Nelliesmamma

Alla inlägg den 27 maj 2009

Av nelliesmamma - 27 maj 2009 12:02


Hihihi, i ren desperation mejlade jag ALLA i kommunstyrelsen. Jag fick faktiskt svar av flera!!


Två ganska höga politiker (eller de högsta två) har LOVAT att göra vad de kan för att hjälpa oss alla. Det hördes på rösten i telefonen när vi pratade att de verkligen var BERÖRDA och att de verkligen skulle göra allt som stod i deras makt. MEN de kan inte bryta nån lag. Och det är inte det jag vill!!!


Jag vill bara att man ska anpassa sig efter de speciella omständigheter som föreligger!!


Det är ju inte nån vanlig "dagisfrökentjänst" det här. Assistenten hade 4 månaders HÅRT jobb för att komma överens med Nellie, men NU!!!


Shit att byta ut henne på grund av en principregel...njä....


OBS att vi inte blir fråntagna Nellie rätten till assistent. "Bara" rätten till den vi har pga hon saknar "rätt" utbildning. Men som sagt - hon läser gärna in den parallellt under tiden Nellies uppdrag pågår. När Nellies uppdrag är "över" är ju assistenten KLAR för nya uppdrag i Kommunen.


Rektor säger:


Vi måste leta bland de 30 som är varslade i kommunen.

Om ingen av dem passar så måste vi söka bland andra med rätt kompetens.

SEN får vi lov att söka "utanför"


Men då är ju VÅRAN assistent redan i skolan och Nellie varit utan assistent i flera månader!!! Ett år??? Nej, det orkar jag bara inte tänka på!!!!


Nu håller jag mig "lugn" på ytan och gör inget mer förrän jag fått svar från mina FÖRHOPPNINGSVIS hjältar!!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards