Nelliesmamma

Alla inlägg under juni 2010

Av nelliesmamma - 22 juni 2010 11:23


Här kommer lite bilder som kanske tröstar när du är sjuk!!??


  


..


  


..



..



..



..



..



..


        


..



Fint va??



...            

Av nelliesmamma - 21 juni 2010 10:50


Ja, det är ju en kul låt som jag hörde när jag cruisade med Hymfa för måååånga år sen!!





Och precis så tänkte jag när jag fick se den här synen...



Det är lilla Nellie som fick sig en spännande upplevelse, hon var SÅ mallig!!



Men inte ska du vara nervös inte...det är såklart en riggad bild....


   


För Nelliespappa var ju OXÅ på taket!


När jag lagar mat så ramlar det i en HEL DEL creme fraishe, och Nellie kommer som en skottspole för att smaka!!


      


Och så vill Boss oxå smaka... 


 



Då säger Nellie...BOSS...gå bott!!


      



Ja, jag bad Katarinadoktorn om att få behandla Nellie med akupunktur varje vecka och det har VERKLIGEN gett önskat resultat. Nu ska jag försöka få behandla varje dag i en vecka eller två...men det får bli till hösten efter semestervilan.


...   

Av nelliesmamma - 20 juni 2010 11:29

Ute med hästarna... trodde att Nellie skulle vilja RIDA men hon stortjöt när jag satte henne på Bella istället för i vagnen! Så nu får Donna dra oss båda en stund! Det är dags för henne att göra lite nytta oxå!

 
Av nelliesmamma - 14 juni 2010 19:53


Ja, jag har inget minneskort i mobilen, dags att tömma den på bilder! Kan knappast inte skicka SMS utan att få frågan "minnet fullt, skicka utan att spara?"


Först av allt kommer såklart Nellie...



Sen kommer "lilla" Boss!!


     


Och premiärturen nån gång i våras, precis när snön gått bort!!


  


Och två besökare vid Långö när vi hade avslutning med Hästöpojkarna..


  


Eller vaddå besökare, det är såklart VI som är besökarna på Långö och svanarna de som är bofasta!!


...

Av nelliesmamma - 14 juni 2010 12:20


Hahaha...


Idag har jag hängt i GUNGAN tre gånger allaredan!! X-trainer en halvtimme med en halvtimme stretch på det och jag är S-M-Ä-R-T-F-R-I en liten stund.


Ska till Katarinadoktorn med Nellie om en stund och då ska hon få kolla så allt är rakt - sen kör vi väl två pass om dagen så jag kan jobba på tors-lördag.


INTE optimalt att vara demonstratris i matbutiken och stå på stengolv i 7 timmar när ryggen inte är ok, men vad fan ska man göra? Leva på luft eller?


Torsdag och Fredag demar jag Rydbergs potatissallad, coleslaw och tsatsiki med Ellos kryddkorv... Låter gott va??? Kom till Citygross Karlskrona!!!


Får se om personalen är lyckligare idag. Förra veckan jag var där kändes det som om nån dött. (tänk om det faktiskt var så??) Olyckligare personal tror jag inte att jag nånsin träffat på faktiskt. Undantaget var tjejen med utstuderad Karlshamnsdialekt!  När jag kom hem och berättade för Mats hur jag blivit bemött skakade han på huvvet och sa: Det har jag alltid tyckt....personalen på Citygross kan OMÖJLIGT trivas på jobbet, inte ett leende så långt ögat når!!


Jag var i Karlshamn sen nästa dag och där sa alla HEJ och var mycket trevliga!!


Hahaha...men man kanske är lite "Gamla Jernboden"-skadad???


INTE EN KUND ska komma in genom dörren utan att få ett leende och ett HEJ!                     Regel nummer ett som man får lära sig första dagen.


Såklart man har missat en och annan nån gång men....


Nog log jag och hälsade på ALLA kunder i HELA butiken ALLTID! För att inte tala om att man förväntades vara hjälpsam mot leverantörer som var på besök...


...

Av nelliesmamma - 12 juni 2010 15:17


Ja, jag vill verkligen inte blogga när jag har ont i ryggen för jag har en tendens att bara gnälla över hur jävligt allt är. Jag har fått hem ryggsträckaren och ska nu ta ett pass på X-trainern medan Nellie sover en stund. Hon var helt utpumpad efter en heldag med storasyster!!!


Håll därför tillgodo med detta här:


FÖR NÅGRA VECKOR SEDAN FÖRESLOG KANADENSISKA FORSKARE ATT MÄN BORDE SE ÖVER SIN ÖLKONSUMTION, MED TANKE PÅ RESULTATET PÅ EN NYLIGEN GJORD UNDERSÖKNING. DEN VISAR ATT ÖL INNEHÅLLER KVINNLIGA KÖNSHORMONER!

 
SLUTSATSEN FORSKARNA HAR DRAGIT AV DETTA ÄR ATT MÄN SOM DRICKER MYCKET ÖL 'FÖRVANDLAS' TILL KVINNOR.

 
FÖR ATT SE OM DETTA STÄMDE GJORDE FORSKARNA FÖLJANDE TEST, 100 MÄN FICK DRICKA VARDERA 6 ST 50 CL ÖLGLAS.
DET VISADE SIG MYCKET RIKTIGT ATT 100% AV MÄNNEN:




a.

GICK UPP I VIKT





b.

PRATADE ÖVERDRIVET MYCKET OCH UTAN VETTIGT INNEHÅLL





c.

BLEV ÖVERDRIVET EMOTIONELLA





d.

KUNDE INTE KÖRA BIL





e.

KLARADE INTE ATT TÄNKA RATIONELLT





f.

SKULLE ARGUMENTERA ÖVER MINSTA LILLA SAK





g.

VÄGRADE BE OM URSÄKT NÄR DOM HADE FEL








MAN PLANERAR INGA FLER UNDERSÖKNINGAR



...

Av nelliesmamma - 8 juni 2010 12:02


Hahaha...vem vill inte köra HD??



Ja, jag gillade ju Jonas från allra första början, men när en karl har en lilametallic HD...då stiger man ju i graderna!! Hahaha!!!



Ja, det var den terminen det!! Ha det bra alla skolisar över sommaren!! Vi ses den 16 augusti utarbetade och redo för en ny termin av rast och vila!!!


Idag blev jag sprickfärdig av stolthet!!! Nellie skulle kolla tänderna...



Ja, vi tog det lugnt och Nellie fick vänja sig så sakteliga vid allting... Hon bara hängde med liksom!!! När sköterskan kollat allting så skulle tandläkaren OXÅ kolla!! Jag blev lite nervös hur det skulle gå faktiskt. En NY person och allting!!



Men hör och häpna... tandläkaren frågade "vad heter du?" Och Nellie SVARADE!!


NELLIE...


Shit vad glad man kan bli för att ens dotter kan svara på en fråga från en främmande person!! Det har VERKLIGEN aldrig hänt förut och jag nästan sprack där jag satt!!


 


Och Nellie var lika glad när vi gick som när vi kom!!!



...             

Av nelliesmamma - 7 juni 2010 12:35


Ja, shit alltså....


Jag försökte komma på anledningen till att jag gjort ett djupdyk rakt ner i avgrunden av ryggont!!!


Hrmmm....


Jag har i tre år tränat mellan tre och fem gånger i veckan, aldrig haft nån anledning av hoppa nån träning. Jag VILL inte ha ont i ryggen, bara träna för fan!!!!


Har jag tränat fem dar i veckan?

Har jag tränat tre dar i veckan?


Nä, jag har tränat en dag i veckan och det funkar inte!! Det har det aldrig gjort och kommer heller aldrig att göra så länge jag lever.


Helgen har varit en lång plåga och ångesten ska vi inte prata om!!! Shit - vad har jag gjort? Hur länge dröjer det innan jag är på banan igen? HJÄÄÄÄLP!!!


Idag började jag med lång stretch, 4,5 km i skogen och sen klippa ALLT gräs, ca 2 timmar följt att en halvtimme stretch till. Det känns ok faktistk. Blir gymmet lite försiktigt ikväll och sen får det rulla på. Håller tummarna gör jag!!!


Lite träning VARJE dag kommer göra susen


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards