Nelliesmamma

Alla inlägg under mars 2011

Av nelliesmamma - 27 mars 2011 17:20


IGÅR tänkte jag att "det vore nog bäst att ställa fram klockan så fort som möjligt för att inte glömma bort det." Sen glömde jag bort det.


Men idag har vi iaf gått 4,5:an med hästarna så Nellie fick rida, städat hela tomten, fixat stallet, nu dricker jag the och snart dags att skynda iväg till badmintonträningen. Nellie är en skön stjärna, hon lallade omkring på tomten och lite överallt medan vi stökade överallt. Men VIPS var hon borta. URK! Hittade henne nere i skogen NÄRA kärret!! URSÄKTA jag hade vänt ryggen till EN MINUT! Nu vet jag att det inte går längre....


 Jag hade verkligen tänkt att hinna sola innan träningen, men när en timme helt plötsligt försvann ur mitt liv så får väl solningen vänta till en annan dag!!


Jag väntar på att jag ska kunna klämma in en PICKNICK på min lunch oxå. Imorron ingen lunch, får sikta på tisdag så länge. Det är mina goa tjejer från Aastra som blir mina lunchdejtar! Sist hade vi SJUKT kul, så jag längtar verkligen! Ska vi käka ute och mysa i solen så förutsätts ju just det - SOL!!


....

Av nelliesmamma - 26 mars 2011 15:14


Hoppsan vad tiden går F-O-R-T-! när man har roligt. En vecka till är till ända och jag tyckte det NYSS var måndag morgon!!


Det är otroligt roligt att jobba som trafiklärare. Det kostar mycket kraft i form av engagemang och tankeverksamhet.... Tänka ut vad just den här tjejen eller killen behöver hjälp med. Det blir ju lite extra svårt att pricka rätt när man inte har nån erfarenhet att komma med... Men när man jobbat närmare 10 timmar flera dagar samma vecka så blir man som en sönderkokt potatis i skallen.... Då är det skönt att få lite extra lyxig sovmorron -ända till 10.00


Vi blev spellediga den här helgen, så nu är jag helt ledig. Det blir vårstädning ute nu!


...

Av nelliesmamma - 19 mars 2011 19:15


Vi åkte ner till Ystad för att spela match idag. Jag kan ERKÄNNA att jag inte hade några större förväntningar på just RESULTATET, eftersom vi inte hade en enda avbytare med oss idag...


Men hör och häpna att vi gick hem med seger 23-36!!


IFK Ystads tränare tittade konstigt på oss och sa: Har ni inga avbytare med er??


Jag inbillade mig att de hade ett litet "minimöte" överallt där vi gick i korridorerna, för det kändes som om alla tittade på oss med minen: VILKA TROR NI ATT NI ÄR? som kommer till bortamatch utan avbytare.... men det var säkert inbillning alltihop.


Utom när det gäller IFK Ystads tränare för han var helt förbluffad....


Jag måste nämna alla spelare vid namn!


Fredde tog väldigt många bra beslut idag. Ibland tog han sitt läge, andra gånger gick han in i banan för att starta om rullen.


Elias gjorde hela 13 mål och därmed slog han personligt rekord. Dessutom visade han stor pondus och styrka på planen.


Fritte gjorde nåt enstaka fel i försvaret, för övrigt var han säkerheten själv.


När Fritte ELLER någon annan gick bort sig i försvaret fanns Roth där som klippan i stormen. Undrar om Roth någonsin har varit bättre? Han blev oxå utsedd till matchens lirare av sina kompisar idag. Hundra procent framåt tror jag bestämt. (7)


Johan var som vanligt väldigt stabil och valde noggrant sina lägen och jobbade bra i försvaret.


Adam är en härlig spelare som kan hänga sig FÖRBI målvakten innan han skjuter, idag brilljerade han som vanligt och man hörde en och annan suck från läktaren. Det är så SNYGGT!!!


Matte räddade två straffar, han stretar på i mål. Det är en svår uppgift att komma in i ett handbollsmål så sent som han har gjort! Misstag idag? Javisst, men desto fler kalasräddningar. Det går stadigt framåt för vår målvaktsstreber!


Ja, det var de spelare som vi hade med oss idag. Jag är lyrisk efter dagens match, ett sånt tålamod som visades upp i såväl anfall som i försvaret är sällsynt även på högre nivåer. Det är världsklass på killarna idag. Och jag är såklart inte ett dugg färgad i min analys.... Jag bara älskar de här handbollsspelarna!!


....

Av nelliesmamma - 18 mars 2011 19:11


Husmorstips 1:
Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.
Riktiga kvinnors tips
:

Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger du
ändå på soffan och äter den.


Husmorstips 2:

För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.
Riktiga kvinnors tips
:

Köp pulvermos, det håller ett år.


Husmorstips 3:

När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd,
använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.
Riktiga kvinnors tips
:

Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.


Husmorstips 4:

Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.
Riktiga kvinnors tips:

Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa
efter mig Riktiga kvinnors motto : Som jag lagar maten, så äter du den
och så vill du ha den.


Husmorstips 5:

Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den
håller sig färsk i flera veckor.
Riktiga kvinnors tips:

Selleri? Aldrig hört talas om.


Husmorstips 6:

Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.
Riktiga kvinnors tips
:

På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg,
alltså behövs det inte.


Husmorstips 7:

För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem. Dunkandet försvinner.
Riktiga kvinnors tips:

Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarande
har huvudvärk, men vem bryr sig.


Husmorstips 8:

Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.
Riktiga kvinnors tips:

Överblivet vin ?????


....

Av nelliesmamma - 17 mars 2011 20:37


Hästen spelar hemma och ligger under med 5-0 och Karlskrona spelar borta och ligger under med 4-0. Vilken start på kvalserien till hockeyallsvenskan då!!!

JAG är inget stort hockeyfan precis - men syrran är ju DJ för Hästens matcher och jag håller LITE på Hästen för de är från NORRKÖPING lixom... Och Mats gillar ju det där med hockey så jag får ju visa LITE intresse för det...


JAG halvligger i soffan och bara mår tipp topp!!


Den här veckan har jag gått all in med badmintonsträningen och det GILLAS! Körde full tid i söndags, vilket innebär två timmars dubbel. Men det behövs MER träning så jag ringde in Magnus, min gamla badmintonparhäst. Han nappade direkt så vi spelade en timme singel igår. Det är OTROLIGT mycket jobbigare att spela singel!!


Magnus vann första set, men han fick allt kämpa ända till 25-23 innan han kunde vinna. Andra set vann jag, men när tredje set skulle börja kände jag mej riktigt illamående alltså! Ingen kondis över huvve taget....


Men jag skulle inte ge upp! A-L-D-R-I-G med min kofot som hon sa....


Orkade hålla emot till 12-12 eller hur det var sen drog det iväg och jag förlorade sista set ganska stort. Det var SJUKT vad slut jag var i benen och i huvvet.... Jag såg en boll flyga förbi - och hann tänka: Nu ska jag springa dit, sen insåg jag att det var LÄNGE sen jag borde sprungit för att ta bollen.... Hihihihi  sjukt skönt att bli så slut!


Hittat kanske en helt ny blivande vän... återstår att se vad det blir av denna nya bekantskap. Helskön tjej som jag träffat på nya TAKK-kursen.


(Tecken som Alternativ Kommunikation och Kompletering)


...

Av nelliesmamma - 13 mars 2011 09:36


Igår spelade mina pojkar mot Ankaret. Förra matchen slutade med storstryk och vi hade inga stora förväntningar då det gällde resultatet den här matchen. Vi hade ett litet snack innan som gick ut på att det viktigaste är vårt SPEL. Vad som står på tavlan är helt ovidkommande under den här matchen.


Till match den här dagen kom vi med EN avbytare från vårt eget lag och två avbytare från vårt P97-lag. 97-killarna har tränat med oss E-N gång. Förutsättningarna var alltså inte klockrena, varför det var extra viktigt att lägga fokus på själva spelet och inte på resultatet.


I halvtid stod det 12-12.


Jag bara gissar att det kändes som en stor förlust för Ankaret att ligga lika med oss i halvlek, men man ska ha klart för sig att vi var värda varenda mål som vi gjort! Vi spelade en väldigt FIN och SKOLAD handboll och A-L-L-A presterade på topp i första halvlek. När vi kom till andra halvlek var spelet precis lika brilliant, men problemet var avsluten, de satt inte i mål i lika stor utsträckning. Och det är jättesynd, mycket eftersom killarna själva bedömer sig efter hur många MÅL de gör.


Mycket, ofta och hela den här säsongen har vi pratat om att man kan vinna även när man förlorar. Jag är ledsen att dela killarnas känsla av förlust igår, men JAG gör det för att de spelade så otroligt bra utan att få sätta bollen. DE uttalade en känsla av att inte räcka till/vara dåliga i andra halvlek.


FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL!!


Matchen var väl genomförd från minut ett till sista sekund, det som felade i andra halvlek var att bollen inte gick i mål. Ankaret hade då chansen att kontra in några mål - och det orkade vi inte riktigt hämta upp. Men INGEN vek ner sig, det var underbar handboll rakt genom hela matchen. Jag är STOLT över mina pojkar. De är så OTROLIGT duktiga.


Idag tar vi oss an Lugi och den matchen vinner vi. Vi tog dem borta, idag har vi hemmamatch - ingen resa - skönt!!



...


Av nelliesmamma - 13 mars 2011 09:15



Advokaten: Vilken är Din födelsedag?
Vittnet: Den 18 Juli.
Advokaten: Vilket år?
Vittnet: Varje år.

 
 

Advokaten: Är Ni sexuellt aktiv?
Vittnet:
Nej, jag ligger mest där. 


Advokaten: Hur gammal är er son, han som fortfarande bor hemma hos er?
Vittnet:
Jag minns inte riktigt, 38  eller 35?
Advokaten:
Hur länge har han bott hos er?
Vittnet:
I 45 år nu.

 
 



Advokaten: Vad var de första er man sa till er i morse?
Vittnet:
Han sa "Vart är jag, Mona?"
Advokaten:
Och varför bekymrade detta er?
Vittnet:
För att jag heter Susanne.

 
 



Advokaten: Säg mig, doktor; är det inte så att om en människa dör i sömnen, så vet hon inte om det förrän morgonen därpå?
Vittnet:
Blev du verkligen godkänd som advokat?

 
 



Advokaten: Var du närvarande när du blev fotograferad?
Vittnet:
Skojar du med mig?

 
 



Advokaten: Så barnet blev alltså till den 8 augusti?
Vittnet:
Ja.
Advokaten:
Kan du redogöra för vad du gjorde vid denna tidpunkt?
Vittnet:
Eh..., jag blev  knullad...

 
 


Advokaten: Hon hade alltså tre barn, stämmer det?
Vittnet:
Ja.
Advokaten:
Hur många av dessa var pojkar?
Vittnet:
Ingen av dem.
Advokaten:
Var några av dem flickor?
Vittnet:
Skojar du med mig? Jag behöver en ny advokat. Herr Domare, kan jag få en ny advokat?

 
 



Advokaten: Hur avslutades ert äktenskap?
Vittnet:
Genom döden.
Advokaten:
Och vems död var det som avslutade äktenskapet?
Vittnet:
Vems död tror du?

 
 



Advokaten: Doktorn, hur många obduktioner har ni genomfört på döda människor?
Vittnet:
Alla mina obduktioner har varit på döda människor? Vill ni att jag ska upprepa det?

 
 



Advokaten: Minns ni vid vilken tidpunkt ni obducerade den döde?
Vittnet:
Obduktionen påbörjades kring klockan halv nio på kvällen.
Advokaten:
Var herr Danielsen död vid denna tidpunkt?
Vittnet:
Nej, han satt på bordet och undrade varför jag obducerade honom...

 
 



Advokaten: Doktor, innan ni påbörjade obduktionen, kollade ni om den döde hade någon puls?
Vittnet:
Nej.
Advokaten:
Kollade ni blodtrycket?
Vittnet:
Nej.
Advokaten:
Kollade ni om den döde andades?
Vittnet:
Nej.
Advokaten:
Så det kan alltså ha varit så att patienten var vid liv när ni påbörjade obduktionen?
Vittnet:
Nej.
Advokaten:
Hur kan ni vara så säker, doktorn?
Vittnet:
För att patientens hjärna låg i en glasburk på bordet bredvid.
Advokaten:
Jag förstår, men kan det inte ha funnits en chans att patienten fortfarande var vid liv?
Vittnet:
Jo, det kan tänkas att patienten var vid liv... och jobbade som advokat.



...

Av nelliesmamma - 11 mars 2011 19:36


Japp, jag och en elev blev invinkad på alkotest häromdagen! Det var skitkul tycker jag! Eleven som körde var måttligt road vill jag mena....


Men som sig  bör fick både eleven och jag blåsa. HON kör och hon gör det på MITT körkort såatteh... 


På den gamla goda tiden när man var raggarunge och körde inte helt prickfria bilar så hade man ett litet trick att ALLTID hala upp körkortet och visa upp det lite snabbt så fort man blev stoppad av polisen.... De blev lite vänligare sinnade kan man säga, de kom av sig eller tyckte väl att man var en trevlig prick. Vad vet jag.


Så av gammal vana fiskade jag genast efter körkortet och skulle visa upp det så fort som möjligt....


  




Då sa farbror polisen: Jag tror faktiskt inte att jag behöver kolla era papper, ni har nog bäst ordning av alla i trafiken. TACK för det förtroendet!


Resten av lektionen hade jag en elev som darrade betänkligt i knäna, men hon körde lika bra som vanligt!!


....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards