Nelliesmamma

Alla inlägg under augusti 2013

Av nelliesmamma - 14 augusti 2013 08:33


Lina och jag gav oss iväg på en barbackatur igår, eller vi SKULLE det!

Vi fick vända eftersom regnet inte ville vänta med att ÖSA ner...

Skam den som ger sig tänkte jag och tog Nellie med mig på en tur senare på eftermiddan! Haha! Det var så FINT väder tills vi kom ut på vägen då kom skuren Allan!!


Jag letade upp det enda träd som INTE avverkades tidigare i år och väntade en stund, SEN blev det rudagölarna runt BARBACKA!

Alltså, ibland visar han att han är en RIKTIGT tuff häst att ha med att göra... Han skulle inte gå fram när jag väl krånglat mej upp!! Jag smackade, skänklade, uppmuntrade och använde repet som piska. NOPE! Vägrade gå...

Jag fick hoppa av och leda honom en bit, krångla mej upp och sen MORRADE jag åt honom att GÅ FRAM! Då jävlar gick han! Han känner DIREKT om man är minsta osäker och han utnyttjar det till MAX!

Min balans BARBACKA är ju inte hundra så jag är inte lika bestämd som med sadel.... aha, tycker hästen, en lucka i ledarskapet? DEN tar jag!

Men jag vann och jag ska vinna igen, och igen, och igen....

:):):)

Av nelliesmamma - 13 augusti 2013 16:01


Igår fick Nellie rida på Atlas för första gången och det gick....

STRÅLANDE givetvis!!

Vi följde upp succén igår med min första barbackaritt ever idag och det gick....

Precis LIKA BRA såklart eftersom jag har en så underbar häst!!


Mallig tjej!!

:):):)

Av nelliesmamma - 3 augusti 2013 17:44


Det var en glad överraskning när Flottans damer hörde av sig och behövde en målvakt på beachhandbollen!!

Det var inte LIKA roligt när vi var lite tröga i starten och bara lyckades skrapa ihop EN vinst -sista gruppspelsmatchen....

Inte LIKA roligt när dom förgrymmade Pillemausarna inte gjorde jobbet mot Gänget med kudden...

Läggmatch för att de redan hade sin slutspelsplats klar?

ASG!

Nä, jag såg inte matchen i fråga men LIIITE besviken över att vi inte lyckades bättre i våra matcher såklart! Det är inte roligt när man måste lita på ANDRAS resultat för att komma vidare...

Tack ALLA inblandade spelare för en rolig dag i sanden!

Mest tack till Sarah, Stötis, Sofie och Moa, det var verkligen SKITKUL även om det blev lite knapert med vinsterna....

:):):)

Av nelliesmamma - 1 augusti 2013 14:15


Mats brukar kalla mej för "köpa" och fråga vad vi ska köpa idag??

Jag tänker på Emils pappa Anton. Hans bästa kommentar vid MIDSOMMAR:

"Köp och köp, jag hör aldrig annat, köpte jag inte 10 öre bröstsocker till dig på din födelsedag i januari"

Men vi stack till stan och fixade specialfärg till fönsterbänkarna iaf. När vi ändå var på leksakshuset fick Nellie kolla runt bland leksakerna. Det tog gott och väl en timme innan hon kollat färdigt...


Prinsessan har blivit... Kung?


KHK!


Ingen dålig plastfigur! Det är de där dyra rackarna så det blev ingenting köpt den här gången. Men jag blev väldig sugen!! Snygg helt klart!

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards