Nelliesmamma

Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av nelliesmamma - 31 oktober 2010 10:50


Jag var inne och läste på Hästös hemsida, här ska du få se vad de skriver om sin målvakt!!


"...och Niklas Othén kom inte in i matchen överhuvudtaget. Efter ca 15 min och en (1) räddning byttes Niklas Samuelsson in."


Javisst, jag är Niclas största fan. Jag försvarar honom alltid för jag tycker att han får jävligt orättvis kritik efter sina matcher. Men igår satt jag på läktarn efter tre missar på raken och tänkte att: 


-Nä du, nu får du sätta dej på bänken eller spela upp dig...


Alltså de tre första skotten från Önnered var Niclas bollar och vi visste det allihop. Försvaret gjorde sitt, men Niclas tog felbeslut, eller var för sen.


Som tur väl var så spelade han upp sig och började jobba helt rätt, problemet var att försvaret plötsligen inte gjorde sin del, så vi släppte in ytterligare tre mål. Då blev han utbytt. Det roliga i situationen så som jag såg det - det var det faktum att det var inte målvakten som tabbade sig. Han spelade upp sig och gjorde rätt, försvaret gjorde tokfel, men det var Niclas som fick gå och sätta sig. Han kanske tog beslutet själv, men med mina ögon mätt så hade han kommit in i matchen....


Jag fick vatten på min kvarn eftersom Samuelsson fick precis samma problem som Othén. En målvakt med dåligt försvar är i regel usel i mål.... man är ju faktiskt sju som jobbar i försvar. Om samarbetet inte fungerar så blir det lätt så att man tappar in många mål. Dessutom har de där målen en förmåga att se VÄLDIGT billiga ut!!


I början av andra fick Niclas äntligen den hjälp som behövs för att kunna brilljera. För erkänn: Det är jävligt skönt att plocka bollarna så som han gjorde 4-5 gånger i rad där i början av andra halvlek.... Att tro att det är HANS räddningar är lika korkat som att tro att alla bollar som ramlar in är målvaktens "fel". Underbart är ordet för ett samspel försvar-målvakt där det är stängt... Nästa kassa tack!!


Det gör ont i hela mej när jag tänker på den där attans bollen som slant in till slut. Steen jobbar Önneredspelaren långt ut i zon 2, Niclas täcker första stolpen, helt enligt regelboken....men kommer i position för TIDIGT och tappar bortre stolpen.... GRRRR!!!


Till dej som satt på läktaren och skrek: BYT MÅLVAKT!  vill jag bara säga en sak:


GÅ HEM!!


Ett klipp till från Hästös hemsida:


"Det var dock försvarsspelet som lade grunden till förlusten, analyserade Hedin."


Tack för det!! Träna på och kom igen säger jag bara. Alla kan göra plattmatcher, nu tar vi nya tag!!


Hejja Hästö!!!



...



Av nelliesmamma - 31 oktober 2010 09:41


Ja, det brukar man ju säga när man möter nån sån där kändis liksom... som kanske inte är sådär skitkänd.


Men jag MÖTTE LASSIE igår.


  



Min mobilkamera är tyvärr inte av världsklass!! Men här är HAN i egen hög (hund)person! LASSIE!!


En utomordentligt trevlig kväll hos Diana och Anders med deras söner Simon och Sebbe. Tackar för detta (bugar djupt...)


På vägen dit skulle Nellie klä på sig själv och det gick JÄTTEBRA!!


  


Eller....jo, men visst gick det bra! Skorna sitter på fötterna och det räcker ju för att inte frysa! Häromdan när jag varit och handlat så blev frysen så full att det nästan tomma glasspaketet inte längre fick plats. Jag äter inte glass.... men Nellie!


Tursam tjej det där...


  


Sen så har inte jag visat upp mitt bästa klipp i Göteborg än!! Den kommer här:


  


Hahahaha!! Jag bara ÄLSKAR DEN!!!


Jag var och såg Hästömatchen igår. Jag har ett och annat att säga om den, men jag vet inte.... det får vänta eller så låter jag den bara passera!



...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards