Nelliesmamma

Alla inlägg den 15 november 2011

Av nelliesmamma - 15 november 2011 21:35


Jag har nog tagit upp det förut va??


När det gäller att lösa konflikter eller situationer av olika slag så är man själv full av KÄNSLOR som gör att alla logiska tankar flyger sin kos....


Om NÅGON ANNAN hamnar i samma situation så kan jag lösa ut "problemet" ganska enkelt med rent logiska tankar. Men när det gäller M-E-J så är jag ju arg, ledsen, besviken eller förbannad. Då kommer Mats in i bilden och kan säga alla de där kloka och LOGISKA sakerna som jag egentligen redan vet, och VIPS så försvinner ilskan - den är som bortblåst!! 


Jag är så otroligt lyckligt lottad jag. 


  



Mats









Av nelliesmamma - 15 november 2011 09:12


Igår var det måndag, och det betyder FYS på träningen. Jag har redan dekalarerat att det är min FAVVOträning i veckan. Igår var det repetition på förra passet vilket innebar att jag kunde vara med på ALLT utom en övning. Den som jag INTE kan va mä på kan jag mycket enkelt göra om till en "Pierre"-övning så det är helt ok för mej.


Jag hoppar ALDRIG i sidled, typ skridskohopp etc...


Men igår var jag med på intervallerna på slutet, DET ger hopp inför framtiden. Jag har ju redan börjat skrutta runt FÖRSIKTIGT i skogen, men igår var det joggning på "riktigt" jag försökte verkligen tänka på "löpsteget"...hihi, löjligt att prata löpsteg i den farten men det är VIKTIGT att jobba rätt från början. Idag har jag TRÄNINGSVÄRK i ryggen men det ser jag bara som positivt, jag var lite orolig att det kanske skulle komma bakslag, men inte den här gången. Jag är så DUKTIG på att ta ETT steg i taget!!


Igår nämnde jag för en elev att jag tränar handboll, hon bara: JAG VILL OXÅ TRÄNA HANDBOLL, jag saknar det som fan. OK, häng med ikväll sa jag. Hon dök upp och tyckte att fysen var helt ok, hihihi det visade sig att hon är MÅLVAKT.


Hahaha, Nicklas bara: Du ska veta att vi har många målvakter, men du är VÄLKOMMEN!


Hon bara: Jag har inga krav eller funderingar på spel i alla fall...


..

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards