Nelliesmamma

Alla inlägg den 9 november 2009

Av nelliesmamma - 9 november 2009 14:05


Förra helgen när vi spelade i Helsingborg och förlorade så pinsamt mot O/V så mötte jag ju en bekant!!!


  


Emma med hennes lilla Liam, och han var MYCKET liten!! Haha, till och med mindre än Nellie faktiskt!! Det var ju alltid NÅGOT roligt med den Helsingborgsresan i alla fall. Den där Emma, henne skulle vi ha i försvaret tillsammans med Gela, hahaha, då är det VERKLIGEN "nästa kassa tack"!!!


Aja, jag klagar INTE på vårt försvar- bara drar mig till minnes denna unga dams inställning på planen, oslagbar!!!


Sen har jag klippt hunden idag. Inte bra med dålig rygg...krypa omkring på golvet och stå som en märla böjd över hunden... Så vi fick göra om rumsbordet till trimbord!! Det blev kanoners!!


  


Helt otroligt att han hoppade upp på bordet helt frivilligt!! Och Mats lyckades laga trimsaxen, så IMORRON ska jag klippa huvud, öron och magtrakten!! Sen blir han som utställningsskick!! Hahaha eller inte...


Faktum är att under själva klippningen låg Mats i soffan och kopplade av tillsammans med en annan fyrbent kompis...


  


Men sen kom han på fötter och skötte ALL städning...det blir lite hår när man "måste" klippa och borsta hunden inne alltså...


...





































Av nelliesmamma - 9 november 2009 08:49


Kul blogg faktiskt! Nu har jag hittat som spelar i kalmar och håller väl med om att matchen mot lågan var den sämsta, men alla kan väl göra plattmatcher eller? Så även vi 2 ggr denna säsongen (mot er och lågan). Vi var grymma mot lågan bakåt, släpper in 14 mål inte så pjåkigt. Sen talar ju 17 mål framåt sitt klara språk.
Maja och Anna var grymma i första halvlek idag och stänker in mål, sen punktar vi bort dom båda och de har inte lika mkt att komma med! Enkelt;)
Mot Karlshamn spelade vi för övrigt vår bästa match

av A igår kl 22:44


Och tack för kommentaren, det var trevligt...


Visst kan alla göra plattmatcher, men jag blev faktiskt lite besviken!!! Jag hade varit lite "inlåst" hemma hela helgen, vi hade speluppehåll och Flottans match hemma mot Karlshamn var inställd. Jag körde till Kalmar för att se lite KAMP!! Jag hade på förhand gissat att det skulle vara lika i halvlek (men inte 7-6...haha) och sen skulle ni dra ifrån sista fem, men jag hade hoppats på mer HANDBOLL, KAMP och jävlar anama!!! Hahaha, men målisen gjorde ju det bra och det räddade er faktiskt!! Utan henne hade det kunnat sluta hur som helst.. Och jag menade nog att BÅDA lagen visade liten vilja och kamplust...


Skalpen mot Karlshamn kanske satt i huvvet när ni spelade mot Lågan, lätt att man omedvetet är lite "nöjd" efter en sån match..

Personligen tycker jag att det är roligt att Kalmar kommit upp sig lite i serien, det visar på utveckling när inte samma lag ligger i "toppen" och "botten" år efter år!!! Helt plötsligt så har ju Farmen och O/V tagit ett litet grepp, men ingen av dem är otagbara- de har i alla fall inte imponerat på mig så här långt. Jag har sett Farmen borta mot Flottan och vi i Ronneby har spelat mot O/V..  Farmen borta har ju aldrig så bra lag som Farmen hemma, men ändå... Och O/V har "bara" sina kontringar, i alla fall mot vårt försvar!!


Jaha, mina kära brudar i Ronneby... nu gäller det att tagga till Söndag!! Jag kör rehab idag för att ryggen har protesterat sista veckan. Törs inte köra mer med den.. Jag vet för väl vad som händer om jag blundar för protesterna!! Så det blir 4,5:an som vanligt nu på förmiddagen och sen gymmet ikväll. See you onsdag!!


Här kommer en rapport "från insidan" när det gäller matchen Flottan-Kalmar...


http://www3.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=460036


Det är Kalmar AIK:s blogg som - som vanligt är väldigt välskriven och med glimten i ögat!! Rolig läsning!!


..

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards