Nelliesmamma

Alla inlägg under juni 2015

Av nelliesmamma - 23 juni 2015 10:51

Först kommer inget, sen kommer inget, sen kommer inget och SEN helt plötsligt?

Vi är med i ledighetsföreningen här hemma, så det är inte säkert att vi går upp så tidigt.

Nellie brukar komma in till min säng tidigt, då vill hon kolla youtube på min telefon. Sen brukar jag vara tvungen att BRYTA bort telefonen med kofot ur hennes händer. Därefter får jag lyfta henne ur sängen och vaka över att kläderna kommer på ELLER klä på henne kläder.

Idag?

Vad bi de ida? (Vad blir det för mat idag) varpå jag föreslog fil och jordgubbar. Nästa gång jag kollade kom hon FULLT påklädd! Alla kläder på rätt håll både fram och på rätan?

Jag bara: VAAAAAAAA?

Sen gick vi ner och jag började rensa jordgubbar när Nellie plötsligt ropade: UPP DOM! När jag kom in i röda rummet hade hon plockat upp varenda pinal från golvet. Vad jag behövde göra var att lyfta upp lådorna på hyllorna....

Jag bara: VAAAAAA?

Vi har bott här i lite drygt ett och ett halvt år. TROR DU VERKLIGEN att det är klart nu? Allt tjat varje dag har plötsligt gett resultat??

Min blogg stödjer inte emojis men nedan får du tänka dig en smiley som gråter av skratt...

??????????

Aja, det var en upplevelse som jag kommer att leva på LÄÄÄNGE!

:):):)

Av nelliesmamma - 17 juni 2015 22:31


När jag flyttade till det här huset så var här en djungel utan dess like. Mats har sågat ner sly tills f-n hämtade hem honom. Jocke har sågat med motorsågen tills JAG trodde att han skulle kooola. Shit, jag trodde karln skulle dö på fläcken så mycket han sågade....

Men det fanns ett lönnsly/träsamling som blivit kvar....

Den lixom fördärvar kvällssolen vid poolen. Jag har bortsett det här lönneländet hittat en plats där poolen har sol från tidig morgon till sena eftermiddagen.


Jocke lovade att såga ner eländet om jag bara röjde "hundgården" ur vägen. Men jag hade ett LIIIITET problem, nämligen fina smultronplantor och aklejor...



Men jag är inte rädd för att arbeta så jag ordnade plats utanför hallfönstret.


Jag rev ner nätet så det kom ur vägen. Ja, sen rev Jocke och Charlie ner hundkojan med motorsågen och eldade upp den...


VADDÅ???

Trodde du att det var det ENDA som Jocke gjorde på 24 timmar va?

Näminsann. Han bytte ett fönster i verkstan mä. Nu har den ett FYRAGLAS med UV-filter...


Ja, här sitter jag på glasverandan och firar semester med ett glas rött....

:):):)

Av nelliesmamma - 17 juni 2015 22:13


Ikväll när Nellie hade gått upp och lagt sig kom jag efter...

Hon hade klätt av sig och bäddat ner sig.

Jag skojade och sa: Vill du ha stryk eller en puss?

Hon lyfte på täcket och vände upp rumpan och sa: SISK (smisk)

Jag bara dööööör!

Det är nåt visst med kvällsdask! Ungarna ÄLSKAR DET!!!

Och du som inte vet vad kvällsdask är för något, FRÅGA gärna så slipper du dra konstiga slutsatser...

:D :D :D

Av nelliesmamma - 11 juni 2015 23:22


Idag är det lite av sorg här i Viö. En tragedi utspelade sig på min altan idag, det var blodigt, grymt och händelsen skar djupa sår i mitt hjärta.


Bäst jag låg i hammocken och läste en bok så hörde jag hur det PEP bakom mig. Det var inte nåt litet sött PIP, det var en PIP som gällde livet eller döden...


När jag vände mig om insåg jag att min fina katt Thomas O´Malley hade fångat en fågelunge och fågelungen kämpade för sitt liv. Jag gick genast fram för att se om det fanns något som jag kunde göra för att stoppa massakern, men icke. Kissen hade bitit sönder båda ögonen så det var bara två blödande hål där ögonen en gång varit. Jag RÖT åt katten att han skulle äta upp fågeln GENAST annars skulle jag minsann ha ihäl den själv. (och jag bjuder inte mina katter på nydödade fågelungar, det skulle han ha klart för sig)


Här skulle inte nån fågelunge vara nån leksak åt en katt på MIN altan. Om katten leker med halvdöda möss eller fågelungar ute i skogen kan jag inte påverka, men på MIN ALTAN beter vi oss civiliserat, dödar ev offer jävligt snabbt och sen äter vi upp maten...


Katten fattade troligen inte ett ord av vad jag sa, men han tuggade av huvet ganska omgående så...


Hela fågelungen försvann ganska kvickt ner i magen på O´Malley, kvar fanns tre små fjädrar...


Suck, så är det här i världen. Äta eller ätas. Fy fan.


:(:(:(

Av nelliesmamma - 5 juni 2015 19:59


Idag fick jag lov och äran att rida grannens GRANNA Quarterhorse. Det var verkligen skitkul.

Hörru, jag rider barbacka och kör "min grejj" men inte desto mindre gick pållen bra och några små tips kunde jag KANSKE ge för att gå små steg framåt i vissa avseenden. You'll never know.

SEN

Sen gick jag loss med åldermannen i Viö. En 18-årig travare som har piskskräck. "Han sparkar mot en vid longering" så SE UPP...

Han var SÅÅÅÅÅ duktig och gjorde precis A-L-L-T som jag bad om. Ett tag kändes det faktiskt som om jag var riktigt jävla BRA.

Men det var nog bara en chimär....

Jag döööör!

Av nelliesmamma - 2 juni 2015 20:46


I och med att jag blivit uppsagd från jobbet så löser en försäkring i kollektivavtalet ut. Jag har blivit kopplad till trygghetsrådet och de kan hjälpa till med MASSOR! Bland annat utbildning. Nu gäller det att hålla sig framme tänker jag, så nu ska jag åka på VARENDA utbildning som de låter mig gå. 


Idag var det starta-eget-kurs i Växjö och det var mycket intressant. Vi får se om det leder nånstans bara. Men huvesaken är ju att jag får nytt jobb, och det ser ju ljust ut som sagt. Lyckans ost, det är jag det! Haha.


:D:D:D

Av nelliesmamma - 1 juni 2015 11:09


Japp, nu har jag gjort mina sista timmar på trafikskolan som jag har varit på de senaste åren. Haha, tänker inte ens skriva ut namnet på den. Det sista jag gjorde var en handledarutbildning, och trots att jag faktiskt inte riktigt kände mig manad att gå dit fler gånger så gav jag såklart järnet när det väl kom till kritan. I vanliga fall publicerar jag bara topp fem av mina egolappar eftersom det kan bli lite tjatigt för andra än mig själv att läsa  15-20 positiva kommentarer. Men den här gången ska du få läsa alla. Instruktionen lyder; Var det nåt som var bra så skriv ner det. Var det nåt som inte var bra, eller rent av DÅLIGT, skriv det. Här kommer dom:


                                   


Tack för den här tiden underbara kunder och elever. Nu väntar nya äventyr. Fortsättning följer. 


:D:D:D

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards