Nelliesmamma

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Rida eller vila??

Av nelliesmamma - 29 september 2009 08:49


Ärligt så kan jag inte riktigt bestämma mig. Men det ÄR ett helt FANTASTISKT väder ute!! Vore synd och skam om jag inte tog vara på en sån här dag!! Men soffan ser mycket inbjudande ut och man vet ju faktiskt inte när ett jobb dimper ner i huvvet!!!


Manpower ringde igår och jag är en av tre kandidater till ett kundtjänstjobb i Karlshamn. Där lär jag i så fall bli kvar så länge JAG vill för ingen hade tydligen slutat pga kontraktet gått ut hos den kunden!!


Sen såg jag ett jobb på Zontaxi i Karlskrona. Jag hade inte läst annonsen innan för rubriken var:


"Ekonomiansvarig taxichaufför"


Det kändes inte helt rätt för jag har ju inte taxikort MEN om man läste annonsen så var inte det ett KRAV!! Det viktiga var att bygga upp ekonomiavdelningen och SEN kunde man ta taxikort och köra taxi på "övrig tid". Det verkade häftigt tycker jag!! Att jag skulle hitta ett jobb som på Globus tar jag för otroligt, men GER INTE UPP! Det var toppen!!!
Ekonomi, reklamutskick, ombyggnad, omstrukturering, plockning av ordrar, svara telefon, you name it!! Suveränt!!!


Sen var det det här med jobb hos Anne - hon har erbjudit mig jobb som trafiklärare om jag bara utbildar mej. Låter enkelt MEN det finns några aber här!!! Pengarna jag skulle få från CSN räcker inte för att täcka resorna till Nybro där utbildningen är och DESSUTOM om jag skulle åka tåg/buss så skulle bara resan ta 1,45*2= TRE TIMMAR om dagen!!! Känns inte helt rätt MEN det skulle bara vara 4 månader så KANSKE det skulle gå att stå ut i a f!!! Termin två och tre innehåller mycket mer självstudier och praktik så då skulle inte resorna vara ett problem längre!!! Mats och jag har bara tagit ställning till resor med bil och då blev det enhälliga beslutet NEJ till erbjudandet...men vi har inte pratat om buss/tåg...måste ta ett snack omgående eftersom ansökningstiden går ut den 15/10 och jag måste "köra upp" innan det datumet för att få söka till skolan!!


Nja, nu blir det nog Strömsberg iaf, ska bara traska bort med hästarna till hagen först!!!


..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nelliesmamma - 8 december 2023 20:29

I min familj är vi fem syskon och en halv.    Det är en underdrift när jag säger att det har varit svårt att förstå alla. Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att vi alla fem och en halv är varandras motsatser -i allt. Och ärligt så kan ...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 21:26

Jag har sett och upplevt toppen och botten.   Jag har sett vilket arbete som krävs för att bli bäst.  Jag har sett alla svettdroppar som Du betalat för att komma först. Jag har sett vilket pyttemisstag som tar Dig från guldmedaljen. Jag har...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 20:45

Den här bloggen startade jag för sååå många år sedan. Jag hade så mycket som jag behövde få ur mig.    Jag vet att många älskade, många hatade, och ännu fler förundrades över mitt sätt att se på världen.   Eller kanske mest av allt hur jag så...

Av nelliesmamma - 24 september 2018 15:56

Nollvisionen, men när? Karlskrona 24/9 2018 Nedan kommer relevanta klipp från en debattskrift gjord av Magnus Andersson på Cajoma Consulting i Uppsala år 2003 (Nollvision eller nollillusion, Uppsala 2003) En sammanfattning av nollvisionen ...

Av nelliesmamma - 22 september 2018 16:56

I flera dagar har jag haft funderingar på om jag skulle tävla alls. Jag har inte känt mig pepp. Atlas har känts avig och inte alls på G. Sen funderade jag på om jag skulle stryka mej i Trail och bara rida de andra grenarna. Hur det slutade? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards