Nelliesmamma

Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av nelliesmamma - 1 oktober 2010 15:20


När man ska lära sig någonting NYTT gäller det att känna till den sk inlärningstrappan. Under långa eller korta perioder kommer man att känna sig maktlös och fullständigt värdelös. Alla ansträngningar bara mynnar ut i misstag och misslyckanden.


Men sen en dag så POFF!! Man KAN och man FÖRSTÅR och ALLT FUNKAR!!


Man har tagit sig ett steg upp i trappan.


Under den där långa eller korta perioden behöver man lite pepp och positivt tänkande. Så nu ska jag skriva ner alla positiva reaktioner som jag har fått under den här praktikperioden....hittills.


Nästa gång det känns tungt och jobbigt ska jag slå upp den här sidan och påminna mig om att jag FAKTISKT har gjort en del bra saker!!


*Teorilektion när hela gruppen nappar på mitt "fiske" - Ni har varit så DUKTIGA. Klassen svarar: DU MEEEE!


*Körning till Olofström. "Det är som en hel körlektion bara att man inte kör själv"


*-Ska du bara vara här en vecka till? -Ja, jag ska bara vara här en vecka till. SUCK -Jaha, annars kunde jag kört alla mina lektioner med dej.


*-Det här var nog den roligaste lektionen jag kört nånsin. -Jag som trodde att Anne var sträng, men jag får nog omvärdera det nu. -Jag behöver nån som sätter press på mig.


Dubbel high five efter körlektionen tillsammans med ett gapskratt när eleven lyckats komma upp ett steg på trappan!!


Ja, jag mår prima liv. Snart drar jag till pojkarnas träning, sen är det Flottans hemmamatch mot O/V imorron som är nästa hållpunkt på programmet. Kom och kolla klockan 16.00


Därefter ska jag med TOOLSarna på Wallmans på Harrys.  Fan va kuuul!!


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards