Nelliesmamma

Alla inlägg under juli 2010

Av nelliesmamma - 31 juli 2010 10:06


Ja, när man åker karusell nu för tiden blir man ju fotad när man är som mest omskakad!!


Jag rekade lite och instruerade Wille hur vi skulle posa. Han är en stjärna!!!


  


Jag minns inte vad det kostade att lösa ut bilden - men det var värt varenda öre!!!



... 

Av nelliesmamma - 30 juli 2010 23:02


Nellie har varit hos Misan idag och som vanligt är det high life!!!


De har varit på Karlssons i Bräkne Hoby, de har varit på Ö&B och gud vet allt. Och Nellie ber ju ALDRIG om nånting juh... trots det kom hon hem med....


 


Ett par nya foppatofflor, en docka, tandborste/kräm och såpbubblor... hmmm???


Ja, jag vet inte hur det gick till, men hon hade fått det iaf!! 


När jag kom till Misan för att hämta Nellie så upptäckte jag att deras pool inte såg allför fräsh ut, det visade sig att deras ytrenare hade hoppat ur utsuget så allt låg och flöt!!! Det betyder att allt som ligger och flyter oxå kommer sjunka till botten och ställa till ett otroligt arbete.


Jag hoppade i och försökte mecka ihop slangarna, jävlar alltså, när slangen hoppat ut så hade ett lock slagit till vilket innebar att vattnet inte hade renats alls!! Jag hade en sån äcklig och konstig hosta hela tiden jag var i poolen!! Men vi körde på med chock-klorning och hoppas på det bästa!! Det ska ju bli kanonväder i mitten på augusti så det är bara att hålla ut!! Sommaren är inte över än!!!


...

Av nelliesmamma - 29 juli 2010 19:11


Hahahahaaa...jag jobbade med chokladhjulet i tisdags när Playtones spelade i Wämöparken. Gissa om det blev lite nostalgi...jänkarna stog på rad och musiken var lite Rockabilly rockenroll du vet... Hmmmm.... det var tider det!!


Jag kanske fick ett nytt uppdrag som har med handboll att göra där man inte sysslar med handboll!! Mycket spännande och roligt ska det bli!! Mer kommer när jag vet lite mer!!


Igår var Mats med Nellie och Wille på Ölands djurpark, idag är de i Olofström och fiskar. Han håller igång så här sista veckan på semestern. Skönt att koppla av med barnen lite!!


Jag har kommit igång med badmintonträningen "ordentligt" hmmm, två gånger - jo, men det gills. Nu kör vi väl två gånger i veckan framöver så får vi se vad det blir av det sen. Jag vann både i Söndags och igår med 2-1 i set. Magnus är sur som ättika när han åker hem.... Jag bara myser!!!


Ikväll blir det väl X-trainern nån timme eller så, kanske ska ta lite extra på benen oxå?


...

Av nelliesmamma - 26 juli 2010 22:07


Hahahaa....hur många gånger har du hört den här då???


Ja, man är ju inte tjugo längre....



Hahahaaaa....den är så jävla dålig, men tyvärr mina kära vänner så kommer en dag när man inser att:


Ja, man är ju inte tjugo längre.....


Badminton igår och jag körde en timme, tog inte ut mej fullständigt men det känns lite stelt och oroväckande i kroppen faktiskt!!! Jag tror jag borde ta ett varv med X-trainern ikväll, men för fan jag behöver hjälp med motivationen!!!


Nånstans har man en liten dröm om att man ska känna sig pigg och fräsh i benen och ryggen....men får nog minska på drömbilden där och inse hur verkligheten ser ut. Jag har länge undrat hur det ska kännas när jag inser att min handbollskarriär är över.


Hade jag känt såhär under min senaste period i Karlshamn hade jag troligen lagt mej ner och tjutit floder, det var troligen min bästa tid som spelare. Jag lärde mig så otroligt mycket. Speltid?? Nej, inte direkt... Men jag fick nånting annat där som inte går att förklara i ord. Några vänner som jag saknar mycket och tänker mycket på, en tränare som jag aldrig ska glömma.... Pierre Mattsson, du REGERAR! Det du gav mej på 2,5 år har jag inte lyckats skrapa ihop på övriga år tillsammans!!  Lasse Olsson ska inte förglömmas, jag lärde mej MYCKET av honom oxå ska jag lova!!


Förra årets handboll kändes "sådär", jag var verkligen USEL på matcherna. Jag vet fortfarande inte vad det egentligen berodde på - saknades passionen för laget och spelet/idrotten??


Jag pratade med en gammal lagkamrat häromdagen och hon nämnde någonting som jag reagerade mycket starkt på. Hon menade att vi alltid har engagerat oss till 100% i både vårt spel, vårt lag och vår förening. Men på senare tid har det blivit för mycket "runt omkring" - man kan inte riktigt åka och träna.... och sen åka hem och njuta.


Det är så mycket som brusar i och omkring så den där kicken man vill ha uteblir. Man känner sig bara utmattad av att träna.... Konstigt, men jag vill nog hålla med henne, handbollen har kommit i skymundan. Känslan finns inte längre kvar.


Kommer den tillbaka? Kanske....


Vill jag att den ska komma tillbaka?? Kanske...


...


...

Av nelliesmamma - 22 juli 2010 22:30


Hahaha...


Precis när vi började kände jag hur hjärtat började rusa helt okontrollerat, och när jag frågade om hon känt nåt särskilt så tyckte hon att hjärtat slog "tungt" liksom.


Förra gången trodde hon att jag hållit min hand på hennes mage....idag kände hon hur jag "trumlade på brösten"!! Hahahaha....aldrig närmare än 20 cm säger jag!!!


Sen kände hon hur jag rullade en boll på magen, konstigt för jag hade en osynlig boll som jag rullade i luften!??


Hon kände sig oxå under perioder som viktlös...


Jag är helt otroligt imponerad över hur det här har gått, jag hoppas att min granne ska bli bättre och bättre framöver!! Redan nu känner hon sig liksom "lite piggare" och känner mer för att ta sig för saker. TOPPEN säger jag!!


Nu har jag två stycken som väntar på healing...ställ dig i kö om du vill va mé!!!


  




Av nelliesmamma - 22 juli 2010 07:59


Ja, för det första så blev healingsessionen inställd igår och det blir tredje och sista gången ikväll istället. Fortfarande spännande att se vad som händer med min lilla granne!!!


Igår blev det istället en timme framför tv:n med min kompis X-trainern. Regnet hängde liksom i luften och jag kände inte för en dusch i det fria...hahaha... Annars är det tusen gånger trevligare att gå 4,5:an i skogen med Boss. Och förresten alla långtidsläsare:


Jag tror jag ska öka min promenad med ett par kilometer!! Är det inte fantastiskt?? Minns när jag släpade mig runt för att inte få ont i ryggen. ULTRARAPID var namnet med hög koncentration på varje steg för att inte tappa benmusklerna, man får inte "hänga" i ryggmusklerna när man går!!!


Men det bästa på hela dagen igår:


Brorsan ringde igårkväll när jag gått och lagt mej, han var duktigt på lyset för han hade partat av Towe som fyllde år häromdan. Han är så jävla rolig när han är full. Eller alltid egentligen, men det händer nånting med honom när han blir full. Han blir skitroligt (nästan jämt).


Igår undrade han vem X var som jag sällskapat med framför tv:n. Ja, det var ju såklart X-trainern!! Men sen gled han in på "Blocket" Han är nämnligen "Blockoholic"


Han läser alla korkade annonser: "Nypris 7000:- Nu endast 4000:- men är man bara det minsta påläst så har prylen från början inte kostat mer än en 1000-lapp. Ja herregud folk är inte kloka (gapskratt) de tror att allt som de ska sälja på Blocket är av GULD!!!"


Det bubblande skrattet han har alltså, jag låg där och skrattade - jag hade nästan behövt gå på toa... hihihi


Tack Egerwood för att du finns, jag älskar dej så otroligt mycket!!



  



...


Av nelliesmamma - 19 juli 2010 22:29


Hihihiiiiiii vad roligt det är att få prova healing på någon "annan" liksom!!!


Du som läst här innan vet att jag var hos grannen och provade på healing för första gången förra veckan. Den här gången kändes det HELT annorlunda.


Jag står upp och grannen ligger ner och kopplar av.


Min fot somnade där jag stog.


Hon var HELT HUNDRA på att jag hade hållit min hand på hennes mage. Det "kvirrade" i benen och i stumpen (amputerad fot som jag berättat innan)  Jag frågade om hennes fot hade somnat, och det hade stuckit så hon var beredd att flytta foten för hon inte kunde stå ut. Hon var helt högröd i ansiktet och det liksom "hettade" i hela kroppen.


Hahaha...bokat in tredje och sista behandlingen på onsdag. Undrar vad som händer då???



...

Av nelliesmamma - 18 juli 2010 23:00


Ah, blev hämtad på jobbet och det bar iväg till tågstationen. Alltså ingen jävla Ålandskryssning.... Iofs var det ju otänkbart!! Ingen av oss tycker om att åka båt, varför köpa en kryssning i present då???

Här kommer bilderna iaf och jag låter dem tala för sig själva.....


(Nån på bloggagratis/bloggplatsen som vet hur man får dem i rätt ordning utan att behöva ladda dem en och en??)


Det här är vår resa bak och fram.... Sista bilden är den första tyvärr....


Klicka på den första så blir det ett bildspel!!!


                                                              

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards