Nelliesmamma

Alla inlägg den 18 oktober 2016

Av nelliesmamma - 18 oktober 2016 23:18


Idag blev det Silverhallen. Träning i ridhuset alltså. På vägen dit tänkte jag att det hade varit kul om fler ville joina. Men folk har ju så tighta scheman alltid...

När jag kom fram riggade jag min underbara högtalare och min sköna playlist...

(Calvin Harris My way ligger först.)

Jag värmer alltid upp med bending och twotrack. Idag bara i skritt, men det var verkligen HUNDRA hela vägen...

Sen blev det lite konor. Skritt, trav i serpentiner, volter - både rätt och felställd, skänkelvikning och sen avslutade vi med typ 2-3 fattningar åt varje håll.

Ja, det gick hujedamejbra idag mä. Tror jag.

Det är ju det som är lite mitt problem. Jag VET inte alltid vart hästens delar är riktigt. Men JO! Det går framåt och på torsdag ska vi se om inte jag kan höja insatserna lite.

Alltså, det är viktigt för mig att hålla kraven låga, annars blir hela ridningen bara skit och dessutom tråkig. Låga krav, låga förväntningar. MEN DE SKA UPPFYLLAS till max. Då funkar det bäst för mej.

Idag gick han fram utan ridspö. Jag behövde visst sporrarna, men inte alls lika mycket som jag varit nödd till innan.

Och det var SKÖNT att vara själv med bara Atlas, Nellie, musiken och jag. Maximal avkoppling.

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards