Nelliesmamma

Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av nelliesmamma - 23 oktober 2010 16:51


Ja, det är inte utan att man går omkring med ett fånigt leende på läpparna och bara känner sig STOLT!!


Våra pojkar spelade plötsligt precis som vi kommit överens om och den där luriga dippen i början av andra halvlek kom aldrig...


Vi hade alltså KONSTANT en förstasmäll på alla bollhållare, INGEN fick komma in och passa eller skjuta innanför frikast. Det var ett sånt lyft för samtliga. Behöver jag nämna att Matte helt plötsligt brilljerade i mål??


Jag ska berätta om tränaren i Lugi.


Hon är troligtvis militär av nåt slag för hon drillar sina pojkar som jag tror att en kapten eller annat befäl drillar sina soldater. När jag skulle presentera mig innan matchen ryckte hon till i handen så jag vet inte....??


Innan matchen tipsade jag grabbarna om att allt vi behöver göra är att få dem lite ur balans, att de börjar missa lite och sen är det "klart". Hon skäller och domderar så det är inte klokt!! Jag såg Lugi spela i Ystad open och hon var likadan idag. I början satt hon lugnt på en stol, men snart insåg hon att det här skulle inte bli nån promenadseger. Genast var hon uppe och viftade med armarna i värsta Flaxestil och hon skrek döh!!


Tack mina pojkar för en härlig resa och en underbar match i Lund!!!


... 


Vi åkte för att hämta två poäng, mission impossible?? Knappast, två poäng är nerpackade och följer med oss hem till Kallekrona!!

Av nelliesmamma - 23 oktober 2010 13:03


Studiebesök i Göteborg med skolan och vi var BLA på Göteborgs Spårvägar. Gissa?? Vi fick köra spårvagn på Avenyn, genom den ljuvliga rondell/korsningen vid Liseberg.... Ja, jag gjorde det och sen skickade jag följande SMS till Mats:


"Jag ska bli spårvagnsförare istället, jag kommer inte hem. Sälj huset och kom hit."


Men vafan, han svarade inte??


 


Det var inte LITE adrenalin som pumpade när man har 34 ton spårvagn som skjuter på när man gasar!!  Bra upplevelse som ger lite förståelse och flashback till den dan man körde bil FÖRSTA gången. Kommer du ihåg???


    


 Ser han mej?? Stannar han?? Hihihi...det är inte säkert att spårvagnen syns faktiskt!! Så ska man stanna SNYGGT och TRYGGT vid en exakt punkt vid hållplatsen mä. Utan tågstopp alltså...


Vi bodde på vandrarhemmet Lisebergsbyn och det var toppen med mina toppentjejer Hanna och Emilie!!


  


Det har varit en toppenvecka på MÅNGA vis, sitter just nu i bussen på väg till Lund och bilderna tar en hel evighet att ladda upp... så fortsättning följer!!!



....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards