Nelliesmamma

Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Vilken helg!!

Av nelliesmamma - 10 maj 2009 21:22


Jamen herreguuud, vad roligt vi har haft det!! Det började i Ronneby såklart.  Eller Kallinge är det ju faktiskt!!


Vi var i MYCKET god tid, för vi hade inte varit där innan och man var tvungen att göra ALLT SJÄLV!! Skriva boardingcard, väsktags och allting. Nervöst...hur ska man göra och VART?? Det tog ungefär 15 sekunder så var allt klart. Hihihihi. Vi slog oss därför ner i det minimala fiket, och Mats näsa snokade genast upp Filip Boberg... och jag bad såklart om ett foto!!!


Proffsig kille det där, han satt och småpratade med oss hela tiden innan det blev dags att gå ombord. Tro det eller ej, jag "hamnade" brevid honom på bussen mellan Arlanda och T-centralen. Men sen såg vi inte HONOM mer...hihii.


Fredagskvällen avlöpte ENORMT lugnt och sansat!! Festlig kuriosa: Vi hade rum 217, och när Mats var uppe i julas så hade han rum 216...creeepy....det finns några hundra rum på det vandrarhemmet liksom...


Handbollen började ju kl 16.15 på lördan så vi bestämde oss för att promenera till gamla stan. Då går man norrmälarstrand, ca 4 km. Det ligger båtar utmed kanten där, men jag var inte i Stockholm för att titta på BÅTAR, jag vill se HANDBOLL. Trot eller ej - jag fick se en handbollsbåt???


Jodå, vi kom till gamla stan och tog en bärs, tittade på alla människor... Vi såg bla en man som hade tre små askar, och så gömde han en liten boll i en av dem - flyttade askarna jättesnabbt omkring och sen skulle man gissa var bollen låg. J-Ä-T-T-E-S-K-U-M-T!! Man såg VARJE gång var bollen var, men det var folk där som satsade FEMHUNDRA kronor för att gissa var bollen var- och de MISSADE. Sen satsade de FEMHUNDRA till och gissade RÄTT. Nej, vi fattade direkt att de 5-6 som stog där jobbade tillsammans. Vi fick erbjudande om att FÅ en femhundring att satsa för att få gissa, men vi gick och höll VÄLDIGT hårt i plånbok och väska. U-S-C-H. Det var riktigt skumma typer alltså!!!


Sen tog vi tunnelbanan till Mats julgransplats och käkade kebab där...


Killarna där inne kollade jättelänge på Mats- Mats frågade om de inte kände igen honom... JOOO, det gjorde de, men kunde inte säga hur de kände honom. DÅ ramlade pengen ner och de kände inte igen honom med SÅ LITE KLÄDER PÅ SIG...hihihihi


Nu började det dra ihop sig till insläpp!!! Vi åkte tillbaka till stan, och på tunnelbanan såg jag nåt döroligt. Jag har ALDRIG sett så mycket hårspännen i ett och samma HÅR....


Obs att alla svarta små spännen inte syns. Jag låtsades ta kort på Mats, försökte zoooma som fan, men det syns visst inte ALLT...


När vi kom till Globen city letade vi upp Ullis och mötte även Johanna och några andra Ronnebybor som åkt buss upp... Sen var jag nyfiken på hur platserna var. De var SKITBRA!!!



Precis när vi kom innanför dörrarna hände nåt kul. Mats vänder sig om till höger och tittar på mej. Precis samtidigt kommer MAGNUS WISLANDER från Mats vänster baksida och ställer sig "rygg mot rygg" med Mats och spanar omkring sig.... ALLA tittar såklart på Magnus, den enda som inte såg honom var Mats. Och DEN gången vågade inte ens JAG be om ett foto!! Men han var skitsnygg i kostym och allt. Men jag mötte en annan kändis där!!!


Usch vilka röda ögon, men Ida är ju söt ändå!!!


Jag tycker dammatchen var SÅDÄR, medan herrmatchen var riktigt spännande och ganska rolig. Det var EN sak som saknades!!! Hammarbyklacken. De tog själva upp MER plats än vad BÅDA klackarna tillsammans gjorde i år.



Hur som helst. Det är FEST och vi ska GIVETVIS åka nästa gång det drar ihop sig till final. Var blir det??? Göteborg eller?? Vi kommer!!


Och jag kom med på ETT foto..



Söndagen var FANTASTISK!!! Den började lite spännande faktiskt. Vi bevittnade ett knarktillslag precis utanför vårt fönster. Tre poliser som haffade nån tablettförsäljare. Handklovar och hela baletten!! Jag tog faktiskt foton, men vill inte lägga ut nåra bilder på knarkspanare, nej fy det vågar man inte....


Sen drog vi till stan och faktiskt shoppade lite!! Vi kollade på skor...


Men de var lite stora (52:or)


Sen kollade vi in Buttericks, och det är ju TUSENMILJONER grejjor att kolla på...men vi köpte ingenting.


¨


Vi hittade till hötorget, det var loppis där!! Nästa gång ska jag visa vilken prinsessklänning vi hittade till Nellie. Idag var inte hon i skick att prova kläder...hihii



Vi köpte jordgubbar och vindruvor och sen satte vi oss på en trappa och bara kollade på folk. Sen köpte vi en varsin bok.....helt otippat!!! Jag köpte processen av Frank Kafka och Mats köpte Bonniers stora bok om trädgårdar...hihihi

Sen var det dags att dra sig mot tåget som skulle ta oss till Arlanda.

Och då fick vi syn på de här grabbarna......vilka tuffingar alltså!!!

 


"Let it be" och "Hit the toad Jack", sen fick vi slänga till dem en slant och springa vidare...hihihi...


Flyget gick jättebra och vi längtade verkligen efter Nellie. Hem till Misan och hämta en nybadad prinsessa...


Misan slet med sin målning...



Sen var det bara en som saknades...



Vår lilla gullegris BOSS som har varit på pensionat hos Helen Johansson i Strömsberg!! REKOMENDERAS!! Troligen bästa pensionatet i hela landet. Hon inhyser visst Karolina Klyfts lilla jycke...


Nu somnar man ovaggad och imorron tillbaka till Aastra och Helena mfl


Herreguuuud vilken härlig helg. Mats är den mest underbara människa som finns. Allt går så lätt när man är tillsammans med honom. Tack gode gud för jag fick en sån som honom!!! 


Natti natti


 
 
Tant Grön

Tant Grön

12 maj 2009 19:58

Oj, låter som en kanonhelg! Och mååååånga fiiiiiina bilder, det tycker vi om, hi, hi.

http://tantgron.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

20 maj 2009 22:29

Blev ju sååå nyfiken av din kommentar hos Lycke, om att du var moster till allas vår tant grön. Sen hade du ju så mycket klokt att säga och då måste man ju bara kika in. ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nelliesmamma - 8 december 2023 20:29

I min familj är vi fem syskon och en halv.    Det är en underdrift när jag säger att det har varit svårt att förstå alla. Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att vi alla fem och en halv är varandras motsatser -i allt. Och ärligt så kan ...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 21:26

Jag har sett och upplevt toppen och botten.   Jag har sett vilket arbete som krävs för att bli bäst.  Jag har sett alla svettdroppar som Du betalat för att komma först. Jag har sett vilket pyttemisstag som tar Dig från guldmedaljen. Jag har...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 20:45

Den här bloggen startade jag för sååå många år sedan. Jag hade så mycket som jag behövde få ur mig.    Jag vet att många älskade, många hatade, och ännu fler förundrades över mitt sätt att se på världen.   Eller kanske mest av allt hur jag så...

Av nelliesmamma - 24 september 2018 15:56

Nollvisionen, men när? Karlskrona 24/9 2018 Nedan kommer relevanta klipp från en debattskrift gjord av Magnus Andersson på Cajoma Consulting i Uppsala år 2003 (Nollvision eller nollillusion, Uppsala 2003) En sammanfattning av nollvisionen ...

Av nelliesmamma - 22 september 2018 16:56

I flera dagar har jag haft funderingar på om jag skulle tävla alls. Jag har inte känt mig pepp. Atlas har känts avig och inte alls på G. Sen funderade jag på om jag skulle stryka mej i Trail och bara rida de andra grenarna. Hur det slutade? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards