Nelliesmamma

Alla inlägg under juli 2014

Av nelliesmamma - 31 juli 2014 20:51


Jag har bara irrat runt hela dan känns det som?

Jag har tvättat tre maskiner tvätt och diskat, men huset ser ut som om en tromb dragit fram! Ja, det har det oxå, den heter Nellie...

Två gånger har jag selat på Donna och kört bort till storhästarna med en höpåse. Det är livskvalitet! Att ta häst och vagn i solen när man har ett ärende nästgårds!

Jag har varit på granngården och köpt nya mineral och saltstenar till alla hästarna så där föll en stor sten...

Imorron blir nog mycket lik dagen som just gick. Hoppas på lika fint väder!

:):):)

Av nelliesmamma - 31 juli 2014 07:12


Alltså, känn efter lite, hur lång är en vecka?

Idag är min lediga dag eftersom det är torsdag, men det är samtidigt första dan på semestern.

Semestern kommer flyga förbi i ett huj, det VET jag, men en sak kommer att sabba upp tidsuppfattningen! Jocke åkte just härifrån och körde till Åland, han kommer att vara där en vecka.

Hmmmm, han och jag kommer att ses nästa gång i NORRKÖPING om en vecka precis....

Alltså, min första semestervecka kommer att FLYGA förbi!
Men den kommer SNIGLA sig fram eftersom jag kommer att längta ihjäl mej efter Jocke.

Så hur lång är en vecka?

???

Av nelliesmamma - 30 juli 2014 17:38


Som många av er märkt har de stängt av halva Karlskrona.

Man har lett trafiken IN i stan rakt på en väjningsplikt. (Kyrkogatan mot Drottninggatan)

Vidare har man lett trafiken UT ur stan mot en annan väjningsplikt. (Drottninggatan mot Hamngatan)

JAG TYCKER att man skulle gjort tvärtom!

Trafik in på Drottninggatan
Trafik ut Hamngatan

Jag jobbar Drottninggatan/Kyrkogatan gissa hyr det är att ta sig ut från trafikskolan med kö från båda håll HELA DAGEN?

:(:(:(

Av nelliesmamma - 30 juli 2014 17:34


Jo, men jag ERKÄNNER då!

Jag VILL ha semester och jag vill ha det NU! Redan igår kväll på väg hem från jobbet kände jag att WHAT? Kan det vara SANT? JAG?

Från 12 idag har jag räknat både lektioner och timmar.

Nu 4 lektioner kvar
Nu 3,5 timme kvar

And counting...

:):):)

Av nelliesmamma - 28 juli 2014 11:50


Min kropp har SPRUTAT kortisol i ett par dagar eftersom jag mot min vilja varit ensam hemma...

Kortisol tillsammans med insulin är ett fettlagrande hormon som jag bör undvika in i det längsta.

Min kropp svarar snabbare än de flestas på de här hormonerna så jag riktigt KÄNNER hur jag har svällt ut..

Haha!

Men NU har jag ro i kroppen, jobbet ger lugn och stabilitet i själen. Jag jobbar tre dar till sen kör jag till Öland .(SEMESTER)
Jocke kör iväg till Åland redan torsdag fm men ev blir det en kväll med Berit och Janne i sjöstugan på torsdagkvällen. Hoppas verkligen på fint väder så att det blir av!

Sen blir det jobba på huset och/eller bygga staket varje dag. Eftersom jag har Nellie så ska jag även åka häst och vagn/rida/bada/gå på upptäcktsfärd i skogen OXÅ!

Längtar...


:):):)

Av nelliesmamma - 27 juli 2014 22:57


Det finns inget ont som inte har något gott med sig...

Idag när jag har varit ENSAM (utan Jocke tänker jag på hihi) så har jag röjt bland syrenerna så att tomten blev mycket större! (Host) klippt gräset, ÄVEN på baksidan så att det blir gräs isf ogräs tills knattarna kommer tillbaka. Jag har tömt hela garaget på min "källsortering" vilket innebar en hel släpkärra med wellpapp, ensilageplast och blandat småttigotti...

Jag har hämtat hem knattarna för avmaskning, varit hos höbonden och gjort mej skuldfri, (hela årets höbehov står hemma på gården HURRA!)

Ja, jag känner mej helt nöjd med den här dan faktiskt, nu väntar tre dagars jobb sen är det semester och DÅ blir det mer jobb här hemma!

Tur Jocke ska till Åland och jobba så jag får lite gjort här hemma.

NÄSTA vecka Norrköping!

LÄNGTAR!

See you there om du vill vågar och törs!

:):):)

Av nelliesmamma - 27 juli 2014 13:59


Vi har haft förmånen att träffas från onsdag till söndag under en längre tid, Jocke och jag. Det har varit som en riktig DRÖM!

Men den här helgen kom det saker i vägen, så jag har varit hemma ensam LÖRDAG KVÄLL (jobbade på dan) och det var fruktansvärt jobbigt!

Alltså Nellie var på kalas så jag hade möjlighet att ta Atlas på en lite längre ridtur i skogen så det gjorde jag självklart! Men så konstigt det kan vara? Det var inte ALLS sådär rogivande och kul som det brukar?

Jag kände mej enbart E-N-S-A-M!!

Haha, ja det är konstigt hur det kan bli va? Jag som hade svurit DYRT och HELIGT; Inga jävla karlar i mitt liv så länge jag lever!!

Men FAN vad det blir mycket gjort när jag är ENSAM! Ridit, kört sopor till tippen, betalat räkningar, hämtat gräsklipparen (vi har delad vårdnad om klipparn ett tag) städat, lagat mat så det finns ett bra tag; pannbiff till Nellie och GISSA VAD till mej?

Tacos såklart....

Nu ska jag ge mig på nässlor med lie och resten med klipparn. HÄRLIGT att ha tid till hus och hem, men TRÅKIGT att vara ensam nu när jag har någon att sakna och längta till!

:):):)

Av nelliesmamma - 20 juli 2014 23:33


Idag hoppade Jocke upp på Atlas barbacka. Alltså han är ingen hästkarl att tala om men han är helt jävla orädd för allt...

Nellie och jag åkte vagn efter Donna, Charlie red på Bella och då Jocke på Atlas... Trevlig liten tur i skogen blev det!

Jag tog Atlas 5 minuter på ridbanan oxå. Det GÅR inte att ta mer där? Han är sporadiskt riden i skritt de senaste två månaderna så nu är det upptrappning långsamt på gång. Jag ville ha fin form i trav på volten och det tog inte 5 minuter att få till det. Det är som att sitta på en pilatesboll när han trycker på. Jag tyckte inte att det var något att nöta på!

Glad lycklig och fruktansvärt trött efter helgen...

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards