Nelliesmamma

Alla inlägg den 14 december 2009

Av nelliesmamma - 14 december 2009 09:27


Ja, då var det väl i praktiken klart då. Flaxe slutar efter den här säsongen. Han har sagt upp kontraktet, men ÖPPNAR samtidigt upp för nästa säsong genom att säga:


OM VI HAR LAG som vill satsa nästa säsong så stannar jag gärna kvar.


Visst tjena moss...tror nog inte det va??

Vi har IDAG ett lag som säger sig vilja satsa, SAMTIDIGT som man åker kors och tvärs över hela landet och missar både en och tre träningar i veckan. Nej, det blir nog tack och adjö Ronneby för den här gången. KABOOOOM så åker vi ur tvåan så det sjunger och DÅNAR.


Sen står vi där utan tränare igen och bara FÖRSÖK hitta en tränare som är i närheten av Flaxe..... som är beredd att lägga fyra dar i veckan på ett lag som inte FÖRSTÅR vad det innebär att S-A-T-S-A.


Det som är så fruktansvärt tragiskt i hela det här är:


Vi har P-O-T-E-N-T-I-A-L att vinna över alla lag i den här serien. VI har kännt det och stört alla lag en STUND   i alla fall. Ja, inte Farmen då....hahaha den matchen var ju ett stort skämt från vår sida....


Jo, man måste spela på toppen av sin förmåga i sextio minuter för att vinna.  Men jag pratar om potentialen i laget. Vad man har för material att jobba med.... det är oslagbart om de bara fattade det själva??? Frågan är vad som saknas??


Spelförståelse är ju bara början... man måste förstå att om man har tre täckande försvarare framför sig så är det inte läge att skjuta. MINST en kompis är fri... Om man har ett offensivt försvar mot sig kan man BÖRJA med övergångsspel och se om det hjälper... Man kan inte BARA satsa för att man SJÄLV ska komma nånvart, man måste vara beredd att ta ett blåmärke för någon annans läge OXÅ!!!


Jag har inte ensam ansvar för det här men känner mej givetvis delaktig i förlusterna... vi har ju förlorat tillsammans...precis som vi vinner tillsammans.  Men det känns som om jag har tappat nånting den här säsongen som jag har HAFT innan.... Hur kommer det sig att jag tränat i fem år och suttit på bänken eller på läktaren, men när jag SPELAT så har jag ALLTID presterat, men nu kan jag inte prestera längre??? Jag kan inte ens få DE ANDRA i laget att höja sig- det har jag alltid haft förmågan till tidigare!!


Det är inte R-O-L-I-G-T att åka till träningen, V-A-R-F-Ö-R???


Herregud, jag var så jävla dissad i Flottan, men jag ÄLSKADE att åka till träningen ända tills jag fattade vidden av mitt utanförskap...


Jag har kört till Karlshamn i två och ett halvt år utan att få spela en enda match, men jag ÄLSKADE att träna.


Ska det här vara slutet då eller?? Man är ju inte 20 och ligger på toppen av sin karriär precis... men jag hade ju det där lilla målet med att VARA just på toppen när jag fyller 40..... kanske dags att släppa det nu.


Jag lär inte ringa och tigga om att få komma och träna i nåt lag i höst. Nääää, är det här slutet så får det vara så då. Det finns andra sätt att träna på , som kanske ger lite glädje till livet - nu känns det bara motigt att träna handboll. Jag känner mej enbart tom och innehållslös.


Nu ska jag gå ut i skogen och deppa en stund.


..


Av nelliesmamma - 14 december 2009 09:18


Jag blir nästan lite rörd när jag ser att ni dag efter dag efter dag kommer hit TROTS att jag inte har skrivit på nästan en och en halv vecka!!!


Nu hade det varit roligt om jag bara kunde ÖSA PÅ med massor av roligt som hänt den här tiden!!!


Men så blir det inte.


Igår när jag klev ur duschen så stog det några centimeter vatten på golvet. NICE - not!!!


Det visade sig att Nellie nog har spolat ner kilovis av toapapper i toan och det till slut tog STOPP!!!


Akut tömning av slambrunnen 3,500:- KASHING!!


Jaha, det var DÄRFÖR jag fick jobb ett par veckor...för att vi skulle ha råd att tömma brunnen en extra gång.


Det var de pengarna det. Nu tillbaka till fattiglivet... och ännu värre kommer det bli när jag börjar skolan!!!


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards