Nelliesmamma

Alla inlägg den 18 december 2009

Av nelliesmamma - 18 december 2009 19:24


Ja, det är den kommentaren som jag får när jag gör så här:

Jag åker skidor efter Donna.


  


Runt midjan har jag knutit Boss.


  



Och på släp kommer Nellie på Bella.


  


Sen heter det nog inte självutlösning på kameran, det heter nog självutlösare, jag använder hur som helst samma teknik som igår för att försöka föreviga HELA ekipaget. Grannen som kom och körde förbi i bil skakade bara på huvvet... aja, vi är alla olika och jag är SÅ lycklig att vi kan göra lite roliga saker ihop..Nellie och jag!!


Förlåt alla pedagoger, experter och perfekta föräldrar men jag tycker VERKLIGEN inte om att leka med Nellie. Jag kan inte låtsas att jag tycker det är roligt när tiger och nasse ska fika och när man ska klä ut dockor....jag ryser bara nu när jag tänker på det!!! Nej, jag läser böcker för Nellie om hon vill, jag lägger pussel med henne, men jag gör HELST "riktiga" saker med henne..tex rida, köra häst och vagn, åka och handla eller åka till leklandet. Som tur är för Nellie så har hon en lekfarbror i pappa. HAN vill däremot INTE ha med henne när han sågar ved och sånt...så det jämnar ju ut sig...hahahaha


Ja, hur vågar jag?? Jag vet givetvis att när man håller på med djur så kan det hända olyckor, precis som det kan hända olyckor när man tex gungar eller klättrar i klätterställning. Idag tex så hörde jag bakom mej hur det började "dansa" och jag har egentligen ingen aning om VAD som hände. Blev Bella skrämd av något? Kan ha varit så men jag gissar på att hon halkade för det var lite uppförsbacke.


Men när jag vände mej om så hann jag precis se hur Nellie halkde ur sadeln och brakade rakt i backen...helt på sidan och huvvet sist som tur var!!! Där stod jag med skidor på och skulle försöka trösta, få tillbaka Donna så inte remmarna skulle vara för sträckta så nån snubblade på dem....


Jag pratade lugnt med Nellie som tjöt som en gris...jag tänkte SHIT vad gör jag nu om hon inte vill rida mer??? Vi var liksom mitt i skogen...


Men hon var inte LESSEN, hon var ARG och pekade upp på sadeln. Det går inte att härma henne eftersom hon inte pratar med ORD men hon sa EN HEL DEL som betydde nånting om att hon skulle minsann upp i sadeln, och det illa kvickt!!!


Vilken sköning det där är alltså!!


På kvällarna får Bossi dra henne på snowracern och det går jättebra. Idag började hon bubbla nånting där bak i mörkret...så jag frågade om hon ville ha pannlampan. JAAAA ropade hon, sen satt hon därbak och myste med pannlampa och allt!!!



...


Av nelliesmamma - 18 december 2009 09:19


Ja, Mats och jag har en stående kommentar när vi inte riktigt kommer överens, ELLER när vi försöker bräcka varandra i något...ja, man har ju inte roligare än man gör sig. Och vi brukar OFTA göra oss roliga!!!!


Nu kommer inte jag ihåg i vilket sammanhang det BÖRJADE med det var GIVETVIS Mats som kläckte kommentaren först. Han kunde liksom inte "klå" mej i diskussionen som vi hade. Nu ska vi ha klart för oss att när vi kör det här racet så är det aldrig nåt direkt allvar inblandat, man ska bara vara värst liksom. Och mitt i alltihop så drämde han till....


Ja, men då tar jag och ringer Tomas och kollar med honom...

 

Sen har det blivit en grej alltså...när det börjar spåra ur så klämmer man till...


Ja, men då tar jag och ringer Tomas och kollar med honom...

 

Det har även blivit varianter...


Nä, nu får jag ringa Tomas och berätta om det här...

 

IGÅR i alla fall så ringde Tomas och skulle gratulera så här i efterskott... och det är ju ok. Framförallt när det gäller mej som är så duktig på att glömma födelsedagar...eh...


Här kommer vi in på vädret...jag undrar:


-Har ni snö eller?

-Ja, vi har åtminstone en decimeter snö och det är iskallt här.

-Va, är det SÅÅ kallt?

-Ja, det är nog 10 minusgrader.

-Äh, skitsnack ni har inga 10 minusgrader...

-Vad fan, jag kunde ju inte ens tanka bilen färdigt, jag fick för fan avbryta och åka hem.

-Hahaha, man låser ju pumpen och sätter sig i bilen...

-Funkade inte - det är skitkallt här. Förresten så ska ni få snöstorm där nere i Skåne och Blekinge.

-Va, ska VI få snöstorm nu oxå??

-Ja, jag hörde nåt på nyheterna om det, det är klass ett varning på den..jag bor ju inte där så jag lyssnade inte så noga...men DET SER INTE BRA UT


Ja, den tonen han har där är obetalbar alltså, jag bara bröt ihop av skratt. Så RIKTIGT olycksbådande och nästan lite DARR på rösten...


Och helt plötsligt så inser jag att det är LÄGE...


-Nä, nu får jag ringa till Mats och berätta om det här!!

 

Nu ska Nellie och jag ut i skogen med hästarna!! Jag har inte bestämt om Nellie ska rida och jag tolka eller om vi bara ska knalla bort till hagen med dem...hmmm...


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards