Nelliesmamma

Alla inlägg under augusti 2014

Av nelliesmamma - 3 augusti 2014 01:52


Jag åkte till rusta och köpte en NYPONROS och en VALLMO.

När jag tog hela nyponros och nästan hela vallmo fick jag samma nyans som fanns i stallet sen innan! (?)

Sadelkammaren klar...


Sen gick jag på "hallen"

Före....


Efter....


Och eftersom jag har svårt att bara sluta när jag just fått upp värmen så fortsatte jag med stallet...

Före...


Efter...


Alltså jag är fortfarande förundrad över att jag lyckats hitta så lika nyans på rosa färg? Inte 100 - men tillräckligt för att jag ska bli 100 nöjd iaf...


Det kommer att bli så SJUUUUKT fint sen när det vita kommer på plats mä!

Jag har en och en halv vit vägg i sadelkammaren som släpar, men sen blir det att hänga in alla grejer! Faaan vad kuuul!!

Nu sitter jag i soffan och äter smält ost efter en välbehövlig dusch.

Jag kan upplysa om vad som kommer att hända här hemma imorron....


Inte ett jävla någe! Jag kommer att susa runt i solen och BARA TA IGEN MEJ!

(Yeah right)

Min PLAN är att på sin höjd klippa gräset i knattarnas hage, mocka hagen på andra sidan vägen, riva staketet i den hagen, måla färdigt SADELKAMMAREN. Men för FAAAN var är vilan???

Jag DÖÖR av skratt!

Det kommer att bli skönt att sticka till Norrköping eftersom DÅ kan jag koppla av!

(Yeah right)

:):):)

Av nelliesmamma - 2 augusti 2014 17:27


När jag läste den här insändaren så tänkte jag direkt "facerape" -men så var det ju inte fejsbuck! Det var en insändare i en tryckt tidning!

Då tänkte jag vidare, har de INGEN urskiljning i insändarmaterialet?


Det sitter en människa hemma på kammaren och tycker att vi ska åka ner med FLYGPLAN och hämta hit flyktingar! Ursäkta men det låter så JÄVLA korkat så jag kunde inte låta det passera.

Hjälpa?

SJÄLVKLART!

Men fan inte åka ner och hämta 4 miljoner flyktingar med flygplan iaf. Öppna gränserna helt? Vafan ska vi bilda flyktingläger ála tältförläggning här då? Vart ska dom bo? Det råder bostadsbrist i större delar av landet sist jag kollade.

Men snälla nån! Ta reda på vilka organisationer som hjälper i det aktuella området, och skänk en slant till dem.

Case closed.

:o:o:o

Av nelliesmamma - 2 augusti 2014 00:59


Jag har jobbat vidare med sadelkammaren! Såhär ser det ut nu...


Som du säkert förstår känns det INTE ok med tanke på färgställningen i stallet...


Som jag redan nämnt behövs en strykning till och i "hallen" mellan stallet och sadelkammaren finns den här färgkartan, jag TROR att jag åker in till stan och handlar mer "nyponros" och vafan hette den röda för klatschigt?


När jag blandade de två fick jag fram följande kulörer.

Sen blev jag sné på hur de byggt mellan stall och sadelkammaren...


Fucked up tycker jag...


That? better though...


KOLLA IN RESTVIRKET som de använt? Det är som ett halvt gå att få hålla i sånna bräder? Jag vet en som ska få bygga nåt fint av de sjuka brädorna.....

Haha! Vi pratade om hur viktigt det är med att ha SPIKTRAMP i jobbarskorna när man sysslar med snickeri...

ELLER så kör man med badtofflor och en JÄVLA TUR helt enkelt! :)



Jaja, det kanske inte syns jävligt bra, men jag har precis trampat en fetespik genom min fina badtoffla...

Ja, mer än såhär blir det inte idag....

Natti natti...

:):):)

Av nelliesmamma - 1 augusti 2014 20:50


Nu ber jag om det, jag VEEET! Men jag måste ändå få säga det. Jag har en vana att LÅTA BLI djurens sår in i det längsta så att kroppens eget system inte ska bli stört.

Steven har fått ett otroligt fult sår på nosen, preciiis lagom till rötmånaden. Jag fick lite hjärtklappning när jag såg det och tänkte att det här måste tas om hand...

Men "stick to the plan" som man brukar säga.

Jag har inte varit I NÄRHETEN av såret med fingrarna eftersom jag tror att det är ett stort problem för systemet. (Utomsocknes bakterier)

Och med risk för att vara lite för tidigt ute så ropar jag HEJ!!


Jag kollade lite senare nu ikväll igen och då hade han tvättat bort skorpan.

Uktig kisse!

:):):)

Av nelliesmamma - 1 augusti 2014 00:32


Jag har ganska mycket "utrymmen" här i Viö om jag säger så...

När jag flyttade in hade jag planer på att använda största garaget som sadelkammare/stallgång. Jag har ju hästarna på lösdrift så jag tänkte mej nån snygg lösning där jag kunde binda upp hästarna under tak och ha alla grejer på plats s.a.s

Men sen fick jag lite påtryckningar från flera håll så nu blir det istället sadelkammare i SADELKAMMAREN som finns i stallet/ladan.

Jag har påbörjat målningen, köpte en ROSA nyans på rusta, men den känns mesig? Jag ska gå på "ovan där" och köra vitt, sen blir det att köpa en hink till med rosa OCH droppa i lite rött så att det blir ORDENTLIGT rosa om jag säger....

Blir så j-a bra va??

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards