Nelliesmamma

Alla inlägg under juni 2017

Av nelliesmamma - 21 juni 2017 23:13


I måndags blev det trailträning med mycket bommar och hjärngympa för min lilla Gosse.

Det var lämpligt med ett lite lugnare pass efter helgens tävling. (Y)

Jag var sååå nöjd med FUN RUN och våra två av fyra möjliga placeringar.

Det blev tyvärr två nollade klasser.

Vid Trailen skulle han prompt gå av bron, jag provade två gånger men jag ville inte ta några strider med några fulgrejjer.

En god vän sa att Atlas kanske var lite hjärntrött efter alla hundra bommar och konor över hela banan? Inte omöjligt kan jag säga, för när vi kom ut på Western Riding och Versatile Horse gick det MYCKET BÄTTRE.

Jag ville egentligen rida fyra mönster utan att bli nollad. Det gick vägen två av fyra. I Trail tyckte jag att Atlas var lite oärlig som gick av bron två ggr.

I Western Riding VET jag att jag borde varit tydligare. Han fick chansen att gena på en kona så det gjorde han såklart!! Men sååå fint han gick i Western Riding. Vi ska bli kungar på det sen...

I Versatile Horse var det två tröttisar på banan, MEN så bra han gick! Fast han inte orkade alla galoppvolter. Haha, jag la in en travvolt mitt i allt.

Idag skulle jag repetera måndagens bomövningar och jag är såååå nöjd med allt som vi red idag.

Han gör verkligen sitt allra yttersta i alla lägen. Jag märker DIREKT när jag sitter eller gör fel. För då blir det FEL nämligen. Hahaha, ja denna lilla Gosse.

Jag älskar honom såååå!!


Imorron blir det antingen träning med båda hästarna eller bara Flicka. Hon visade tydligt när jag kom tillbaka med Atlas att "nu är det min tur"

Hon ställde sig vid grinden och tittade längtansfullt mot hästtransporten.

Den lilla tjejen alltså.

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards