Nelliesmamma

Alla inlägg under mars 2010

Av nelliesmamma - 30 mars 2010 07:47


Vad är höjden av manlig förnedning?....
Att springa in i väggen med STÅND å upptäcka att man har brutit NÄSAN! 

 

**************************************************




 

Efter en natt med mycket sex ser mannen ett foto på en annan man på
hennes sängbord.
Han blir lite orolig och frågar - Är det din man?
Nej så klart det inte är säger kvinnan och kryper lite närmare
- Din pojkvän då? Fortsätter han. Nej absolut inte svarar hon och nafsar honom i örat.
- Är det din pappa eller bror då? Nej nej nej svarar hon
- Men vam faan är det då?
Då svarar kvinnan : Det är jag, innan operationen!  

 

Tack Sussie...

**************************************************


 




Asså det här med min skola!! Om nu samordnaren är SJUK...kan inte övrig personal samarbeta så vi åtminstone har ett SCHEMA för innevarande vecka när man kommer en måndag klockan 13.00??? USELT!!

Hela klassen har varit borta på auskultation en vecka och igår kom vi tillbaka till en skola helt utan struktur.

Det känns verkligen som ett lågvattenmärke när man inte kan ägna oss så mycket som en kvart för att snacka ihop sig och plita ner vad som ska gälla de totalt tre dagar som vi ska vara på plats. (två dagar och två halvdagar) Vi vet inte ens OM vi har lektioner, och i så fall med VILKEN lärare. Nä...IDAG ska vi få våra arbetsuppgifter och vilka tider som gäller för resten av veckan. BUUUUUUU!!!!

Klassfest på torsdag!! Bokat sen länge och det SVIDER att jag inte kan följa kvalet mellan IFK och Hästö. Min förhoppning ligger i att vi komprimerar våra dagar så vi är lediga på torsdag. Då blire fest ONSDAG och jag är klar för att kolla matchen!! Hahaha

...

Av nelliesmamma - 28 mars 2010 13:46


Ja, herregiud så daaan´t!!!


Jag missade ju matchen mellan Hästö och Norrköping om sistaplatsen i finalspelet.


Äh, jag läste inte tidningen igår och jag hörde ingen som pratade om nån sommartid?? Synd. Det hade varit JÄVLIGT roligt att se den matchen!!!  



Säg till mej nästa gång Hästö arrangerar SM-slutspel samtidigt som gamla kompisar från Norrköping coachar ett lag som gått till det slutspelet.... Nääää det dröjer nog ja!!!!


Förresten!! Vad ROLIGT det var att få HEJJA riktigt på NHK som på den gamla goda tiden!!!



KÄMPA PÅ NHK

KÄMPA PÅ NHK

KÄMPA PÅ NHK

KÄMPA PÅ NHK



Jyllhed dök upp i klacken och ville påstå att jag är nånting som Blekinge fått för sina synders skull....men sätter man sig brevid den med starkast pipa i hela hallen så får man fatta att man kan få lite ont i öronen....

JAG ville i alla fall påstå att jag inte är ett straff för några synder, Blekinge har snarare blivit bönhörda!!!


Lite smolk i glädjebägaren:


På väg hem från gårdagens heldag i sporthallarna runt om i staun så rasade kopplingen på bilen. Den står just nu på verkstad och TUR att Mats har kontakter säger jag bara. Annars kunde det blivit jädrans dyrt det där!!!


Så....sommartiden snodde mig på matchen mellan Hästö och Norrköping. Det extra böket med att få bilen till verkstad snodde mig på matchen om tredjepris.


INGENTING ska stoppa mej från FINALEN i SM och KVALMATCHEN till div2 ikväll mellan Hästö U och IFK Karlskrona.


Jag har min åsikt klar för mig. Om det ska finnas tre klubbar kvar i stan så MÅSTE IFK vinna!!!


Hästö behöver VERKLIGEN komma upp med sitt B-lag för att höja "standarden" på spelet för de som inte platsar i A-laget.....men jag tycker nog att handbollen i stort och i det LÅNGA och lite STÖRRE perspektivet vinner på att ha fler klubbar igång.


Hästö bygger för framtiden, de klarar sig ett år till. Det blir ingen elitserie i år i alla fall, nästa år kan de vinna trean och gå rakt upp i tvåan istället...


Av de anledningarna håller jag på IFK...


...

Av nelliesmamma - 27 mars 2010 12:16


Ja, det är väl nåt alldeles underbart?? Att gå till SM-slutspel!!!

 

Av helt naturliga skäl håller jag på Hästö och Norrköping som båda måste ha stridit rätt HÅRT bara för att komma hit. För när man ser dem spela så är det en liten klasskillnad mot tex Aranäs, GUIF, LUGI och sen är det väl lite jämnare mot Önnered och Torslanda, men räcker inte riktigt ÄNDA fram ändå....


Men vafan?? Att spela SM-slutspel, det är STORT!! Passa på att njuta nu!!!


Jag vill hylla Norrköpings grabbar lite extra, för de har ett spel som jag gillar väldigt mycket....


NÄR man gör nånting, då gör man det ORDENTLIGT, full fart, full satsning och hjärta från början till slut. Sen att det inte räcker hela vägen - ja det ger jag fullständigt f-n i, för det spelet de har - det gillar jag!!!


Målvaktens mamma är gammal målis i NHK och grabben kollar mulet upp på läktaren när han har släppt in ett mål...det tycker jag är synd!!!


Han har ett jättebra spel som är väl genomtänkt, det syns lång väg!! Sen att skotten den här helgen är hårdare och kanske bättre placerade än han är van vid?? Det får man ta, och kanske få lite hjälp från bänken att det krävs "lite till" i satsningarna jämfört mot i serien hemma...???


Nä, överlag tycker jag att spelet är bra, och DOMARNA är bra. OCH hahaha, det finns en kille som avviker radikalt. Han är inte med i matchen överhuvetaget. Men vafan, alla andra håller bra klass tycker jag, bara domare som jag inte sett tidigare.


Men hörnini?? Är det det senaste att man blåser först och tänker sen?? Jag menar att genomgående blåser domaren av innan situationen är "över" och bara två gånger har domaren lyft handen till en ursäkt??? Fyra mål blev bortdömda för Hästö, det känns inte ok!!! Det var inte stegfel eller övertramp som man kanske kunde tro, eftersom då måste man ju blåsa av målet och ge frikast. Men att blåsa bort ett korrekt mål och ge frikast??? Nääää... (ja, det är den domaren som inte är bäst)




Hejja Norrköping!!!!

 

Det är vi

som ä

NORR-KÖ-PING

 

Det är vi

som ä

NORR-KÖ-PING

 

Det är vi

som ä

NORR-KÖ-PING

 

...

Av nelliesmamma - 26 mars 2010 07:45


 

Hurru Durru!! Min blogg fyller ju ett år idag! Shit, time flies.

 

En annan person som fyller år idag är allas våran egen Staffan Olsson!! Hurra för honom!!

 

Hahaha...och så en lite VIKTIGARE person, nämlligen "bäst i test" brorsan Egerwood!!

 

Här kommer skrattet:

 

Lilla Max lekte på skolgården när han fick se sin pappas bil åka in på en skogsväg intill.
 
Nyfiken sprang han efter och fram till den parkerade bilen

där han såg pappan kyssa moster Maria och hur dom klädde av varandra.
Han stannade kvar och tittade nyfiket på vad som hände.
 
Efter skolan rusade Max hem och sa till mamma:

-Mamma mamma! Idag såg jag pappas bil åka in på en skogsväg vid skolan.
Jag sprang efter och såg pappa i bilen med moster Maria!

Dom kramades och pussades och sen tog pappa av mosters blus

och hon tog av honom hans byxor och....
 
Mamman avbröt Max, log stort och sa:
-Vet du - den här historien är så intressant så jag tycker att du ska vänta

tills middagen med att berätta den så att pappa också får höra alltihop!
 
Vid middagen berättade så Max:

Idag såg jag pappas bil åka in på en skogsväg vid skolan.
Jag sprang efter och såg pappa i bilen med moster Maria!

Dom kramades och pussades och sen tog pappa av mosters blus

och hon tog av honom hans byxor och

Max gjorde en paus där mamman tidigare hade avbrutit honom

och tittade på sin mamma...

-Hon log, nickade och bad honom fortsätta.
 
Max fortsatte:

-Sen gjorde dom samma sak som mamma brukade göra

med farbror Peter när pappa jobbade i Tyskland!   

 

 



Och jag säger...Tack Sussie!!   



...

Av nelliesmamma - 25 mars 2010 14:02


Allvarligt... erkänn att du har hört uttrycket minst en gång i livet!! Men tar du det på allvar? Att leva livet idag, för imorron kan det vara för sent.


Jag tänker berätta om en bekant till mig...


I lördags mitt på dagen gick hennes bror ut och promenerade med hunden, han har fortfarande inte kommit hem. (jag tror han är i 40-årsåldern) Polis och räddningskår är säker på att han drunknat i ån som rinner nära promenadvägen.


Kan du i din vildaste fantasi föreställa dig vad hans familj går igenom just nu??


Men allvarligt?? Kan i alla fall du och jag komma överens om att vi ska vara snälla mot varandra och visa lite mer respekt för varandras olikheter. Det finns ingen anledning till att gå genom livet sur och butter och tycka si om henne och så om honom. Lägg istället all din kraft på att bry dig om och ta hand om dem som du håller kär.



Imorron kanske inte han/hon är här längre...då är det för sent!!


    





..

Av nelliesmamma - 24 mars 2010 21:27

Nämen!!! Det har du väl aldrig hört förut va??

Vilja slår klass!!


 Ja, herregud så dant det kan bli när man ställer in skorna på plan... och sen tror att resten sköter sig självt. Det har hittills inte lyckats och det kommer troligen aldrig att fungera heller...

  Vad var det som hände??  

  Jo, mina söta små pojkar hade redan vunnit serien och trodde att Ronnebys 97pojkar skulle skänka bort sista matchen för gammal vänskaps skull!!!  

  Hihihi, var ingen annan som trodde det va??

 Det är lite sorgligt att se hur duktiga spelare helt plötsligt är som FÖRBYTTA!! Som om aliens har varit här och hämtat våra grabbar och satt hit några andra i utbyte.

Rullespel saknas.

  Försvar saknas.

 Inställning sakna

Passningsspel saknas.

Tempo saknas

Ja, shit det här skulle kunna bli mitt längsta blogginlägg någonsin om jag skulle räkna upp allt som saknades på matchen i tisdags!!!

Ljusglimten i mörkret??? 

 Fille, allas våran Fille som stred bra i mål!!   

Och i anfall ska tilläggas, han fick följa med upp lite emellanåt. Ja, när försvaret klickar brukar man ju åka på utvisningar!??  Så när vi spelade med en och två utvisade hängde målis med upp i anfall!! Funkade bra...

 

 Ja, nu blev det förlust. Hoppas hoppas hoppas hoppas att de fattade något och liksom lärde sig något. De var duktigt förbannade kan jag säga!! 

 

Ronneby hoppade runt runt i ring och var så glada så!!! Och njut nu!! Det blir inga fler poäng från Hästö i alla fall!!

 

Men jag ska hedra Ronneby för deras spel. Precis sån handboll som jag älskar!!

 

Det viktiga är inte VAD man gör utan HUR man gör det!!

 

Med full fart och med full satsning spelar det ingen roll vad du gör. Det blir MÅÅÅÅÅL!!!

 

Jävla skitblogg, inte ett skit blir som JAG SKRIVER!!!

 

...

































































Av nelliesmamma - 23 mars 2010 10:29


Ja, Spykan har inte varit inne och läst på ett tag tror jag?? Hon är ju annars den som mest frekvent kommenterar. Nu har jag fått lite stöd från annat håll! Vilket?


















.

.


Skrivet av: Lasse


Ingen bild
























Vill bara tala om att Trossö lagt ner sedan ett år tillbaka och att det förmodligen blir detsamma med Eklöven. Därför är det extra viktigt att IFK klarar sig kvar i tvåan, annars kan deras senior verksamhet ligga risigt till och då finns det bara Hästö o Flottan kvar. Det räcker inte, alla får inta plats!







.

.

.




.

.


Tack Lasse för info... synd på ett lag som Trossö ändå... men om inte intresse finns så dör ju verksamheten ut.   

.






Vaddå synd på ett lag som Trossö? Lika trist med Eklöven i så fall!!

.





Men:

 

 

 Handboll är mer än en sport för mej och kanske för många andra som håller på med det. Jag tycker det är bra att man har möjlighet att spela och ha roligt på alla nivåer som finns. Vill man träna en gång i veckan och spela i fyran eller femman (?) så är det ju bra om det finns ett lag som håller till där och är "nöjd" med det!! 


Lika viktigt är det att det finns en "trappa" av lag att välja på. Det är min fasta övertygelse, och jag hoppas att det blir så i Karlskrona. För idrotten handbolls skull!!

  


..

Av nelliesmamma - 22 mars 2010 09:48


Idag skulle jag på auskultation igen...men som du kanske minns?? PUNKA och ingen däckverkstad som har öppet på helgen. Va fan, vi bor ju på landet liksom... Fick chansen att komma i eftermiddag istället, MEN har tid till Katarinadoktorn då!! Jag vill inte bomma den. Nellie går före ALLT och just idag har jag mycket att prata med Catharina om. Jag tror vi ska försöka att behandla Nellie varje vecka en period och se vad som händer....


Aja, vad har jag att gnälla över?? Jag hinner väl med de här två dagarna iaf. Jag kan ju slå i författningsboken så länge. Den ser verligen spännande ut med sina flera tusen sidor lagtext.  




Men hur blir det med handbollen nu då??


Samma visa varje år vid den här tiden!!! Ja för oss som inte behöver kvala eller roa oss med att spela SM-slutspel då. För de har ju allt det roliga kvar liksom!!!  Vi ser fram emot att få se finalen live iaf!! Det ska bli kul att åka till Malmö som omväxling. Nu har vi varit i Globen två gånger och Skandinavium en gång, blir roligt med nåt helt nytt!!!


Helt plötsligt vet jag inte hur det blir för egen del heller. Jag fick ett så fint erbjudande att följa med Flaxe som målvaktstränare för IFK Karlskronas herrar. Dessutom skulle jag vara ansvarig för klubbens övriga målvaktsutbildning. Kom inte och säg att det inte var ett fint erbjudande??


Jag menar att jag har inga meriter som tränare, bortsett från det arbete jag lagt ner i Ronneby den här säsongen. Flaxe impad tror jag!!   



IFK är ju inte direkt någon klubb med vind i seglen just nu...men jag tycker iaf att handbollen och staden behöver många handbollsklubbar!!


Trossö har sin inriktning.

Flottan kör sitt race, lite mer än Trossö, lite mindre än IFK.

IFK kan vara bryggan mellan Trossö/Flottan och Hästö.


Någon (alla?) kanske tycker det räcker med Hästö som ensam herre på täppan med lag i både högsta och nästhögsta serien... (av Karlskronalagen då) men jag tror att det är bättre med fler klubbar igång.


Alla utvecklas olika snabbt och behöver kanske lite olika ledning. Sen tycker jag att det ska finnas olika hårt satsande klubbar så att unga spelare har plats att spela utan press på sex träningspass i veckan.


Samtidigt finns det utrymme för de som vill trappa ner, de har nånstans att spela där det fortfarande är lite "stil" på det hela.  Man kanske kan "rädda tillbaka" fler om de har nånstans att spela halvseriöst under en period då man inte kan ge handbollen så mycket tid som krävs för att ligga på topp!??


Men nu ska IFK kvala sig kvar i div2 och vem vet vad som händer med IFK om de inte klarar kvalet??  



Citat från en person som jag mötte i en idrotthall:


"Aja, vi har väntat på IFK´s fall i tio år nu..."


Resten som jag sitter på är hemligt, men det kommer mera i tidningarna inom kort och sen får du veta mer.  


Mina Hästöpojkar släpper jag inte i första taget, och om IFK rinner ut i sanden så har jag desto mer tid tillsammans med dem och Kenta att se fram emot!!!  

 

 

...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards