Nelliesmamma

Alla inlägg den 15 december 2009

Av nelliesmamma - 15 december 2009 14:06


Här kommer receptet som jag fick nys om av Sussie...hihihi


Lakritsknäck


10 karameller turkisk peppar
2 dl grädde
2 dl ljus sirap
2 dl socker... Visa mer
2 msk smör

1. Krossa karamellerna fint i en mortel.


2. Blanda grädde, sirap och socker i en tjockbottnad vid kastrull.


3. Koka upp och koka utan lock tills smeten klarar kulprovet eller tills
temperaturen är 122 grader, rör om då och då. Koktid ca. 15 – 30 min.


4. Tillsätt karamellkross och smör. Fördela smeten i knäckformar.


5. Låt stelna, förvara svalt


Men nu ska jag först och främst sätta en saffransdeg medans Nellie sover en stund. Sen ska hon och jag baka lussekatter!!!


...

Av nelliesmamma - 15 december 2009 08:57


Haha ja, nu blir det visst en handbollsblogg igen. Men det kan vi ta??


Allra allra först ett stort T-A-C-K för kommentar och SMS som jag fått. Det värmer!!!


Jag har spelat i många lag och i många klubbar, men det finns några spelare som har gjort lite större avtryck i minnet...


Det lag som spelade i Karlshamn förra året...vi hade nåt speciellt tillsammans. Nånting som ingen kan ta ifrån oss. Jag önskar att jag ska få uppleva det nån mer gång i livet..hahaha, som värsta heroinisten. Har man tagit en sil så jagar man för resten av livet den ruschen!???


Lyckligt lottad är jag i alla fall som har fått uppleva det EN gång!!!!


Eller faktiskt en och en halv gång, för det som Ullis och jag hade i Ronneby för några år sen, det var RIKTIGT roligt...hahaha, hon jagade kontrande spelare hela vägen till frikast och sen klippte jag friläget!!! Då var det iofs "bara" en spelare som jag kände det där EXTRA med som jag förra säsongen egentligen kände med nästan var och en i hela laget!!!


Efter matchen i fredags kändes det så tomt och innehållslöst och jag undrade hur vi ska klara oss ur det här??? Vi vet att vi har en ÄNNU tuffare match den 8/1 när det är dags för Farmen igen, och den gången BORTA!!


Men FAKTISKT kändes det positivt igår, fler som gick för fullt och satsade ärligt på sina lägen. Där har vi nåt att jobba vidare med!!!


Dessutom avslöjade Flaxe att han har ett litet ESS i rockärmen till vårsäsongen, nej inte nån ny spelare...ETT NYTT SPEL. Nånting som gör att vi ska VINNA de matcher som vi hade chans på i höstas, men där vi inte riktigt räckte till....


Hmmmm, det låter spännande och intressant på pappret, men det kommer krävas en hel del av några spelare som inte riktigt fått chansen innan. Jag satsar på att det kommer gå vägen. Nu tar vi nya tag och visar att vi i alla fall ska avsluta med flaggan i topp.


..

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards