Nelliesmamma

Alla inlägg under maj 2012

Av nelliesmamma - 6 maj 2012 21:27


Igår var det fest med brudarna i Flottan och det var RIKTIGT kul! Vi gick till Harrys och jag kom inte hem förrän TRE! Hmmm, det tyckte inte kroppen om så jag har gjort VÄLDIGT lite idag!


Men jag har varit hos Atlas och sadlat honom, sen gick jag en runda med honom bland villorna. Jag mötte två stycken på promenaden och jag fick ett ååååh, och ett oooooh, vad fiiiin han är! VILKEN HÄST!! Jag sträckte på mej lite extra och tänkte: JAG VET!


Haha, vi gick förbi ett hus där det bor flera draghundar, de skällde, hoppade på burar och förde sånt liiiv. Atlas bara glodde men sen gick han och det var inte mycket mer med det!


Nöjd! S-N-A-R-T ska jag börja ställa mej i stigbyglarna....


...

Av nelliesmamma - 4 maj 2012 21:11


Ja, Nellies fot kom undan utan men! Inte ett blåmärke så långt ögat når.


Idag var hovslagaren på plats och han tyckte att jag kommit långt med Atlas, och jag håller med!


Men idag var det en helt annan häst som fick en ny upplevelse i livet! Nämligen Bella! Jag har kört henne, både med sulky och med parvagn, Nellie har ridit barbackan och nån enstaka gång med sadel, men jag har alltid lett henne,  jag har tolkat (åkt skidor bakom) men IDAG har Anna ridit med sadel och träns på ridbanan! WOW vilken söt liten häst va?




Jag hoppas att Anna kommer att rida mina hästar mycket i sommar. DESSUTOM kommer vi FÖRHOPPNINGSVIS ha hästarna tillsammans på lösdrift till hösten och då kommer Anna fortsättningsvis ha alla möjligheter att rida nån av mina små prinsessehästar även efter sommaren!


Så här ser föresten Annas häst ut:


 


Alltså, jag säger FJORDING och kanske shettis. Men man vet nog inte exakt vad det är för blandning!? Skitsöt och snäll liten ponny iaf! Han har en vit fläck på andra sidan oxå! Medge att han är söt som socker?


...
 

Av nelliesmamma - 3 maj 2012 19:38

Hrm.... Nellie älskar som bekant Atlas över allt annat och hon älskar att leda honom i grimman!Jag är alltid med och försöker vara Sköld emellan, dels som säkerhet men oxå i fostrande syfte så han vet att han ska vara extra försiktig när Nellie är i närheten! ..Idag räckte det inte till så Nellie blev trampad. Hmmm, sjukvårdsupplysningen ville titta på henne så vi är på väg till jourcentralen. Kul va? Alltså Nellie har ju lite hög smärttröskel, men förhoppningsvis är det inget, det ser ju inte farligt ut iaf! Och Mats är INTE glad!...

Av nelliesmamma - 1 maj 2012 21:02


Jag har lånat en longeringsgjord av syrran för att kunna spänna nånting litet och "nätt" runt magen först, för att se om det smäller högt då! Det KAN ibland blir lite rodeo när man spänner på en sadel, så ett litet steg i sänder är ju att rekommendera!


Så det är vad jag har sysslat med idag! Tränat noga först, och sen spände jag på longeringsgjorden.....


Han fick gå först i skritt, nähä...

Sen lite i trav, nähä....

Men i galopp då, då kanske det smäller lite, nähä...


Men då kanske jag ska våga lägga på sadeln i alla fall?? Hjärtat slog hårt, ska jag verkligen?


Eva-Lena som hyr stallplats i samma stall som jag sa något som jag tog fasta på:


Man ska GÅ VIDARE och inte stanna upp!!!


Alltså - om jag har haft ett visst tempo i min inridning så ska jag hålla det tempot och inte helt plötsligt STANNA UPP när jag kommer till att spänna fast sadeln! Sagt och gjort:



Behöver jag säga att jag är lycklig?


Traven gick PRECIS lika bra, huvet kom upp en aning och han blåste upp sig lite, men jag hade honom i trav i ett och ett halvt varv, sen slet jag snabbt av sadeln som belöning och han fick stå och koppla av en lång stund!


Sen släppte jag ut honom i ny hage med G-R-Ä-S! Vilka glädjeskutt det kom efter en stund! Herregud vilken FART!!


Han och jag var nog ungefär lika glada tror jag!!


...
 

Av nelliesmamma - 1 maj 2012 09:29


Flottans damer har halkat ner i div 2 och har för närvarande ingen tränare. Vad som FINNS är ett underbart gäng med tjejer, alla med ett stort handbollshjärta och laganda. Den som kommer till vår förening och tränar det här laget kommer att få en upplevelse utöver det vanliga. Haha, vi kommer att ha så KUUL den här säsongen! Jag bara känner det! LÄNGTAR tills försäsongen kommer igång och man får träna lite rejält igen!


Undrar vem som får äran att uppleva en säsong eller flera med det här laget!? Lyllos den!


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards