Nelliesmamma

Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Vad hände här????

Av nelliesmamma - 22 maj 2009 22:03


Nu hade jag en hel dag med ledigt, och betalt på samma gång....


Borde man inte kräva lite resultat då, så att man liksom fick DUBBELT betalt??


NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!


Under inga som helst omständigheter NEJ!!


**************************************************
************************


Det var så sant. Mitt horoskop för idag:


Gör vad du kan för att få bättre ordning på tillvaron. Släng lite skräp. Det blir en befrielse.


Jag DÖÖÖÖR av skratt. Det var precis vad jag planerat för dagen - hämta släpvagnen hos farmor och farfar för att kunna köra sopor till tippen nu när jag var ledig och allt!!!! Men när jag kom till farmor så var släpet fullt av grus. Det är alls inte meningen att jag ska ösa grus med min rygg...men va fan - vi hjälptes åt och hem kom jag med släpet!!!!


Men när vi kom hem var det dags för MAT och SOV för Nellie. En annan person än jag själv hade troligen tagit tillfället i akt att jobba som ett svin när dottern sov middag......


Moahahahaha, jag gjorde istället som Nellie...sov MIDDAG. Fy fan va skönt!!Och inte tänker jag ha dåligt samvete för det!!!! Kan inte vi ALLA kvinnor, män och henomar bestämma att vi har rätt till att vila när vi är trötta????


När jag var pigg och fräsch igen så lastade jag släpet i all hast och Mats körde det till tippen!!!  Sen passade jag på att gå och hämta ALLA tre hästarna och köra en sväng i skogen. När man möter grannarna...vad säger man då??? Här kommer cirkus scott????


Jag menar.....


Picture this:


En shetland selad med sulky på släp.

 

I sulkyn, mamma med dotter.

På sidan fastbunden, en Bouvier.

På släp två andra shettisar.....



Om jag såg det skulle jag förbanna mig själv om jag inte hade kameran med mig!!! Men det otroliga är att det här är min VARDAG!!!  Fy fan hihihihihihi


I LOVE!!!


Jag menar det vekligen. Mitt liv kan te sig enkelt, men jag ÄLSKAR alla dagar av mitt liv!!!!


.....

 
 
Marianne

Marianne

23 maj 2009 01:10

Moohaaa, jag vilar när jag är trött och jobbar sedan på som en gnu mellan varven. Fast mest går jag omkring och bara pyser lite men mina hundar. För jag har blivit tillräkligt gammal för att helt enkelt skita i vad andra tycker och tänker. Jag äter bara det jag tycker är gott, jag använder bekväma kläder, jag umgås enbart med bra vänner, jag bor där jag trivs och lever med en man jag älskar och jag kan säga nej till saker jag varken vill ha eller göra. Mitt liv och min tid. Lång väg dit, men den är värd varenda steg.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
susanne

susanne

23 maj 2009 05:08

godmorgon.. man kan undra vad jag gör vid denna tiden.. jo vaknade med min man som jobbar helg 12 timmars skift..
att vakna tidigt har två saker pest för man är så trött.... mys att få vara ensam ett par timmar innan cirkusen drar i gång..
nå väl får du köpa riktig mjölk? från bonde? om så fallet perfekt, tyckde dock att fett halten var låg?
he dit 1 dl grädde i så fall per liter...
jag köper direkt från bonden opast mjölk men den ligger på 4-4,5 i fetthalt..
men klart det funkar.. och förfrågan om det är hälsosamt.. man gör så på mejeriet i princip... man värmer då mjölken till ett grad antal sedan får det stå i värme i ett dygn...
så helt ofarligt..
och billigare! sen sparar du bara tex 2 dl av din fil det blir då 2 liter vanlig fil.. gott...enkelt!
och man kan sova midda om man vill! vem ska bestämma ditt liv i normer!
kram

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helen

23 maj 2009 10:32

Marianne:

Visst är det underbart när man vet vad man vill och gör JUST DET och inget annat...

Susanne:

Nej jag köper Åsens mjölk, finns i affären i tvålitersdunk. Iaf i Blekinge. Den är opastöriserad för de tycker inte man ska förstöra mjölken...hihihi Förutom att man dödar bakterier vid pastöriseringen så förstör man tydligen molekylerna på nåt vis. LITE grädde samlas på toppen så man måste skaka dunken innan man häller upp annars kommer det gräddklumpar ut... Jag dricker bara mjölk i te och sånt, men Nellie och Mats gillar den!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nelliesmamma - 8 december 2023 20:29

I min familj är vi fem syskon och en halv.    Det är en underdrift när jag säger att det har varit svårt att förstå alla. Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att vi alla fem och en halv är varandras motsatser -i allt. Och ärligt så kan ...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 21:26

Jag har sett och upplevt toppen och botten.   Jag har sett vilket arbete som krävs för att bli bäst.  Jag har sett alla svettdroppar som Du betalat för att komma först. Jag har sett vilket pyttemisstag som tar Dig från guldmedaljen. Jag har...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 20:45

Den här bloggen startade jag för sååå många år sedan. Jag hade så mycket som jag behövde få ur mig.    Jag vet att många älskade, många hatade, och ännu fler förundrades över mitt sätt att se på världen.   Eller kanske mest av allt hur jag så...

Av nelliesmamma - 24 september 2018 15:56

Nollvisionen, men när? Karlskrona 24/9 2018 Nedan kommer relevanta klipp från en debattskrift gjord av Magnus Andersson på Cajoma Consulting i Uppsala år 2003 (Nollvision eller nollillusion, Uppsala 2003) En sammanfattning av nollvisionen ...

Av nelliesmamma - 22 september 2018 16:56

I flera dagar har jag haft funderingar på om jag skulle tävla alls. Jag har inte känt mig pepp. Atlas har känts avig och inte alls på G. Sen funderade jag på om jag skulle stryka mej i Trail och bara rida de andra grenarna. Hur det slutade? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards