klev självklart av och lät den andra målisen ta över. Sen hoppade jag in 10 minuter till och DÅ släppte jag in ETT mål. Det var ett distansskott som gick rakt i kryllan. Alltså det var MIN krylla, så jag skulle varit där och inte stått som ett fån och glo på bollen. Men sex insläppta av fjorton totalt på matchen känns helt ok. 


FAAAAAN vad kul!


Det var första matchen i DM och vi vann med 22-14.


FAAAAn vad kul!


Nu får vi se hur de har det med målvakt på matcherna framöver. Hade jag inte haft ett eget företag, en dotter, tre hästar och bott i hus själv hade jag fan i mej kört till Karlshamn och tränat, för SÅÅÅÅÅÅ kul är det. Men nu får TILL-OCH-MED-JAG fatta att det inte funkar med handboll i mitt liv. 


Men jag hoppas lite för mej själv att de inte har nån målvakt de helger som jag skulle kunna komma och spela. 


Håller tummarna för att det kommer att bli åtminstone NÅN mer match!


Just det. Hanna Jeppson satt jämter mej en stund på bänken. Det slutade hon med ganska direkt. "Jag sitter nog här borta istället" (nån som hört mitt pepp på bänken fattar direkt)


Just det, höll på att glömma. Tack Johanna Jonsson för att du kom ihåg att messa gamla tanten så att jag fick vara med. Och TACK alla underbara och duktiga tjejer för att jag fick vara med och spela. FAAAAN vad kul!!


:):):):)

Av nelliesmamma - 14 augusti 2015 23:47


Jag har fått ok på en utbildning genom Trygghetsrådet. 


I kursen ingår:

-Budget

-Löpande redovisning, kontering

-Resultat/likviditet

-Månatliga avstämningar, skatteredovisningar

-Bokslut

-Analys av bokslut (nyckeltal)


-Excell

-Visma


Jag är så sjukt glad och tacksam för den här utbildningen, den är värd mer än guld och pengar just nu. 


    Tack käre gode Gud för allt jag har och allt jag får     



:):):)


Av nelliesmamma - 14 augusti 2015 21:51


Jag fick rycka ut i eftermiddag och agera hovslagare. (ej utbildad, ej kunnig, men i brist på annat) Och när jag ändå var på plats så fick jag möjligheten att jobba med en tvåårig arabtjej som är (var) mer vild än tam....


-Akta där för du kan inte ta på nån grimma

-Akta där för man får inte röra huvet

-Akta där för hon är väldigt rädd om öronen

-Akta där för hon går rakt över dej

-Akta där för hon går rakt igenom staketet


Jag tog på henne grimman, ledde henne ut (under protest iofs hon bockade, stegrade och försökte slå mig med framhovarna) tog in henne i den tillfälliga corallen och började arbeta....


15-20 minuter senare kunde jag ta på grimman ÄNNU lättare, jag kunde röra henne PRECIS vart jag ville, inkl klämma ihop båda öronen uppe på huvet utan att hon så mycket som blinkade...


Det där med unghästar. Jag bara ÄLSKAR det. Det finns ingenting som slår den där första tiden när man ska bonda och få kontakt. Det kräver tålamod, tid och mycket känsla. Jag har fortfarande mycket att lära, men nu känner jag mig SÅ mycket tryggare i det arbete som jag gör. 


Och kolla på lilla hästen säger jag bara... står bara där med sänkt huvud och myser då jag smeker henne över huvud, hals och kors...


Ja, det är riktigt kul! 


Imorron hoppas jag att jag kan ta mig till ridbanan och ta ett pass med Atlas. På måndag brinner träningen inne, men förhoppningsvis ska jag ha lite mer tid till träning inför NÄSTA pass med Ida iaf...


:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards