Nelliesmamma

Alla inlägg den 6 oktober 2016

Av nelliesmamma - 6 oktober 2016 21:39


En av de saker som jag har ändrat i mitt liv är att JAG ska göra nåt för BARA MIG!

Jag har köpt ridhuskort och börjat att träna för Madlen Thorvaldsson, vilket LYFT!

Idag var första "riktiga" träningen då vi red två samtidigt och det var skarpa övningar. Förra gången var lite kolla av hästen och varandra...

En av de saker som var bra var att vi två som red var på så HELT olika nivå, ändå gjorde vi samma övning. Det gjorde att jag fick se hur det EGENTLIGEN skulle se ut och vad jag ska sträva efter i övningen.

Jag hade dels ett lite enklare upplägg, och när den andra tjejen ökade svårighetsgraden så trappade jag ner tidigare, men vet du VAD?? Atlas tog en sån galopp på slutet att jag bara TJÖÖÖÖÖT av skratt ett halvt varv där inne i ridhuset. Det var det sjukaste jag har varit med om! Och de där två tjejerna fick nog kanske en helt ny upplevelse de med. Eller folk kanske brukar yla av skratt därinne....

Nån som sett/hört mig spela handbollsmatch? Ett sånt där mål-tute-yl klämde jag fram. Euforin saknade gränser. Jag var såååå lycklig.

Atlas är verkligen värd sin vikt i guld. Käre gode Gud vad jag älskar den där hästen.

Jag vet att Atlas har jättefina fattningar om han bara vill och har styrkan, jag övade galopp från skritt för nåt år sen. (I skogen, men det gills hahaha) Men sen tappade jag tiden till ridningen. Fast det är slut med det nu. Du och jag, Atlas.

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards