Nelliesmamma

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av nelliesmamma - 16 oktober 2010 21:26


Ja, det var en underlig match vi spelade mot Ronneby idag....


Jag är väl inte det minsta färgad i min åsikt när jag säger att Hästös pojkar är ett BÄTTRE handbollslag än Ronnebys pojkar...  


Hur kommer det sig att vi ligger under med tre bollar fem minuter från slutet??  


*Vi är vana att gå runt med två spelare på varje position. Idag hade vi en avbytare på niometer. (Istället för tre alltså)

*Vi gör i princip jobbet bakåt, men lämnar ett glapp på några decimeter. Det betyder att det finns utrymme för Ronneby att "kliva igenom" ganska komfortabelt.

*Vår målvakt blir genast medioker när han blir nervös och tänker för mycket.

*När det gäller spelet framåt så gör vi i princip allt rätt, men när vi kommer till avslut väljer vi att bara använda 70-80% av kapasiteten.


Hur kommer det sig att vi hämtar upp tremålsunderläget, och dessutom har chans på att kamma hem två poäng??


Jag fick helt enkelt NOOOG!! Jag ställde mej som en sämre byfåne och verkligen SKREK!!! :  


UUUUUT med dem, de får inte spela handboll innanför nio!!

UUUUUT med dem, de får inte springa innanför nio!!!


Jobba håååårt, gör jobbet nu!!!   


Helt plötsligt fick Ronneby problem, de fick ju inte springa hej vilt innanför niometer och härja. Och helt plötsligt kopplade målvakten av och plockade boll efter boll!!


Vi fick med oss en poäng och det var inte toppen, men vad som var TOPPEN - det är att vi lyfter oss sista fem. Från att ligga under med tre mål och till att ta med sig en poäng, det är framgång för oss. Framför allt har vi vunnit en erfarenhet som vi kommer att ha mycket nytta av framöver!!  


Sen åkte jag in till Karlskrona för att kolla Flottan mot Kristianstad. Det är kul att få se mina gamla lagkamrater från Karlshamn, idag hade jag Amanda i Kristianstad och Eken i Flottan!!  Hmmmm, jag njuter av Amandas skott, det är UNDERHÅLLNING för mej. Jag gillar det helt enkelt!! Kristianstad såg starkt ut under en lång period i matchen. Men sen bytte Flottan målvakt (varför så sent) och klarade att ÄNTLIGEN få med sig en poäng för allt sitt slit.


Ett tips:


När Lina blir spelklar för Flottan så kommer de att lyfta i seriesystemet.



...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards