Nelliesmamma

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Välkommen träningsvärk...

Av nelliesmamma - 24 januari 2012 21:16


Igår var det fys och Nicklas hade hittat på nån ny skit, KULLERBYTTA!! Inte bra. Han såg nog några oroliga blickar i laget och menade att man ska BLUNDA så blir man inte yr.


Det betyder att HAN aldrig blivit yr av en kullerbytta.... hahaha, det funkade inte för mej iaf. Jag ska absolut medge att det blev lite bättre - men det var VÄLDIGT otäckt att springa när man är yr. Mycket av kraften gick till att hitta balansen istället för att springa på "max".  


Sen hade han hittat på att man skulle gå på bänkar i armhävningsställning. Händerna på en bänk, fötterna på en annan och sen ska man gå i sidled va... Kändes dölöjligt igår men idag vid tretiden på eftermiddan så kom träningsvärken. 


Tur att det inte var träning för min del idag, jag hade inte kunnat kasta en boll en centimeter.... 


Det hände en halvkul grejj oxå...


När vi fick uppgiften att välja första station så var det ett gäng som RUSADE till grisövningen som alla hatar för att få den "gjord" så att säga. När vi började så tittade jag avundssjukt på dem och tänkte: Lyllos er som slipper skiten sen. 


MEN


När vi var klara med första varvet så sa Nicklas: -Vi fortsätter ett varv till så långt vi hinner innan tiden är slut. 


De som jag var avis på tidigare fick köra grisövningen EN GÅNG TILL eftersom de hade haft den först!! Hihihi, jag var inte avis längre DÅ kan jag säga...


Grisövningen: Två plintar står mitt emot varandra med typ 20 meter emellan. Spring MAX 20 meter, hoppa över plint, vänd hoppa över plint, spring MAX 20 meter, hoppa över plint, vänd,  hoppa över plint, spring MAX 20 meter osv, osv, osv, 45 sek arbete 45 sek vila.


Jag har gjort om den så jag bara hoppar en gång över plinten och sen rundar jag den och går på löpningen. Det går riktigt bra faktiskt och jag ska säga att jag GILLAR den på nåt vis för man blir starkare för VARJE gång man gjort den. Om inte annat så stärks psyket för min del, jag kan ta ut mej i en "löpövning" utan att sabba ryggen....

...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nelliesmamma - 8 december 2023 20:29

I min familj är vi fem syskon och en halv.    Det är en underdrift när jag säger att det har varit svårt att förstå alla. Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att vi alla fem och en halv är varandras motsatser -i allt. Och ärligt så kan ...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 21:26

Jag har sett och upplevt toppen och botten.   Jag har sett vilket arbete som krävs för att bli bäst.  Jag har sett alla svettdroppar som Du betalat för att komma först. Jag har sett vilket pyttemisstag som tar Dig från guldmedaljen. Jag har...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 20:45

Den här bloggen startade jag för sååå många år sedan. Jag hade så mycket som jag behövde få ur mig.    Jag vet att många älskade, många hatade, och ännu fler förundrades över mitt sätt att se på världen.   Eller kanske mest av allt hur jag så...

Av nelliesmamma - 24 september 2018 15:56

Nollvisionen, men när? Karlskrona 24/9 2018 Nedan kommer relevanta klipp från en debattskrift gjord av Magnus Andersson på Cajoma Consulting i Uppsala år 2003 (Nollvision eller nollillusion, Uppsala 2003) En sammanfattning av nollvisionen ...

Av nelliesmamma - 22 september 2018 16:56

I flera dagar har jag haft funderingar på om jag skulle tävla alls. Jag har inte känt mig pepp. Atlas har känts avig och inte alls på G. Sen funderade jag på om jag skulle stryka mej i Trail och bara rida de andra grenarna. Hur det slutade? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards