Nelliesmamma

Alla inlägg den 10 november 2009

Av nelliesmamma - 10 november 2009 08:53


Ja, det var såklart att ta i, men sån är jag!! Vi hittade äntligen en mössa som passar igår! Och den var FIIIN med hjärtan på och allt!


  


*gillar*


Nu har jag fått lite annat att göra som mamma, och det är spännande, utmanande, jobbigt, roligt och ibland tröttsamt!!!


Nellie har fått en egen vilja som hon uttrycker STÄNDIGT och JÄMT!!  Alla "normala" barn börjar väl redan i tvåårsåldern och vi har väntat, väntat, hjälp, väntat, väntat, hjälpt och V-I-P-S!! så stod vi där i affären med en unge som VÄGRADE lämna leksaksavdelningen!! Hahahahaaaaa, hon skulle bara veta hur nervös jag blev - hur fan ska vi lösa det här nu då?? Man har ju ingen lust att ha en tjutande unge med sig i affären!!


Men SÅKLART klarade vi det galant, jag hängde med henne och visade hur IMPONERAD jag var av alla fina leksaker och sen försökte jag finta henne att kolla på saker som låg längre och längre mot grönsaksdisken- matavdelningen börjar ju där på Maxi... och titta HÄÄÄR vad jag hittade - nu ska vi handla mat Nellie!!! Hon var inte SÅÅÅ begeistrad, men som tur var så var vi TVÅ och Mats lyfte upp henne på axlarna -sen gick det galant!! Eeeeh, hur ska jag göra när jag är själv?? Orkar inte bära henne på axlarna...hahaha....jo, det gör jag!!! Skämt åsido... finns det nåt värre än skrikande ungar på mataffären?? Jag tycker inte det!!


När vi kom hem så skulle jag föreviga mössan.... det brukar bara va att säga till Nellie att stå still, mamma ska ta kort. Tjena... hon stog inte still i en hel sekund, så de första bilderna såg ut så här...


  


OK, en halv suddig Nellie, det är inte illa! Men jag har fortfarande TÅLAMOD, något som jag hoppas ha en uppdämd sjö av i framtiden så jag fick till den här oxå...


  


Körde gymmet för ryggen igår och det känns så tiotusen gånger bättre idag alltså!! Måste gymma MINST två gånger i veckan och det har jag INTE gjort!! Hur ska jag få in både ett ytterligare gympass OCH ett badmintonpass i veckan?? Omöjligt!!


Ska se om inte Flaxe och jag kan åka en halvtimme tidigare till träningen så kan man ta det då!!


Ska iaf ta och prova badminton på tisdagar..på Mats begäran och förslag...haha får se hur länge det funkar..


Måndag  handboll

Tisdag    Hästö P-96 och badminton

Onsdag   handboll

Torsdag  handboll


Lördag/Söndag handbollsmatch

Lördag/Söndag gymmet


Nääää... inte FLER pass, måste bli effektivare på de pass som jag redan har!! Jag är ju faktiskt bara en div 2 spelare som INTE har några ambitioner att klättra uppåt!!


...




































Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards