Nelliesmamma

Alla inlägg den 22 oktober 2016

Av nelliesmamma - 22 oktober 2016 21:15


Nä, jag har inte vunnit på triss. Det var dagens träning som var något alldeles extra.

Den som har Nordis vet hur de kan vara, det får inte bli för mycket av "samma" så Atlas satte sig på tvären lite.

Jag gav mej f-n på att få igenom det jag bett om och jag FICK det. Jag använde pyttevolt med konstant ytterskänkel bak och på väg ut från volten ska han få inner skänkel fram och "galopp". Gissa? Han VET vad som ska hända så han galopperar på stället för han kan inte vänta....

Så jag tog bort själva fattningen och krävde trav på lilla volten med avslappning - det funkade efter ett tag. Trägen vinner.

Sen kom hornen ut på mig.

Om han kan galoppera på stället så borde han kunna fatta från skritt?

Nu är det inte precis DET som vi ska öva på egentligen - men ta tillfället i flykten är min melodi.

Så jag GJORDE DET. Och Atlas tog TRE kalasgaloppfattningar åt varje håll från skritt (nästan stilla vissa gånger till och med) Sen var han som om jag hade duschat honom med slangen...

Därför ska vi bara köra skritt och trav imorron. Skänkelvikning, volter rätt och felställd. Övergångar skritt/trav. Back, stop, start. Ungefär så.


Man brukar ju säga att en häst med två virvlar är lite "virvliga" i huvet. Vad ska man då tro om TRE??


Underbara lilla hest som gör allt och lite till för mig!

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards