Nelliesmamma

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av nelliesmamma - 15 oktober 2012 21:25


Nu har jag haft några dagar på mej att smälta den där riskettekursen, och jag gör ALLT jag kan för att minnas allt och för att njuta av alla intryck!


Vilka underbara människor jag fick förmånen att möta!


I stora grupparbetet skulle vi presentera en värderingsövning och en "emo", alltså en övning/presentation som skulle väcka en känsla!!


Vi slog på stort och gjorde en pantomimföreställning som komplement till Katrins berättelse om hennes trafikolycka.


Hon hade en stressig morgon kört RAKT in i bilen framför när det slog om till grönt. Bilen framför hade lite oväntat fått motorstopp! Airbagen löste ut och stackaren drabbades av chock, en polis som inte var i tjänst kom till undsättning och ringde ambulans. Katrin tyckte det här var SKITJOBBIGT, till stor del pga att hon läste till trafiklärare och hon var på väg till just "den" skolan.... Den ena kursledaren torkade tårarna och sa: "Jag har ALDRIG skrattat så mycket under en kurs" Det var ju jätteroligt att vi kunde väcka känslor så... :)


Alltså, Göran visade sig vara en naturbegåvning som regissör, han gick in och styrde upp hela "föreställningen" och dessutom spelade han två-tre roller i pantomimen. Vi kallade honom Clintan för det! Jag min teaterapa lyckades lägga rabarber på "huvudrollen", jag tyckte det var så SJUUUKT kul och jag bara myyyser när jag tänker på det!


Göran och jag satt för övrigt och trissade varandra på YRROL-sketcher på kvällen, vi som satt vid våran ända av bordet skrattade så vi KVEEED! Herregud vilket gäng, jag SAKNAR verkligen allihop och hela grejjen!


Och helt otroligt och mycket märkligt stötte jag på en gammal kompis från MITA-tiden. Märkligt det där hur världen kan vara så OTROLIGT liten? Älskar det sammanträffandet iaf! :D


...


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards