Nelliesmamma

Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Redan Fredag....

Av nelliesmamma - 15 maj 2009 20:05


Helt otroligt vad snabbt en vecka kan gå....


Måndag

Jobba, disken, tvätten, gymet och simning, sova

Tisdag

Jobba, träna, sova

Onsdag

Jobba, klippa gräs, laga mat, bygga hage, flytta hästar, sova

Torsdag

Jobba, bygga hage, flytta hästar, träna, sova

Fredag

Jobba, bolaget, laga mat, soffan med vin, blogga, sova


Jag lovade ju att visa hur Nellies lilla prinsessklänning såg ut. Käre nån så dan hon har blivit - hon vill inte riktigt posera hur som helst, därför lite tårar på bilden...hihihi



Kolla in detaljerna....


Otroligt att den bara kostade 250:-


När vi var i Stockholm så kollade vi även en butik som heter "Manhattan" har försökt hitta nån hemsida men inte lyckats. Det som ligger där är en anmälan mot just den butiken för att den har ett trappsteg in i butiken!!!


Hur som helst hade de "festklänningar" för 600;. och uppåt. Helt otroligt snygga balklänningar för 1200:- Det ska jag köpa NÄSTA sommar hehe, när jag är smal och snygg....


Igår var LINDA med på handbollsträningen, hon lovade att ringa mej idag om hon orkade lyfta luren, annars skulle hon MESSA. Inget av detta inträffade idag.... När jag ringde HENNE påstod hon att hon visste hur det kändes dagen efter man varit med om en trafikolycka. Inte träningsvärk, utan otroligt mörbultad kropp!!! Tro det??? Så här såg hon ut på festen som vi var bjudna på för nån vecka sen....



Igår vill jag påstå att hon var HÖGRÖD i fejjan.... hihihi


Vi har ju blivit lovade av Faxe att på torsdagar är det:


1 timme löpning

1timme styrka

1 timme handboll


DÄRFÖR kom Linda med!!!! Kl 20.30 sa Faxe att NU är det handboll för resten av slanten....jag frågade om vi hade hela halvtimmen till målvaktsträning???

Jodå!!!


En kvart senare la de ner träningen...men inte VI målvakter. Vi kämpade ända in i slutet. Målisarna uppskattar VERKLIGEN målvaktsträningen, och jag vet hur det känns. Jag SAKNAR Pierre, och kommer troligen ALLTID göra det!!!! Nu är det JAG som är "Pierre"......hihihihi


Jag ska berätta en rolig historia om KHF och om Faxes grabb som spelade i IFK Karlskrona förra säsongen.


Den gemensamma länken är Niklas Martinsson som tränade IFK Karlskrona förra säsongen och som tagit KHF dam den här säsongen.....


På NYKIS blogg kan man läsa om "stonefejs" tränaren som kommit till stan. Faxes grabb har berättat att IFK Karlskrona - grabbarna köpt en CLOWN-mask till tränaren pga hans "stonefejs" sen hade han sagt till pappa Faxe att "det dröjer nog bara två månader så har Karlshamns damer fått nog"


Jag tror nog däremot att bara resultaten infinner sig så får tränaren vara både stonefejs och vad som helst. NYKIS vill iaf bara ha resultat!! Martinsson är nog svaret på det!!!


Lycka till KHF, men jag vill gärna att vi tvålar till er i derbyt, i ett derby kan ALLT hända. Bli nervösa redan nu vettja...hihihihi


Nehej, bara text och inga bilder, det här blir IG om Jenny får bedöma. Vi ses imorron när jag fotat min "nya" häst!!! Ska va hästvakt till Misans sålda shettis ett par veckor!! PYSEN, vad sägs om det????



...

 
 
Nykan

Nykan

16 maj 2009 11:40

Lilla Helen, du vet att jag aldrig kommer vara nervös inför derbyt, jag kommer komma väl förbered tillsammans med mina flickor om det nu blir så till hösten (du vet vad jag menar, plugg). Finns ju alternativ nu så som Hallby DIV 1 hahahahaha..
Men stonfejs, ja det kan jag definitivt tröttna på men ska försöka få han att losna lite haha. ska jobba på det för vi e rätt skojiga ändå och jag tror inte vi tjejer sluta va det., O ja visst resultat är det vi vill ha DIV 1

http://nykis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nelliesmamma - 8 december 2023 20:29

I min familj är vi fem syskon och en halv.    Det är en underdrift när jag säger att det har varit svårt att förstå alla. Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att vi alla fem och en halv är varandras motsatser -i allt. Och ärligt så kan ...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 21:26

Jag har sett och upplevt toppen och botten.   Jag har sett vilket arbete som krävs för att bli bäst.  Jag har sett alla svettdroppar som Du betalat för att komma först. Jag har sett vilket pyttemisstag som tar Dig från guldmedaljen. Jag har...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 20:45

Den här bloggen startade jag för sååå många år sedan. Jag hade så mycket som jag behövde få ur mig.    Jag vet att många älskade, många hatade, och ännu fler förundrades över mitt sätt att se på världen.   Eller kanske mest av allt hur jag så...

Av nelliesmamma - 24 september 2018 15:56

Nollvisionen, men när? Karlskrona 24/9 2018 Nedan kommer relevanta klipp från en debattskrift gjord av Magnus Andersson på Cajoma Consulting i Uppsala år 2003 (Nollvision eller nollillusion, Uppsala 2003) En sammanfattning av nollvisionen ...

Av nelliesmamma - 22 september 2018 16:56

I flera dagar har jag haft funderingar på om jag skulle tävla alls. Jag har inte känt mig pepp. Atlas har känts avig och inte alls på G. Sen funderade jag på om jag skulle stryka mej i Trail och bara rida de andra grenarna. Hur det slutade? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards