Nelliesmamma

Alla inlägg den 15 november 2010

Av nelliesmamma - 15 november 2010 21:01


Hahaha...


Idag skulle vi spela träningsmatch mot Flottans U-lag. Ja, matchen började väl sådär.. lite darrigt och nervöst och usch en tjej liksom!!


Vi låg väl under med sisådär 11-5 innan grabbarna fattade att det var en HANDBOLLSMATCH som vilken som helst. Om man inte smäller på i försvaret så är det mål. Punkt. Om man inte går för det framåt så blir det inga mål heller. Punkt.


Sen vände vi ganska "enkelt" och ledde med hela 20-16 med bara minuterna kvar.


Då kom Kenneth på en bra grejj!! JAAA! Vi spelar 4-2 i anfall (2 linjespelare) för det har vi aldrig provat förut! Ajadöööör va kul!! Vi tappade hela ledningen och Flottan kvitterade till 20-20 med sekunderna kvar att spela.


Varför gjorde han så?


1 Killarna ska inte tro att de är nåt. (vinna över ett damlag är BRA)

2 Prova nånting nytt när man ändå inte spelar seriematch.

3 Utsätta dem för stress och se hur de hanterar det.


Aja, jag vet inte vad han ville riktigt, men det var ROLIGT att se hans min när vi tappat hela ledningen. Han ser så uppgiven och rolig ut när han skakar helt förundrad på huvet!!


Jag älskar mina pojkar och deras träningar. Idag när jag kom hem från skolan var jag argare än jag nånsin varit tror jag. Jag KOKADE av ilska jag hade kunnat slå någon med något RIKTIGT hårt i huvvet. JAG VAR SÅ AAAARG!!!


För drygt en vecka sen fick vi ett mejl hem hur schemat skulle se ut för de närmaste veckorna. Där stod att vi ska ha tenta nästa fredag, och tentan skulle omfatta ämnet Att utvärdera en utbildning. OK?


Idag på tåget fick jag veta av en SLUMP (tre-fyra fått info vid tillfälle) att tentan ska omfatta TRE ämnen. Att utvärdera en utbildning, momenten i kursplanen och rapportskrivning.


Du behöver inte undra. Jag var rosenrasande och jag är så GLAD att jag inte ringde nån lärare eller satte mej för att skriva nåt mejl just då!!!


Som tur är så har jag mina ljuva pojkar att åka till. Nu mår jag SÅ mycket bättre och nu hägrar soffan. Tack för idag!!



...


Av nelliesmamma - 15 november 2010 15:17



På en grupp vackra obebodda öar mitt i Stilla havet, har följande människor just strandat efter ett skeppsbrott:
 
2 italienska män och 1 italiensk kvinna
2 franska män och 1 fransk kvinna
2 tyska män och 1 tysk kvinna
2 grekiska män och 1 grekisk kvinna
2 engelska män och 1 engelsk kvinna
2 bulgariska män och 1 bulgarisk kvinna
2 japanska män och 1 japansk kvinna
2 kinesiska män och 1 kinesisk kvinna
2 irländska män och 1 irlänsk kvinna
2 svenska män och 1 svensk kvinna
 
En månad senare på samma fantastiskt vackra öar mitt i Stilla havet, har situationen utvecklat sig som följer:
 
Den ena italienska mannen har dräpt den andra för att få den italienska kvinnan.
 
De två franska männen och den franska kvinnan lever lyckligt tillsammans i en tresamhet.
 
De två tyska männen har utarbetat ett exakt schema för besökstider hos den tyska kvinnan.
 
De två grekiska männen sover med varandra, och den grekiska kvinnan städar och lagar mat till dem.
 
De två engelska männen väntar fortfarande på att någon skall presentera dem för den engelska kvinnan.
 
De två bulgariska männen tittade först länge på det ändlösa havet, därefter länge på den bulgariska kvinnan, och började simma.
 
De två japanska männen har faxat en situationsrapport till Tokyo och avväntar instruktioner.
 
De två kinesiska männen har öppnat en servicebutik, en restaurant och ett tvätteri och har gjort den kinesiska kvinnan gravid, för att på sikt skaffa arbetskraft.
 
De två irländska männen har delat upp sin ö  i Nord och Syd och har startat ett destilleri. De kan inte komma ihåg om de har haft sex med den irländska kvinnan, för de har gått in i dimman efter att de första par litrarna med kokosnötswhisky blev klara. De är dock glada och tillfreds, eftersom engelsmännen inte har de minsta skoj.
 
De två svenska männen överväger seriöst att begå kollektivt självmord, eftersom den svenska kvinnan konstant beklagar sig över sin figur, begrundar feminismens sanna väsen, berättar varför hon kan göra allt vad de kan lika bra, påpekar nödvändigheten av att bli värdesatt och viktigheten av lika fördelning av hushållsuppgifterna, klagar över hur sand och palmer får henne att se tjock ut, påpekar hur hennes senaste pojkvän respekterede hennes åsikter och behandlade henne bättre än vad de gör, och hur hennes förhållande till sin mor är under förbättring. Deras ända glädjeämne är att skatten är lägre och vädret bättre.



...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards