Nelliesmamma

Alla inlägg under maj 2010

Av nelliesmamma - 31 maj 2010 18:58


Ja, det var en ny uppdaterad och "mycket bättre" Nellie vi fick se på kalaset hemma hos Ida.


För inte alls länge sedan hade det INTE gått att åka hem till ett "nytt" ställe och tro att Nellie skulle vara med på noterna...men det funkade JÄTTEBRA!!!


    


Hon var LITE i utkanten av de andra tre, men ändå så nära att hon "var med" liksom!


Här vankas det korv...



Det var korv med bröd och Hello Kitty glass som stod på menyn.



Sen blev det lite studsmatta...



Jag kunde bara dölja en tjej i taget, och jag har inte bett om lov för att publicera bilder på fler än Ida, så Selma syns inte här. Men GISSA om det gick hett till med fyra tuffa brudar på samma gång.... eller hur tuff är Tuva egentligen?? Hihihi, såååå söt, stog och höll sig i nätet!!


        


Lilla födelsedagsbarnet!! Sa jag inte att Ida skulle ta hand om Nellie kanske??



Så HÄR ska du göra Nellie... Och sen hjälpte Anna till lite med!!!



Och gissa vad som var på tapeten SEN??


         


FISKEDAMM!! Men Ida hade lite missflyt, hon fick mest strumpor, kalsonger, byxor och värmeljus på kroken!! Annat var det för de andra tjejjerna vars bror inte satt på andra sidan filten!!



Nellies tur...undrar om hon har tur även här??

    


JAPP!! GODIS fick hon!!!



Sen var det dags att dra vidare!!


Tack för ett roligt kalas. SNART ska Nellie ha kalas!!!    



...    

Av nelliesmamma - 29 maj 2010 10:45


Nellie bjuden på sitt allra första kalas ever!! Det ska bli roligt för det är hos Ida som går hos samma dagmamma som Nellie. Ida tar alltid hand om Nellie, det är lite rörande att se. Ida är ett riktigt litet yrväder som drar fram som en smärre tromb, men när det gäller Nellie så är hon jätteförsiktig och ser till att ingen kör över henne.


Mats har stuckit på Polenkryssning...


Alltså, det där med båt är ingenting för mej, har egentligen aldrig varit och sen Estonia sjönk så sjönk även båtåkaraktien ytterligare, helt klart!!


Man fyller ju jämt i år och det ska firas...hahaha, jag är så NÖJD för jag har så roliga planer för min fest!! Vissa av er kommer få inbjudan inom kort!! Men om du inte redan NU är fullbokad helgen den 27-29 Augusti kan du väl hålla den lite öppen??


Stor SORG för mej att jag var "tvungen" att välja den helgen eftersom P-96 drar till Ystad och kör upptaktsturnering där... Det är ju SM i år!!! 


Men det här partyt kommer inte gå av för hackor...hahaha, OBS tre dagar lång fest!!


I början såg det lite torftigt ut men ju mer jag drar i trådarna desto bättre blir det. "Bättre och bättre dag för dag" det är mina festplaner det!!


Jag berättade för Kenneth (kollega och chef över P-96) om mina planer och när jag sa att det var 40-årsfest tittade han på mej som om jag kom från en annan planet!!


Måste man inte fylla nåt på 30 innan man fyller 40???


Och egentligen...kan det stämma att jag ska fylla 40? Det kanske faktiskt är så att jag fyller 30? Jag får nog gå till botten med det här....Hahahaha!!!


....

Av nelliesmamma - 27 maj 2010 22:25




(klicka på gubben...)




                                        




...

Av nelliesmamma - 27 maj 2010 20:13



CELLPROVET
 
 Ett gott skratt för alla er kvinnor som verkligen ser fram emot det
 underbara ögonblick varje år då vi får vara lite "intima" med vår
 gynekolog!
 
 
 På en av Sydneys radiostationer i Australien kan man ringa in och berätta
 om sina mest genanta historier. Man kan vinna mellan 1000-5000 dollar.
 Denna historia resulterade i $ 5000:
   
 Jag hade tid hos gynekologen senare denna vecka för mitt årliga cellprov.
 
 Tidigt en morgon ringde de dock från doktorns mottagning för att tala om
 att  de hade fått ett återbud och att jag kunde komma in tidigare, samma
 morgon klockan 9.30
 
 Jag hade precis fått iväg alla till skolan och arbetet och klockan var
 redan kvart i nio. Det skulle ta minst 35 minuter att köra till
 mottagningen så jag hade lite bråttom.
 
 Liksom de flesta kvinnor ville jag ägna några extra minuter åt min
 underlivshygien inför ett gynbesök, men denna gång fanns det helt enkelt
 ingen tid för en grundlig rengöring så jag tog bara den tvättlapp som
 råkade ligga vid tvättstället i badrummet och tvättade av mig lite snabbt
 "där nere" så jag åtminstone såg presentabel ut. Då jag var klar kastade
 jag tvättlappen i smutstvättkorgen, slängde på mig mina kläder och hoppade
 in i bilen för att köra i ilfart till min undersökning.
   
 Jag fick bara vänta i ett par minuter innan det var min tur att gå in till
 doktorn.
 Då jag, liksom alla kvinnor, har gått igenom denna procedur flera gånger i
 livet hoppade jag vant upp på undersökningsbritsen, tittade upp i taket
 och låtsades som om jag befann mig i Paris eller någon annanstans långt
 borta.
 Doktorn kom in och jag måste säga att jag blev lite förvånad då han sa: Oj
 då, idag har vi verkligen ansträngt oss! Jag svarade inte och suckade av
 lättnad då undersökningen var över för denna gången.
   
 Resten av dagen var som vanligt med städning, handlande och matlagning.
 
 Då skolan var slut och min 6-åriga dotter lekte för sig själv ropade hon
 från badrummet: "Mamma, var är min tvättlapp?" Jag sa till henne att hon
 kunde ta en ny från linneskåpet eftersom den gamla låg I tvätten. Hon
 svarade:

 

 "Nej mamma, jag måste ha just den som låg vid tvättstället. Jag
 hade rullat in allt mitt glitter i den."

 

 

Tack Sussie...

 

 

...


Av nelliesmamma - 27 maj 2010 10:36


Jahapp!!!


Nu är jag tillbaka på handbollsplanen!! Träning igår kväll och det var en jävligt bra sådan faktiskt. Nu är det en hel del orutinerade tjejer i laget och det avspeglar sig såklart i kvaliteten i det stora hela. Men det är inte det allra primära enligt min ringa mening.


Mycket viktigare är att ALLA går för fullt!!! Att man alltid försöker göra sitt allra bästa, ta alla halvlägen och göra ett helt läge av det. Precis så var det och jag håller med Micke. Det är ROLIGT att se när unga och nya spelare verkligen tar för sig!! Då kan man bli bättre!! Både som spelare och som kollektiv!!

 

Det känns att jag inte tränat riktigt sen i Januari, och det syns givetvis i mitt agerande. Det gör jävligt ont att ta i i ytterlägena och hela höften känns som jag vet inte vad när jag försöker. Nu är det fys och tålamod som gäller en tid framöver!!!


Om jag blir aktuell för spel i höst så är det DÅ som jag ska vara på topp. För att jag ska vara det krävs ett målmedvetet tränande över hela sommaren. Nu är det som sagt tålamod och målmedvetenhet som gäller!!



...

Av nelliesmamma - 24 maj 2010 16:49


Hahahaha, det var värst vad jag har tappat sista månaden???


Jag har tappat fokus på min vikt.

Jag har tappat fokus på min träning. (sjuk juh)

Jag har tappat fokus på min skola.

Jag har tappat fokus på hela mitt liv.


Men nu är det slut med det!!!


Jag har varit ute på min första 4,5:a på flera veckor.

Jag har gjort en ny träningsskejva och jag LÄNGTAR till gymmet ikväll. (med Lina)

Jag har gjort mitt ena (av två) skolarbete klart!

Jag känner mig PIGG på ett sätt som jag inte gjort på LÄNGE!!!!

Jag steker just nu pannbiff och tacoskött så jag klarar mig ett BRA tag, jag ska ta mej fan nolla kolisarna - eller hålla så långt under 15g om dagen som jag bara KAN! Nu ska jag bara in i Ketos, och jag ska HÅLLA MEJ DÄR!!


...


Av nelliesmamma - 23 maj 2010 16:00


Hahaha, den blev långvarig den där fiskehistorien med Nellie....


Jag kan berätta att vi har fiskat nästan varje kväll sen dess, MEN vi fick lov att lära oss något häromkvällen. Nämligen att Nellie tröttnar på att fiska i vattnet efter en stund. Så då flyger den där vobblern omkring i luften och VIPS så sitter den fast i fingret OCH armen på samma gång. Det gjorde ont på lilla prinsessan kan jag lova. HELA hullingen var fast inne i fingret, men på nåt vis lyckades vi få loss den utan att behöva åka till nån doktor!!!


Det kan inte vara roligt att vara en del av de där infotavlorna som brukar sitta på väggen på akuten. Där finns spikar "från skinkan på ung man" och så vidare....


Nä, nu fiskar Nellie med ett skeddrag UTAN krok. Hmmm känns MYCKET tryggare. Men den där mossjön som ligger bara några hundra meter från vårt hus. DÄR finns det mycket gädda kan jag lova!!! Vi fick en var sin gädda sist vi var där!!!


Nu igår så körde vi hästarna till Långasjö...alltså det var Wille, Nellie och jag. Sen band vi hästarna i ett träd och satte igång och fiska. MEN det var så att jag vände ryggen till Nellie och sjön på samma gång!!! OBS!! Så ska man INTE göra!!!


Nellie satt och badade fötterna med skorna på!!!


Aja, jag hade KLÄDER såklart, men hon fick gå omkring barfota tills hon klagade på att hon frös....då vände vi hemåt!!!


Idag har det varit ved för hela slanten. Jag ska chocka kroppen med Pizza innan jag drar iväg på badminton. Första gången sen jag blev förkyld. LUGNT ikväll men det är ändå roligt att känna att man är på G igen.


SKÖNT!!!



...

Av nelliesmamma - 17 maj 2010 21:52


Ja!! Eller vad ska man säga??


Mats, Nellie och Wille skulle dra till Mossjön och fiska lite....


      


Nellie kan bära....


Mats han satte ett spö i handen på Nellie och hon satt där vid sjökanten och bara möööös....


Klicka för större bilder, det blir bildspel av det!!



              


Men mitt i alltihopa så började Nellie leva och flaxa med armarna...



Ja, tro det eller ej, när hon satt där och viftade med sitt lilla spö så fick hon en gädda på kroken!!!




Wille ryckte ut och hjälpte till!!



Och när storfiskar´n talar om hur stora fiskar han fått.....


Han är en riktig storebror Wille, hjälpsam och tar hand om Nellie!!!  


Och Mats är en riktig klippa!!


  


FEM gånger fick jag be honom att LE, och SE!!! Det gick och det gjorde inte ont!!


...


        

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards