Nelliesmamma

Direktlänk till inlägg 8 april 2009

Ole ole ole ole.....

Av nelliesmamma - 8 april 2009 14:24


Idag ringde en rar tjej från Manpower som tyckte att min profil såg intressant ut för ett jobb som hon hade på lut...YES, gissa om jag sålde in mej, det jobbet är bara MITT alltså!!! Hon skulle höra av sig igen nästa vecka. VILL VILL VILL VILL VILL VILL ha det jobbet!!!


Jag hade ju en fundering på om ett barn kan ha en söndervärkt trumhinna utan att mamman märker nåt, tex att barnet är lesset eller så. Och svaret är JA, det kan vara så om barnet är en tuffing....


Idag ramlade Nellie ner från altanen två trappsteg och landade mitt på näsan (som mamma gjorde i snön när hon tolkade efter Bella i vintras) och mamman bara skrattade och frågade VAD HITTADE DU DÄÄÄÄR??? Nellie reste sig och ruskade av sig grusen som hon hade i ansiktet och sen var det bra med det...hahaha Inget baltande med barnen i onödan...


Det är härligt för Nellie kommer med nyheter hela tiden. Nu säger hon (hela tiden) Hejdå allihopa!! Hejjo hopa!!  Det är festligt hur Katarinadoktorn har koll på när det är dags för uppehåll. Normalt sett behandlar vi med akupunktur var annan vecka, men nu har vi fem veckors uppehåll- och nyheterna bara RAMLAR in. Det ALLRA hetaste är när man slänger sig handlöst på golvet och skriker som besatt för att man inte fick som man ville.... Fan va kul. Då försöker mamman smita ut i ett annat rum och liksom bara ignorera det hela. Efter en stund kommer en liten tjej och ropar: Mamma? Mamma?   -Ja, säger jag då  -såklart, och JA, då kastar man sig på golvet och skriker igen. För nu har man ju publik igen!!!! Det här är vad jag kallar HUMOR. Jag blir så road!! (Än så länge....hahaha)


Ikväll träning med Ronneby, lite spänt och se hur det artar sig med laget. Kan vara så att vissa tjejer vill ge upp. Men det är NU som jobbet för nästa säsong börjar. Och loppet är inte kört för 2:an redan i höst, jag vägrar ge upp ännu....

 
 
Ingen bild

Sussie

8 april 2009 18:18

HOPPAS ATT JOBBET BLIR DITT!!: FRÄSTSEN DET ÄR VÄL REDAN DITT ELLER????KRAMEN

 
Ingen bild

MosterAnn

9 april 2009 17:19

FNITTER! Det Nelliebarnet har är inte bara HUMOR utan INTELLIGENS!!
Karl hade som 3åring hål på trummen o smågnällde en stund o Modern sa sjåpa dej inte..o han höll tyst, somnade o kudden va blöt på morronen..AJ!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nelliesmamma - 8 december 2023 20:29

I min familj är vi fem syskon och en halv.    Det är en underdrift när jag säger att det har varit svårt att förstå alla. Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att vi alla fem och en halv är varandras motsatser -i allt. Och ärligt så kan ...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 21:26

Jag har sett och upplevt toppen och botten.   Jag har sett vilket arbete som krävs för att bli bäst.  Jag har sett alla svettdroppar som Du betalat för att komma först. Jag har sett vilket pyttemisstag som tar Dig från guldmedaljen. Jag har...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 20:45

Den här bloggen startade jag för sååå många år sedan. Jag hade så mycket som jag behövde få ur mig.    Jag vet att många älskade, många hatade, och ännu fler förundrades över mitt sätt att se på världen.   Eller kanske mest av allt hur jag så...

Av nelliesmamma - 24 september 2018 15:56

Nollvisionen, men när? Karlskrona 24/9 2018 Nedan kommer relevanta klipp från en debattskrift gjord av Magnus Andersson på Cajoma Consulting i Uppsala år 2003 (Nollvision eller nollillusion, Uppsala 2003) En sammanfattning av nollvisionen ...

Av nelliesmamma - 22 september 2018 16:56

I flera dagar har jag haft funderingar på om jag skulle tävla alls. Jag har inte känt mig pepp. Atlas har känts avig och inte alls på G. Sen funderade jag på om jag skulle stryka mej i Trail och bara rida de andra grenarna. Hur det slutade? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards