Nelliesmamma

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av nelliesmamma - 19 oktober 2012 11:04


Morgonens ridtur är över och SHIT vad högt det smäller i skogen nu när det är älgjakt!!


Idag har jag tränat på att kliva av och på hästen många gånger eftersom Atlas behövde träna på att stå stilla vad jag än gjorde där uppe på ryggen... Jag skänklade, smackade, slog med grimskaftet, viftade med grimskaftet på öronen, förklarade min kärlek till honom, och INGENTING hjälpte. Han behövde träna på att stå stilla helt enkelt! (hästjävel) Tänkte jag aldrig...


Ah, va fan. Han kankse tänkte träna mitt tålamod och mina skills lite. Inbilla dej att jag blev arg. Så fan heller.


Jag gav mej - klev av och gick 10 meter, satt upp och var liiiite tuffare nästa kamp, och sen gick det bättre!


Han ville inte gå över diket där det porlade vatten, så jag gick till ett ställe där vattnet stog still.... Där hoppade han så graciöst över som bara en Nordsvensk kan! Han är helt underbar min lilla hestapåle! Så vacker, så snäll, så duktig och snart pålitlig oxå... hihihi!!


Nu måste jag köpa ut hästmat, vattentunna, karbinhakar och lite annan skit. My little ponys slott är färdigt så de får nog flytta in i helgen, så ska jag hänga upp ett hönät inne i vindskyddet oxå...


FAAAAN vad Donna är fet... undrar om jag måste skilja på dem iaf??


....



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards