Nelliesmamma

Alla inlägg under november 2009

Av nelliesmamma - 29 november 2009 22:04


Ja, jag har tusen teckningar som jag fått med mej hem från dagis, men det här slår allt!!! Förresten kan jag visa vad jag gjort med teckningarna sen nån gång när inte Nellie sover...men här kommer finaste grejjen alltså!!!


  


Säg inte att det inte är den finaste ljusstaken ni sett!!!



Hahaha



...

Av nelliesmamma - 28 november 2009 20:59


Neeej, vi spelade ut Lågan FULLSTÄNDIGT i första halvlek, vi ledde med sex bollar innan de kom på den brighta iden att köra dubbelpunkt på oss. Hrm... jag kan nämna att ingen annan kommit på att dubbelpunkta oss innan så vi hade inte nån lösning på det lilla problemet!!!


Förlust idag oxå!!! 29-26  blev det...


Jag kan bara nämna att Lågehallen är min favvohall efter inhoppet där... när vi vände underläge 11-4 till seger med mej i mål!!! (Lågan-Karlshamn)


Idag fanns INGET som kunde störa mej i första halvlek, jag var helt lugn och spelade som jag "alltid" har gjort. Jag knäckte, regerade och hela paketet tills jag missade två töntiga skott och när andra halvlek började var det kört igen. Började fundera, spänna mej och tänka en massa istället för att bara A-G-E-R-A!!! Och framför allt R-E-A-G-E-R-A!!! Det hjälper i DET läget inte att Flaxe står och flaxar och skriker till mej hur jag ska agera i mål...hmmm....


Aja, det var inte mitt usla spel som gjorde att vi förlorade i alla fall, bara nåt så enkelt som en dubbelpunkt!!!


Nu tröstar jag mej med ett glas rödvin som vi fick av syrrAnn när hon var här sist och jag ska DEFINITIVT skriva upp vad det var för sort för det är ASABALLAGOTT!!!


...


Av nelliesmamma - 27 november 2009 23:10


ADVARSEL! Hvis du får en mail med beskjed om å dra til helvete; ikke gjør det! Det er en luremail. Der er det styggvarmt og folka der er drittsure!

 

 

...

Av nelliesmamma - 27 november 2009 22:27


Ja, en olycka händer SÅÅ lätt, men nu när man hör snacket på "byn"...att killarna hade racat med varann och kört LÅÅÅÅÅNGT över 100 knyck... då är det bara KONSTIGT att det var nån som överlevde överhuve taget....brrrrrr vilken smäll!!!


Utomsocknes kan jag informera att sex unga killar voltade med en bil inte långt härifrån... och bilen blev liggande på vägen upp-och-ner, varpå en buss i linjetrafik rände rakt in i bilvraket!!!


En omkom direkt och resten utom en är illa däran..en hade visst sytt hundratals stygn i ansiktet!!! U-S-C-H jag ryser över hela kroppen, det är så läskigt!!!


Mats och jag kom att prata om att unga killar idag är VÄRLDSMÄSTARE på allt... de är världsmästare i fotboll, de är världsmästare i brudar, bilkörning, allt, allt, allt.. Jag försökte påpeka att tonåringar A-L-L-T-I-D varit "odödliga". Det finns ingenting som de inte klarar av och dessutom klarar de av det bättre än ALLA andra... var man inte själv sån kankse???


Men själv hade jag en spärr, jag kunde förutse risker/olyckor. Jag gav mej inte in i hetluften om jag vädrade fara ELLER risk för att åka dit på nåt sätt...hihi Men var fick jag den spärren ifrån?? Jag kan inte komma ihåg att jag blev särskilt förmanad som liten?? Sen finns det andra föräldrar som tjatar på sina barn så de får skavsår i öronen...de barnen blir inte mindre benägna att utsätta sig för fara i alla fall??


Jag tänker....


V-A-R-F-Ö-R har inte alla en spärr som säger...jag ska nog inte köra i över 150 på en vanlig väg?? BRRR ryser över hela kroppen igen. Jag får nog släppa det här nu tror jag....

 

...

 

Av nelliesmamma - 24 november 2009 19:59


Ja, för det FÖRSTA så känner man sig inte direkt TRÖTT när man har jobbat på TOOLS Karlskrona...  Själva inleveranserna är klara nån gång strax före lunch.. hahaha, varför har de tagit in mej som vikarie egentligen??? Sen får jag plocka upp varor på hyllorna och idag tog jag ett jättetag med att fylla på i bultbaren, det var inte gjort sen sist.. så jag hann faktiskt inte färdigt, hör och häpna!!


När jag jobbade på Gamla Jernboden var man TVUNGEN att stå vid datorn och jobba intensivt mellan 9-18. Det fanns absolut inte tid till nåt extra där och när man kom hem var man HELT slut. Fredagkväll var jag så trött så jag sov oftast före 20.00, alltså precis efter maten...hahaha


Nu jobbar jag lite här och lite där och lite i kassan, man blir inte trött på samma vis då!! Skönt att man "kan" det mesta redan så man KAN hoppa runt och jobba lite överallt. Det gör att dagen går VANSINNIGT fort.


För övrigt såg dagen ut så här:


Frukost

Diskmaskinen

Fixa lunchlåda

Nellie till dagis

Hem igen och hämta det jag glömt

Jobba

Ica och handla, VARFÖR??? Den affären S-U-G-E-R!!!

Lantmannaaffären för att köpa kattmat

Hem med maten och äta

Mocka stallet

Hämta hästarna


NU BUNDESLIGA PÅ TV!!


...

Av nelliesmamma - 21 november 2009 12:15


Helt plötsligt tittade solen fram och det blev LÄGE att ta Nellie med i skogen för en ridtur!! Lite snöpligt slut bara...


Lyfte av Nellie och hon började klaga och jag fattade ingenting, men så kollade jag ner och hon hade bara en sko på sig!!! Aha, den ramlade av när jag lyfte ner henne från hästen...nehä, hur länge har hon ridit i skogen med en sko??? Har hon tappat den utanför stallet hemma eller mitt i skogen???


In och låna telefonen så att Mats kunde komma och hämta oss i hagen- som finns någrahundra meter hemifrån... Inget svar. Nån som är förvånad?? Hihihi, men som tur var så skjutsade grannen hem oss. Nu så ska jag ta cykeln runt i skogen och se om jag hittar skon nånstans.


Om JAG skulle hitta en känga i storlek 27 i skogen skulle jag undra... hur kan man INTE märka att ungen har tappat en sko???


...

Av nelliesmamma - 20 november 2009 20:14


Ja, det brukar vara allra roligast i början på ett jobb...när man inte har några krav på sig och alla bara är imponerad för att man är så driftig och så!!


Men det här var ju rena barnleken alltså (förutom för fötterna, kan jag få nya tack) det verkade FÖRST som om jag var helt ute och cyklade... rutinerna verkade vara HELT olika!!! Men efter några minuter så visade det sig att de var bara ENKLARE!!!


Jag speedade på så mycket jag orkade...jag kan inte jobba på nåt annat vis än att köra ner huvvet och KÖÖÖÖÖRA!!! Jag pallar inte att småprata och jobba lite emellan.... FULLT ÖÖÖÖS och sen en paus och snacka lite skit, OM man har nåt att snacka om - annars kan man byta arbetsuppgift för att "vila" lite...hahaha


Så jag jobbade undan gårdagens och dagens jobb FÖRE fyra och sen ut i butiken och plocka upp varorna i hyllorna. Det är MYCKET jobbigt när kunder kommer fram och vill veta "var finns det och det" och "har ni den och den grejjen hemma" Jag vet INGENTING och är van att kunna allt och lite till!!! Hahaha


Stensköna människor och härlig stämning. Mycket bra rutiner som verkar fungera!! Jag ska vara där i två veckor och lär inte märka av några underliggande konflikter eller annat. Jag ska bara N-J-U-T-A!!!


Nu är det helg med vin... och inte nog med det!! Gurk och morotsstavar med egengjord dipp!! Creme Fraishe, gräddfil, salt, peppar, spiskummin, paprikapulver, chilipulver, vitlök och gul lök....tacokryddor för den som inte kopplade!! Om du vill slippa EN källa till kemikalier och E-nummer så skriv ner ovan så vet du hur du ska krydda din köttfärs nästa gång du ska äta Tacos så SLIPPER du otyget EN gång iaf!!


...

Av nelliesmamma - 18 november 2009 11:43


Jag ska bryta mot mina principer!! Jag ska klaga på vädret!!


  


Jamen, blir man inte G-L-A-D av solen så säg??? Och förresten, finns det nån fulare midsommarstång?? Man kan ju skratta ihjäl sig för MINDRE alltså!!


  


Åååååh, kommer ni ihåg att det inte regnade HELA helgen i Åhus???


  


Det här måste vara min BÄSTA vår/sommarbild ever!!!


Men jag ska erkänna att jag L-Ä-N-G-T-A-R till det ligger 20-30 cm snö ute och vi kan tolka (åka skidor) efter både hästarna och hunden. Det ska bli så ROLIGT!! Eller hur Anne och Hanna? Favorit i repris ska det bli jädrar i att!!


Nehej, nu ska jag vika ALL tvätt sen ska jag bara slappa, eftersom det blir INGET med det framöver när jag ska jobba!! Nu kom posten, borde inte jag få brev från skolan snart?? Att jag kommit in då helst!


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards