Nelliesmamma

Alla inlägg under november 2012

Av nelliesmamma - 24 november 2012 20:27


Nu har jag fått ett mejl som säger att jag få en ny telefon om jag bara betalar 2738:- 


Tack jag betalar gärna - hur skulle det vara om ni tog och skickade hit telefonen NUNUNUNUNUNUNUUUUUUU?????


Jag skulle gärna ha bloggat om min UNDERBARA upplevelse i Stockholm på mitt första STR höstmöte...


OTROLIGT glad och tacksam är jag för att jag fick vara med om detta PAAAARTYYYYY! Ah, vafan det var lärorikt oxå såklart!! Om du får möjlighet att gå på en föreläsning för "PG Wettsjö" som pratar om att: 


ETT GOTT HUMÖR GER ETT BRA RESULTAT OCH ETT GOTT RESULTAT GER ETT GOTT HUMÖR (har han spionerat på mej eller) då ska du ge järnet! Det var en underbar föreläsning som gick i 180 km/h....


En annan föreläsare som tog rakt i hjärtat var Göran Adlén som pratade om marknadsföring, i många fall kan jag ge vår trafikskola guldstjärna.... OM man vill följa hans rekommendationer alltså...   



Två andra föreläsare var Stefan Sauk, (idolbild finns!!) och Micke Tornving. Det var inte samma tempo i deras föreläsningar men de hade absolut sina poänger! Som sagt, SJUUUUKT glad och tacksam är jag för denna upplevelse!
Jag träffade några helt fantastiskt underbara människor..... och en god vän....   
 
 
....
 



Av nelliesmamma - 18 november 2012 16:50


Som alla fredagförmiddagar var Lina och jag ute och red en rejäl sväng i skogen.... alltså det är GULD!!


I fredags eftermiddag kom Erika och hennes busungar Nikita och Felicia hit, vi var ute och red och körde hästarna. DET var en upplevelse må jag säga... Har fortfarande spår av skavsår i öronen! Haha, fan vad roliga dom är!!


Lördagförmiddag och Lina med hennes dotter kom över för att köra hästarna, då passade jag på att rida Atlas, LOVELY!


Söndag förmiddag, Norah och Tea kom för att rida, men den där lilla Norah har tappat intresset... Det blev en sån kort runda så Nellie och jag tog en runda TILL så Donna fick dra lite mer! OMG vad hon har saknat det! Idag när det var JAG som satt vid tömmarna satte hon av i trav på de gamla vanliga ställena!!


Nellie skrattade så att hon KIKNADE kan jag meddela!!


Det har varit en helg helt i min smak, ute med hästarna HELA dagarna! På onsdag sticker jag till Stockholm för STR:s höstmöte tillsammans med alla mina kollegor och det ska bli SKITKUL - tror jag! Jag har aldrig varit där men Anne menar att det är nåt i hästväg! Hon har väl mest pratat om själva partydelen - den som är på kvällarna.... Men jag ser MYCKET fram emot att träffa mina Riskettakompisar, gå på föreläsningar och GYMET på hotellet! Jag siktar på två pass om dagen.... LOVE!!


:):):)

Av nelliesmamma - 16 november 2012 20:24


Förra helgen hände MYCKET!! Förutom att jag badade min telefon i en vattenpöl så den dog för evigt var jag på FÖRSTA av MÅNGA systerträffar i Sölvesborg. Lite känslosam grejj det där... Och en bonuskänsloboost var att det var fars dag där i vevan tycker jag.....


Alltså, jag har alltid älskat mina syskon, men jag tror ALDRIG att vi har haft så-jävla-kul ihop en endaste gång!!


Det finns nånstans runt hundra bilder från den här kvällen! Bla så inleddes kvällen med ett ASFLABB åt en bild som jag tog på Ankin i bilen på väg till festen. Hon var så hygglig så hon lånade ut sin telefon till mej nu när jag är utan.... Jag var ju tvungen att prova kameran! Hur som helst, DEN bilden har jag lovat att inte publicera, men här är MIN monsterbild!!


 


Jag skulle så GÄRNA vilja visa Berits oxå, men vafan vi har ju en pakt, det som händer i Sölvesborg, stannar i Sölvesborg!!


Men helt rumsren bild är ju iaf den här när vi inser att takbjälken är en bra sak att hänga i!!


 


DIIIIT upp ska vi eller hur!!?? Det låter som en JÄTTEBRA ide!!


 


Berit är ju inte JÄTTEUNG och spänstig, så hon dråsade ner och stukade knät, TROTS att jag höll henne.... ???



Jag däremot kan ju själv....


 


Och jag erkänner: Det var skitlätt!! :)


 


Det var LÄNGE sen jag hade så kuuul, bilderna på strippningarna och den vilda dansen är som sagt censurerade. Men INGEN kan ta de minnena ifrån mej.


TACK mina älskade systrar för en oförglömlig fest!!


....

Av nelliesmamma - 3 november 2012 10:28


Jag gick ner för att hämta tidningen, men det fanns ju ingen för det är en RÖD DAG idag.....


Hrm, frukost och iväg till TOOLS eftersom det är jobbarhelg!!


När jag KOM DIT märkte jag att jag var FÖRST på plats.....konstigt??


Hmmm, just det - det är ju en RÖD DAG idag och då har TOOLS stängt!


Fast det var inte JAG som slog rekordet, för när jag ringde hem till Mats och berättade vilken tabbe jag gjort frågade han:


-Men vart är du nu?

-Snälla Mats, jag är på väg HEM såklart!

-Haha, jag trodde att du satt därinne och fikade och undrade varför ingen kom....


:):):)


Av nelliesmamma - 2 november 2012 19:15


SMS som jag skrev till Lasse:

Hålet i häcken för litet, jag fick lirka loss en fårskalle som fastnat...

Jag försöker alltid komma ihåg att LÄSA IGENOM innan jag skickar eftersom telefonen ibland stavar om/byter ord. Den här gången insåg jag att det var JAG som valt fel ord??

Här är SMS som jag istället skickade:

Minnesanteckning: det första hålet i foderhäcken är för smalt, jag fick lirka bort en fårskalle som fastnat.

Jag är alltså fårvakt när Helen och Lasse är ute i världen och förlustar sig. De kommer hem nu när som helst...

:):):)

Av nelliesmamma - 2 november 2012 08:25


Gaaah, jag skulle ju köra fakiren (gi noll) för att hämta upp mitt tapp....

Nja, första veckan gick ju bra, men vafan - det BEHÖVS ju inte nu när jag äter mat om dagarna....

Kan nån fatta att jag inte ätit ordentligt med mat på över ett halvår? När nån ev frågar svarar jag att jag äter strikt LCHF, men det kräver ju faktiskt att man ÄTER och inte bara dricker the med mycket kokosfett och vispgrädde ....för att hålla hungern borta....

Jag gick för fan upp närmare 8 kg på det jävla beteendet...

Nu äter jag HELLRE kebab två gånger i veckan än hoppar mat (ersätter med kokosfetthe) och jodå... Vågen tickar så snällt neråt!!

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards