Nelliesmamma

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av nelliesmamma - 3 oktober 2010 21:29


Har du lite småtrist i vardan, ta och bli ledare för ett ungdomslag. Du kommer inte ångra dig!!!


Idag körde vi så långt bort i skåne man kunde komma, Falsterbo /Ljunghusen. Det var en mastig resa, men jag tog med mig kort från mitt Alias-spel. Succé var ordet. Jag tar ett kort och väljer ett av orden på kortet, förklarar det så att de andra kan gissa vilket ord det är.


AMÖBA


Alla vi består av små små delar, atomer jättemånga många många små delar spermier det börjar med en,  sen delar den sig så blir det fler och fler celler och sen så finns det djur som bara består av EN cell, och de heter??


Alltså när jag fick höra gissningen spermier så bara DOOOOOOG jag!!!!


Matchen då?? Jag och fler med mig hade väntat oss en TUFF match, men det blev lite av en promenadseger. Alltså, alla fick jobba hårt och så, men 35-12 kunde faktiskt ha blivit ännu större siffror. Men så var vi bara två avbytare, inte undra på att det small i virket hej vilt!!


Matte går från klarhet till klarhet, laget som helhet är en fröjd för ögat och vi fick MYCKET beröm av domarna efter matchen.


Jag tog i hand som vanligt och tackade för matchen, "bra idag" brukar jag säga till domaren. Domare två släppte inte min hand, jag började gå liksom men satt FAST så jag fick ju ställa mej lite mer rakt framför honom och höra på vad han ville ha sagt.


"Bra coachat, det är inte ofta man hör så mycket positivt på bänken."


TACK!!!



Och som vanligt TACK till alla underbara grabbar - NI ÄGER.


Och TACK till Rickard, du är en klippa!!!


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards